Apogeo
Reklama

E-shop už mají tři čtvrtiny řetězců, nejpopulárnější je IKEA

12.02.2018, Autor: Z tiskových zpráv

0 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 5
E-shop už mají tři čtvrtiny řetězců, nejpopulárnější je IKEA

Pokud se v současnosti rozhodnete nakupovat na internetu u své oblíbené značky, máte slušnou šanci, že se vám to podaří.

Svůj e-shop totiž aktuálně provozují tři čtvrtiny největších obchodních řetězců. Vyplývá to z výzkumu společnosti ACOMWARE a agentury response:now. Nejpopulárnější e-shop mezi zákazníky má IKEA, naopak nejvíce lidem chybí možnost nakoupit si online u Planeo elektro, DM Drogerie či v Kauflandu.
Přírůstek nových e-shopů byl loni meziročně o něco nižší. Na trh však vstoupily zajímavé značky, jež patří mezi lídry svého segmentu. „Meziročně otevřely e-shopy spíše jednotky obchodních řetězců, například Lidl nebo Humanic. Je to logické, v řadě segmentů už má e-shop většina prodejců,“ vysvětluje Jan Penkala, CEO konzultační společnosti ACOMWARE. Špatná situace přetrvává u drogerie a potravin, kde většina firem s otevřením internetového obchodu stále otálí.
Zákazníkům přitom na internetu nejvíce chybí e-shop značky Planeo elektro či DM Drogerie. „Rostoucí zájem o nákup potravin přes internet se projevuje také v tom, že 44 procent internetové populace postrádá e-shop řetězce Kaufland,“ dodává Petra Svobodová, marketingový konzultant z agentury response:now. Výzkum, jehož se na konci ledna zúčastnilo přes 400 respondentů, se zajímal také o faktory, jimiž se Češi řídí při výběru e-shopů. „Jednoznačně roste ROPO efekt. Kromě dopravy zdarma, která se stala hygienickým faktorem při výběru e-shopu, je pro zákazníky nejdůležitější, aby si mohli vyzvednout zboží na jejich prodejně, stejně tak ho tam i případně vrátit či reklamovat. To vyžaduje až 90 procent Pražanů a 80 procent celkové populace,“ dodává Svobodová.
Dopravu zdarma v nějaké formě nabízí podle výzkumu ACOMWARE více než 80 procent firem, jež provozují vlastní e-shop. Z veřejných statistik serveru Heureka.cz rovněž vyplývá, že většina z nich zvládá zboží doručit do tří pracovních dnů. Horší je to právě s nabídkou služeb, jako je vyzvednutí, reklamace nebo vrácení zboží na prodejně. „Z praxe víme, jak těžké je tyto služby zavádět – prodejce odrazují náklady nebo nedostatek informací o zákaznících. Dlouhodobě je to ale handicap,“ vysvětluje Penkala.
Také v minulém roce se poměrně významně zlepšil způsob, jakým se obchodní řetězce na internetu propagují. Více než polovina e-shopů využívá PPC reklamu, 81 procent firem aktivně sbírá e-maily zákazníků. „Je sice s podivem, že relativně velká část prodejců stále ignoruje tyto formy propagace, nicméně rostoucí trend je zároveň signálem, že bude stále obtížnější získat si v takové konkurenci pozornost zákazníků,“ říká Václav Stříteský z katedry marketingu Vysoké školy ekonomické v Praze. Významně roste též využívání sociálních sítí. Svůj profil na Facebooku má 91 procent firem (loni 72 procent), na Instagramu 47 procent (loni 31 procent) a na Twitteru 26 procent (loni 18 procent).

Hlavní závěry retail studie

Podobně jako v loňském roce disponuje vlastním e-shopem necelých 74 procent všech prodejců na internetu. V loňském roce svůj e-shop otevřely například značky IKEA a Humanic.
Nadále není možné objednat si na internetu drogerii ze tří největších řetězců v zemi. Nezlepšuje se ani nabídka prodeje potravin, kde jako jediný loni e-shop otevřel Lidl, zaměřil ho však pouze na spotřební zboží.
Mobilní e-shop nebo web už má 81 procent všech řetězců. Nejhorší je v tomto ohledu situace u prodejců potravin. Vlastní mobilní aplikaci má zhruba každý čtvrtý prodejce.
Zákazníkům nejvíce chybí možnost nakoupit si online u značek Planeo elektro, DM Drogerie, Kaufland nebo C&A.
Využití online marketingu mezi obchodními řetězci se postupně zlepšuje. Vůbec poprvé více než 50 procent prodejců využívá ke své propagaci PPC kampaně. O sběr e-mailů od svých zákazníků se snaží 81 procent firem.
Nabídka služeb v kamenných prodejnách spíše stagnuje. Meziročně se nepatrně zvýšilo množství e-shopů, v nichž můžete zboží reklamovat (+2 procenta) či vrátit na pobočce (+3 procenta).
Pokud jde o rozhodování zákazníků, ti za nejdůležitější faktor při výběru e-shopu považují dopravu zdarma (63 procent), možnost vrácení či reklamace zboží na prodejně (56 procent) či vyzvednutí na prodejně zdarma (50 procent).

