Apogeo
Reklama

Eva Čejková: Chci dobu, kde ženy respektují muže a muži respektují ženy

08.10.2022, Autor: Renáta Lucková

1 vote, average: 5,00 out of 51 vote, average: 5,00 out of 51 vote, average: 5,00 out of 51 vote, average: 5,00 out of 51 vote, average: 5,00 out of 5
Eva Čejková: Chci dobu, kde ženy respektují muže a muži respektují ženy

Eva Čejková se narodila v Chrudimi, kde vystudovala Obchodní akademii. První profesní zkušenosti získávala již během studií, postupně si vyzkoušela práci redaktorky, moderátorky, produkční v tisku, televizi i fashion firmách. Založila společnost Ženy, s.r.o. a vybudovala komunitu žen, které začaly testovat produkty a sdílet recenze. Založila proto společnost Testuj.to jako technologii na budování komunit, testování a sběr recenzí a dat a uzavřela první akvizici pro Heureka Group, která do společnosti vstoupila po prvním roce od založení.

Rozhovor s EVOU ČEJKOVOU, zakladatelkou a ředitelkou Testuj.to, inspirátorkou pro práci s microinfluencery, podnikatelkou v oblasti budování komunit. Zakladatelkou firmy Ženy s.r.o.

Podnikáte přes 20 let. Jak se za tu dobu změnil svět podnikání? 

Doba je mnohem rychlejší, technologie nesmírně posouvají všechny hranice, ale naštěstí i díky tomu vzniká pořád spousta příležitostí a nových směrů, kterými je možné se dát. Například i krize, které nás postupně potkávají, vnímám jako příležitost. 

Společně posouváte naši společnost a děláte ji lepší. Co se vám již povedlo?

Já mám pocit, že jenom šířím to, co jsem se naučila v mé rodině. Propojuji lidi, snažím se pomáhat začínajícím podnikatelkám i podnikatelům, a sdílím své chyby proto, aby se z nich mohli poučit a nedělat je tak, jako jsem je dělala já, a musela se učit sama. 

Nebojíte se hledat nové cesty, kde za všech okolností zůstávají ženy ženami a respektují muže. To je hodně revoluční. Lze to ještě vůbec v současnosti? 

Kde ženy respektují muže a muži respektují ženy. To vnímám jako své poslání. Když jsem byla mladší, dostala jsem se poměrně brzy do hodně vysoké společnosti, kde jsem mohla obdivovat všechny ty velikány a ženy manažerky, které na mne ale většinou působily neosobně, velice tvrdě. Už tenkrát jsem si říkala, proč to tak je, proč ta žena není více ženou, a jestli je to fakt tak těžké pracovat převážně mezi muži. Když jsem nyní už tolik let v byznysu a pracuji i já hodně s muži, například i v Testuj.to, mám většinu týmu v managementu mužskou a akcionáři jsou jenom muži, tak vím, že je možné zůstat zcela přirozenou ženou, která má samozřejmě svůj názor, který si umí prosadit a nemusí využívat sílu či silná slova, protože si umí získat přirozený respekt okolí i v případě, že nosí sukně či šaty a doma se stará o rodinu. 

Jak na vás reagují feministky?

Já jsem ale také feministka, jenom prostě v tom mírnějším levelu. Nemám ráda slova feminismus, diverzita, inkluze apod. Přijde mi to vše jako povinná témata, kterým se musíme napříč společností věnovat, přitom je to všechno jenom o spolupráci, otevřenosti mluvit o všech tématech a vyvážit to, co mají přirozenější ženy – empatii a intuici s tím, co zase je bližší mužům, kteří jsou ochotni více riskovat a nebojí se velkých čísel. 

Proč již nechcete plánovat tolik co dříve?

Asi tak jako se změnila doba, tak jsem se změnila i já a už nechci tolik riskovat a chci mít prostě více času na sebe a rodinu. Už jsem v životě něco dokázala a mám jasný cíl, kam chci dovést Testuj.to i Ženy s.r.o. a proč to celé dělám. Vždycky jsem viděla světlo na konci tunelu, ať už jsem měla jakoukoliv krizi a nebo zrovna nějakou nejistotu, ale teď už chci vždy světlo na konci tunelu s konkrétním datumem a je mi úplně jedno, co bude potom, protože se nebojím, že bych někdy měla nouzi o práci a nebo kontakty na lidi, kterým vždycky mohu zavolat. 

