e-news.cz - kurzy
Reklama

Smart řešení domácnosti vám ukáže třeba odjezd MHD (II)

26.02.2019, Autor: Pavel Veselý

0 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 5
Smart řešení domácnosti vám ukáže třeba odjezd MHD (II)

Dokončení rozhovoru s PETREM MICHÁLKEM, generálním ředitelem a předsedou představenstva Skanska Reality a.s.
Máte zkušenosti i se stavbou udržitelných a ekologických budov. V čem tkví jejich podstata? Dají se takto zrekonstruovat i starší budovy či objekty více než 50 až 100 let staré?
Udržitelnost je pro nás stále silnější téma. I proto se v tomto odvětví snažíme být lídrem na trhu. Vybrané projekty například přihlašujeme k mezinárodní certifikaci BREEAM, která hodnotí vliv stavby na životní prostředí. V projektu Botanica K jsme např. nainstalovali systém pro hospodaření s šedou vodou. To znamená, že přečištěná voda z koupelen (van, umyvadel a sprch) je využívána pro splachování toalet. Jedná se vůbec o první bytový dům v ČR, kde byl tento systém zprovozněn a výsledky, vč. zpětné vazby našich klientů, jsou zatím skvělé. Věříme, že kvůli stále většímu nedostatku vody v Česku, nás v přístupu k šetrnému hospodaření s pitnou vodou budou následovat i ostatní developeři.
Rekonstrukcemi starých objektů na udržitelné budovy se nezabýváme, takže s nimi nemáme zatím zkušenosti.
K vašim hodnotám patří také environmentální přístup a transparentní plánování nových rezidenčních čtvrtí formou veřejné participace. Můžete nám to více přiblížit?
Uvědomujeme si, že koupí pozemku vstupujeme do lokality na několik let. Veřejná participace nám pomáhá navázat společný dialog s veřejností a získat cenné místní znalosti, které napomohou zohlednit potřeby obyvatel a jejich nároky na projekt, a rozptýlit obavy z nekontrolovatelné proměny sousedství.
Skanska Reality má za sebou několik příkladových projektů, kde měla veřejnost možnost vznášet podněty k projektu ještě předtím, než architekti nakreslili první čáru. Úspěšně se takto postupovalo v případě plánování projektů Michelské pekárny a Modřanský cukrovar. Právě v Modřanech jsme zpřístupnili brownfield a vytvořili na něm dočasný komunitní prostor Cukrkandl, který do doby zahájení výstavby slouží široké veřejnosti pro společenské, kulturní i sportovní účely
Jaká jsou specifika a požadavky na bydlení pro různé věkové kategorie a životní období? 
Požadavky se liší především podle toho, za jakým účelem je nemovitost pořizována, jestli pro účel vlastního bydlení nebo na investici. Specifika u věkových kategorií sledujeme a snažíme se je zohledňovat již při úvodních fázích našich projektů. Je zřejmé, že čtyřčlenná rodina s malými dětmi má jiné požadavky na nový byt než například zástupci fenoménů „singles“, anebo „empty nesters“, tedy ti, kterým jejich dospělé děti právě opustily domov.
Při dnešním stylu života tráví lidé doma málo času, o to větší mají nároky na rychlý odpočinek a relaxaci a využití nových technologií. Jak na tyto požadavky reagujete ve vaší firmě?
Trendy v nástupu nových technologií si uvědomujeme a troufám si říct, že s nimi držíme krok. Jako první developer v Česku jsme u všech nových projektů představili virtuální realitu vybraných dispozic bytů. Zaměřujeme se také na smart řešení domácností. V této oblasti spolupracujeme se společností Insight home, která našim klientům vybaví jejich nový byt těmi nejnovějšími technologickými prvky. Vzorový smart home máme k vidění v našem úspěšném projektu Port Karolína 1. Novinkou je také mobilní aplikace u vybraných projektů. Ta klientům ukáže například čas odjezdu MHD, počasí, vytíženost společné terasy nebo kulturní akce v okolí jejich domova.
Hodně se teď staví malometrážní byty pro mladé tzv. singles. Až se tito singles rozhodnou změnit svůj životní styl a založit rodinu, nebude opět podobný problém v nedostatku větších bytů?
To si nemyslím. Praha má neustálý příliv nových obyvatel, mezi nimi mnoho mladých bezdětných lidí, a to se v dohledné době měnit nebude.
Nicméně v našem portfoliu sledujeme, že se skladba našich klientů mění. Nárůst singles tu jednoznačně je. Každý developer, který chce být dlouhodobě úspěšný, musí být velmi flexibilní a do značné míry vizionářský a připravovat své projekty tak, aby se trefily do budoucích požadavků cílových klientů. To je samozřejmě při délce povolovacích procesů, které u bytových domů trvají v průměru 8-10 let velmi složitá disciplína.
Jaké jsou současné trendy ve stavebnictví? Jak bude vypadat stavebnictví a development budoucnosti příštích třicet, padesát let?
I přesto, že je stavebnictví velmi konzervativní obor, a development je na tom jen o trochu lépe, tak je zřejmé, že se budou také měnit. Oba obory budou ovlivněny třemi velmi silnými trendy, které tu jsou kolem nás již nyní, a to globalizace, urbanizace a digitalizace. Se všemi plusy i mínusy, které si spolu nesou.
Osobně přeji všem, kdo za třicet, padesát let budou pracovat ve stavebnictví a developmentu, aby to byly obory zcela transparentní, a také bez jakýchkoli úrazů na pracovištích, kde se každý pracovník vrátí vždy domů ke svým blízkým živ a zdráv. Aby to byly obory, které budou patřit mezi ty nejatraktivnější na trhu práce, obory, které budou významně pozitivně přispívat k rozvoji společnosti.
Jaké plány do budoucna má vaše firma a čeho byste rád dosáhl vy?
Velké. Chceme jednoznačně stále patřit mezi nejvýznamnější developery v ČR. Máme silný mandát od našich vlastníků. Budeme nadále posilovat pozici lídra v oblasti udržitelnosti, inovacích, bezpečnosti práce, kvalitě a také v transparentním přístupu, jak vůči klientům, tak i úřadům a samosprávám. Chceme stavět nové byty pro ty, kterým není lhostejná budoucnost. Stavíme svět, ve kterém sami chceme žít.
Děkuji za rozhovor.


Sdílet
Hodnotit
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Doporučujeme

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
Reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
Apogeo
Reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama
e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama