e-news.cz - kurzy
Reklama

Bisnode: Mladí podnikatelé platí faktury s největším zpožděním

12.11.2018, Autor: Petr Vrabec

0 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 5
Bisnode: Mladí podnikatelé platí faktury s největším zpožděním

Nejhorší platební morálku mezi živnostníky mají mladí podnikatelé do třiceti let.

Bez ohledu na pohlaví své závazky hradí průměrně s pětidenním zpožděním. S přibývajícím věkem se platební disciplína zlepšuje, ale zároveň roste rozdíl mezi muži a ženami, informovala poradenské společnost Bisnode, která analyzovala vzorek šedesát tisíc podnikatelů, u nichž má k dispozici informace o jejich platební morálce.

Živnostníci průměrně splácí své faktury 2,1 dne po splatnosti. Muži průměrně platí 2,4 dne po splatnosti, zatímco ženy o 0,5 dne méně.
Podle očekávání nejhorší platební disciplínu mají mladí podnikatelé do 30 let, u nichž průměrná doba po splatnosti překračuje pět dnů. Důvodem je zřejmě skutečnost, že v této věkové skupině se vyskytuje největší podíl nezkušených začínajících podnikatelů, kteří se nacházejí na počátku své živnostenské činnosti, kdy hrozí největší riziko nezdaru. Jistý vliv má zřejmě také to, že mladí lidé jsou obecně ochotnější riskovat,“ komentoval výsledky analytik Bisnode Milan Petrák.
S rostoucím věkem podnikatelů a podnikatelem se jejich platební morálka zlepšuje a problémy s placením faktur se vyskytují méně často. Současně vznikají rozdíly mezi ženami a muži. Ve věkové kategorii 30 až 60 let ženy své faktury průměrně proplácí s menším zpožděním než muži.
Nůžky mezi nimi se nejvíce rozevírají ve věku 40 až 50 let, kdy podnikatelé platí v průměru o více než den později než podnikatelky. S rostoucím stářím se tento rozdíl postupně stírá. U podnikatelů nad 60 let se role obrací, takže zatímco podnikatelky v tomto věku platí s malým průměrným zpožděním, muži nad 60 let jsou jedinou skupinou, která platí včas,“ upozornil Petrák.
Platební morálka živnostníků podle věku a pohlaví (dny po splatnosti)

Věk Muži Ženy Celkem
18 – 30 5,19 5,21 5,19
30 – 40 3,79 3,62 3,75
40 – 50 3,11 2,00 2,96
50 – 60 1,75 1,25 1,68
60+ -0,05 0,21 -0,02
Celkem 2,38 1,86 2,13

Zdroj: Bisnode
ČTK


Sdílet
Hodnotit
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Doporučujeme

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
Sazka reklama
Reklama

Sdílená auta stále více používají i lidé ve věku 40 – 60 let

30.04.2024, Autor: Z blogosféry

Carsharing se v posledních letech stává stále populárnější alternativou ke klasickému vlastnictví automobilu. A to nejen ve světových metropolích, ale i v České republice. Není překvapivé, že nejčastějšími uživateli jsou zástupci mladší generace, pro které je sdílená ekonomika součástí životního stylu.

Rozdělený dluhopisový trh

29.04.2024, Autor: Z blogosféry

Akcie a dluhopisy vykázaly v roce 2022 po delší době shodný vývoj, když společně zaznamenaly výraznější propady. Stejný směr nalezly obě třídy aktiv i v roce 2023, ale tentokrát udělaly investorům radost a shodně přinesly výrazné kladné zhodnocení. Co se týká letošního vývoje, dostál vzájemný vztah mezi akciemi a dluhopisy změn: začaly se mezi nimi rozevírat výkonnostní nůžky. 

Apogeo
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama

Nálada spotřebitelů se prudce zlepšuje

24.04.2024, Autor: Z blogosféry

Podle dubnového konjunkturálního průzkumu z dílny Českého statistického úřadu vzrostl souhrnný indikátor tuzemské ekonomické důvěry z březnových 94,2 na aktuálních 97,0 bodu.

E-šmejdi způsobili za první čtvrtletí škody za 357 milionů korun

24.04.2024, Autor: Z blogosféry

Za první tři měsíce letošního roku se počet kybernetických útoků na klienty bank zvýšil o 21 procent. Celkově bylo napadeno 20 723 klientů. I přes vyšší počet útoků se snížila celková škoda, a to na 357 milionů korun. Klesla i průměrná škoda na jednoho klienta, která je mírně přes 17 tisíc korun. 

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
Apogeo
e-news.cz - kurzy
Reklama

Příspěvky na DIP zatím firmy nabízí spíše výjimečně. Zaměstnanci se k novému produktu staví rovněž opatrně

23.04.2024, Autor: Z blogosféry

Dlouhodobý investiční produkt mohou Češi využívat už od začátku letošního roku. Většina z nich ale nadále setrvává u penzijního spoření. Důvodem je především neznalost, ale také váhavost zaměstnavatelů. Ti vyčkávají a zatím pouze malá část z nich svým zaměstnancům na DIP přispívá. Hlavním argumentem je malá informovanost a případná administrativní zátěž.

e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
Reklama