Rozvinula jste byznys, kdy v půdorysech testovací komunity vznikl startup Testuj.to. Jak vás to napadlo?

Byl to přirozený vývoj a dlouhá cesta v komunitě Ženy s.r.o., kterou jsem založila a potřebovala jsem jenom software na testování produktů a generování recenzí posunout zase dál. Tenkrát nás oslovila i konkurence, tak prostě bylo přirozené, že to začneme prodávat pod novým brandem, a tak vlastně na základě poptávky to byl nejrozumnější krok. To, že k nám pak asi po 1,5 roce investovala Heureka byl další vývoj a posun. 

Co byste nikdy netestovala? 

Nic, co bych nikdy už nevyužila v budoucnu. Když už něco chci vyzkoušet, musím být přesvědčená, že to potřebuji a jsem ochotná se podělit o zkušenost. Nemám ráda přeplněnou domácnost nepotřebnými věcmi, a to obzvlášť v této době. 

Jaké věci již dávat nechcete a nemusíte? 

Být tady pro všechny a za každých okolností. Už jsem si nejednou sáhla na dno, a přitom jsem pořád pomáhala a všem brala telefony, to už dneska nedělám a nikdy nebudu. Moje heslo „to dáš“, ve které jsem byla vychovávána, mě dostalo daleko a dalším levelem bylo naučit se říkat „ale tohle už nedám, protože nechci.“ 

Jaké jsou dnes podnikatelky u nás? Jsou sebevědomější?

Za posledních 15 let, co pracuji se ženami, tak vidím veliký posun v jejich odhodlání a sebevědomí, mnohem lepší přístup i v tom, že se více zajímají o sebe a umí už si říci cenu a uvědomují si svou hodnotu. Na sebevědomí musíme postupně ještě pracovat a mj. nám v tom mohou pomoci i naši muži! 

Jaký je váš názor na kvóty ve vysokých funkcích?

Ani slovo kvóty nemám ráda. Prostě balance, spolupráce, určitě více žen, to ano. Ale na tom musí pracovat celá společnost. Ženy si musí uvědomovat, že na to mají, že dokážou prosazovat své názory a uplatňovat schopnosti i ve vysokých funkcích a spolupracovat s muži. Stejně tak i obráceně muži si musí uvědomit, že mít po boku ve vedení ženu je v mnoha ohledech výhoda. 

Jaká je vybavenost žen podnikatelek v moderních technologiích?

Čím dál větší. Potkávám více žen v IT, více žen, které se zajímají o technologie a to, kde jim mohou pomoci usnadnit práci a nebo naopak jsou i pracovní příležitostí. Určitě platí, že ženy se snaží jít s dobou. 

Co by ženám podnikatelkám nejvíce pomohlo?

Můžeme začít doma – tam hlavně podpora těch nejbližších. Pak je to stát, který může více zvýhodnit například ženy po mateřské dovolené, které se rozhodnou jít podnikat. A pak jsme to my všichni – nakupovat u lokálních výrobců, omezit nákupy na čínských eshopech a více se soustředit na vše lokální a kvalitní u nás.  

Jak moc jsou dnes ženy inspirativní?

Každý z nás je svým způsobem inspirací. Ženy mají určitě velký vliv a jsou inspirací svým dětem, tj. naší další generaci, a to je důležité si uvědomovat. 

Máte ještě v současné době čas na golf?

Jo, mluvit o tom (smích). Bohužel je to asi přesně 11 let, co jsem si zahrála poslední osmičku. S partnerem máme v plánu společně začít hrát, a tak to snad časem vyjde. Ale náš wish list je poměrně dlouhý, tak nebudu radši ani sobě slibovat termíny. 

Děkuji za rozhovor. 

Foto: Poskytnuto Evou Čejkovou

Zdroj: Renáta Lucková


Sdílet
Hodnotit
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Doporučujeme

Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
Reklama
e-news.cz - kurzy
Apogeo
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama
e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
Reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
Apogeo
Reklama