Apogeo
Reklama

Nehodovost se sníží na sedminu, a dopraváci přijdou o práci

19.12.2017, Autor: Petr Vrabec

0 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 5
Nehodovost se sníží na sedminu, a dopraváci přijdou o práci

Dopravní nehody se sníží na sedminu. Kdy? Možná už v roce 2037. Určitě však ve čtyřicátých letech 21. století.

Tvrdí to Česká asociace pojišťoven ve svém scénáři vývoje dopravy. Automatizace a robotizace je blíž, než si myslíme. Důvod? Přechod na samořiditelné automobily. Dnes prý evidují pojišťovny 3,5 škody na sto automobilů, po technologické změně to bude jen 0,5 škody na sto automobilů.
Podle analytiků ČAP by nejpomalejší scénář vypadal takto: auta s asistenčními systémy už na silnicích jezdí a je jich do deseti procent. Do roku 2022 stoupne jejich počet na dvojnásobek a do roku 2027 bude na českých silnicích jezdit každé druhé s autonomním řízením.
Aniž si to uvědomujeme, robotizace a automatizace už je všude okolo nás. A česká společnost na to není vůbec, ale vůbec připravena. Vezměme si to na tomto případu. V okamžiku tak razantního snížení nehodovosti bude ohrožena třeba třetina pracovních míst dopravních policistů. Budou se muset poměrně dost rychle rekvalifikovat. Například na likvidátory škodních událostí při dopravních nehodách, protože ti budou muset nově mít docela jiné znalosti a dovednosti, znalosti v autech používaných antivirových software systémů, softwaru záznamu jízdy, hardwaru auta a tak dále a tak podobně. Jenže pokud bude nehodovost snížena až na sedminu, tak nebude ani potřeba tolika likvidátorů.
Řidičské oprávnění zřejmě také bude jiné, než jako ho známe dnes, člověk bude muset být spíše softwarový technik než umět točit volantem. Autoškoly, které tento přechod nezvládnou, zaniknou. Masově budou přicházet o práci řidiči městské dopravy, zásilkových služeb, taxikáři nebo kamioňáci. U posledně jmenovaných to dokonce i kdekoho potěší. Neumím si totiž představit inteligentní software, který začne v kopci předjíždět rychlostí 82 kilometrů v hodině jiný kamion, jedoucí rychlostí 80 kilometrů v hodině.
Naopak, přibude práce IT specialistům, protože bude nutné například mít jiný typ STK. Tam už nebude jen automechanik, ale i ajťák, který v rámci kontroly prověří, zda nemáte „zavirované“ auto. Nicméně, v tomto segmentu trhu a na něj napojených profesí bude potřeba méně lidí, zato o to vzdělanějších. A teď jak to řešit? V klidu, na to jsou čeští politici experti. Lze předpokládat, že vymyslí nějaké další důvody, proč bychom měli jeden druhého šmírovat, a všichni nezaměstnaní půjdou pracovat pro stát. Taková „hladová zeď“. Mimochodem, takovou hladovou zeď už tady jednou předvedl premiér Špidla, když snížil nezaměstnanost tím, že navýšil počty úředníků Úřadu práce.


Sdílet
Hodnotit
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Doporučujeme

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama

Švehla: České euro jako sen

19.11.2024, Autor: Z blogosféry

Má či nemá být u nás přijata společná měna euro? Už dvacet let odpovídáme šalamounsky: samozřejmě, že má, ale zatím není jasné kdy. 

Daňhel (VŠE): Naše ekonomika je po 35 létech čím dál méně tržní

18.11.2024, Autor: Jaroslav Daňhel

V souvislosti s třicátým pátým výročím sametové revoluce nutno konstatovat značný posun v sentimentu současné společnosti od tehdejších představ o dalším směřování naší země. Prvořadým úkolem po listopadu byl v ekonomické rovině co nejrychlejší přechod z nemonetárního administrativně příkazového modelu na tržní trajektorii. Tržní spontaneita byla ale posléze stále více oslabována dirigistickými státními zásahy až k dnešnímu stavu s emisními povolenkami. 

e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
Reklama

Pojistí Scholz porážku německých socialistů?

14.11.2024, Autor: Vojtěch Benda

V minulém týdnu Německo zažilo rozpad vládní koalice a nyní míří k předčasným volbám. Do těch patrně povede německé socialisty stávající kancléř Olaf Scholz, i když pod jeho vedením ztrácejí na popularitě a dostalo se mu nejhoršího hodnocení mezi poválečnými kancléři. 

Vysoké pokuty pro Facebook v Evropě i Koreji

11.11.2024, Autor: Vojtěch Benda

Společnost Meta, která vlastí Facebook, Instagram a WhatsApp, musí v Jižní Koreji zaplatit pokutu 21,l miliard wonů (asi 3,6 miliard korun) za nezákonné shromažďování informací o svých klientech. Tento podzim se jedná již o druhou pokutu, která byla společnosti Meta uložena. Na konci září uložila Irská komise na ochranu dat společnosti Meta pokutu ve výši 91 milionů euro (více než 2,3 miliard korun) za špatné zacházení s hesly uživatelů.

Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
Reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
Reklama