O společnosti ACOMWARE

ACOMWARE je specializovaná konzultační společnost pro e-commerce. Zaměřujeme se především na pomoc při vstupu na online trh, e-commerce poradenství, zvyšování návštěvnosti, obchodní výkonnosti a inteligentní e-mailing. Za 15 let fungování jsme obsloužili přes tři tisíce internetových projektů. Tým tvoří více než 75 zkušených specialistů. V rámci rozvoje e-commerce publikujeme řadu případových studií nebo analýz, dále také pořádáme školení nebo workshopy. Všem příznivcům e-commerce přinášíme také cyklus diskusí s úspěšnými internetovými podnikateli Eshopista.


Sdílet
Hodnotit
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Doporučujeme

Aktuálně k od zítřka novým pravidlům pro osobní bankroty

30.09.2024, Autor: Z blogosféry

Od 1. října 2024 začnou platit nová pravidla pro osobní bankroty. Česká advokátní komora má zájem informovat veřejnost pravdivě, objektivně a vyváženě o problematice dluhů. Uspořádala proto den před účinností novely tiskovou konferenci, na které představila změny, které dopadají na spotřebitele, živnostníky a jejich věřitele.

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
Reklama

Premiér Fiala: Do rekonstrukce Ukrajiny se i díky podpoře vlády zapojuje stále více českých firem

04.07.2024, Autor: Z blogosféry

České firmy se i díky podpoře vlády a vládních institucí častěji zapojují do rekonstrukce válkou zdevastované Ukrajiny. Naše podniky se významně podílejí mimo jiné na obnově energetické soustavy napadené země. Dodávkami kogeneračních jednotek, které vyrábí elektrickou energii a teplo, pomáhají Ukrajině zvládnout kritickou energetickou situaci.

MŽP: Sněmovna schválila zákon o veřejné hydrometeorologické službě. Ten zpřístupní online data o počasí, klimatu, kvalitě vody a ovzduší

27.06.2024, Autor: Z blogosféry

Sněmovna schválila zákon o veřejné hydrometeorologické službě. Ten zpřístupní online data o počasí, klimatu, kvalitě vody a ovzduší. Díky zákonu nově vznikne databáze s otevřenými daty, která bude přístupná online všem občanům. Data tak bude možné získat jednoduše, rychle a zdarma.

NEWTON University: Děti „afghánských tlumočníků“ úspěšně zakončily první rok studia

19.06.2024, Autor: Z blogosféry

NEWTON University nabídla bezplatné studium dětem tlumočníků, kteří pomáhali českým vojákům při nasazení v Afghánistánu hned v prvních dnech po jejich evakuaci ze země. „S velkým znepokojením sledujeme poslední vývoj v Afghánistánu. Ještě více nás ale znepokojuje liknavost vlády kolem evakuace tlumočníků, kteří pomáhali českým vojákům a českým občanům při jejich práci,” stálo v prohlášení NEWTON University z roku 2021.

Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
Reklama

WITTE Automotive dále expanduje v Ostrově na Karlovarsku. Nový průmyslový park přinese stovky pracovních míst

17.06.2024, Autor: Renáta Lucková

V Ostrově u Karlových Varů, v novém průmyslovém parku Panattoni Park Ostrov South, začala stavba budovy s rozlohou 65 000 metrů čtverečních. Prvním nájemcem bude mezinárodní výrobní společnost WITTE Automotive Czechia, která se specializuje na vývoj a výrobu systémových řešení pro automobilový průmysl. Developerem projektu je společnost Panattoni, investorem pak fond Accolade. Dokončení je v plánu na rok 2025.

Od letních festivalů, až po roadshow. CzechInvest podpoří téměř 150 akcí zaměřených na podporu podnikání u mladých lidí 

12.06.2024, Autor: Z blogosféry

Soutěže, workshopy, letní festivaly či inspirativní kempy. Agentura CzechInvest prostřednictvím projektu Podpora podnikavosti pořádá či spoluorganizuje desítky akcí během letošního roku zaměřených na podporu podnikání u mladých lidí po celém Česku. Tento krok je součástí širšího úsilí agentury posílit podnikatelského ducha mezi mladou generací a napomoci rozvoji inovativních startupů. 

FINfest 2024 vypukne 16. 9. 2024 v Praze. V inovovanémpojetí a s nabitým programem

29.05.2024, Autor: red

Největší nezávislá konference pro finanční profesionály FINfest 2024 představí v pražském kongresovém centru hotelu Clarion atraktivní program plný inovací. Návštěvníky čeká množství inspirativních stand up show, duelů, panelových diskusí, workshopů a dalších inovativně pojatých formátů.

e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama

Dětský den rybářských slavností slibuje zábavu, dobrodružství a bohatý program

28.05.2024, Autor: Z blogosféry

V sobotu 1. června bude jezero Katlov nedaleko Červených Janovic opět svědkem unikátní akce. Od 9 hodin se zde bude konat již po osmé Dětský den rybářských slavností s Jakubem Vágnerem a Rádiem Blaník. Můžete se těšit na zábavný a vzdělávací program pro celou rodinu a kompletní vstupné zdarma. Program se bude konat za každého počasí.

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
Apogeo
Reklama