e-news.cz - kurzy
Reklama

Českému trhu s ojetými vozy dominují škodovky Octavia a Fabia

12.10.2017, Autor: Karolína Hurychová

0 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 5
Českému trhu s ojetými vozy dominují škodovky Octavia a Fabia

Během prvního tři čtvrtě roku bylo na českém trhu nabízeno osm set dvacet tisíc ojetých vozů, nevíce v Praze, nejméně

v Karlovarském kraji. Průměrná cena inzerovaných vozů z druhé ruky činila v prvních devíti měsících bezmála dvě stě tisíc korun. V září byla nejprodávanějším vozem Škoda Octavia, na druhém místě se umístila Škoda Fabia, která byla nejprodávanější ojetinou v srpnu. Třetí v pořadí byl Volkswagen Passat. Informace vycházejí z pravidelného sledování trhu nabízených ojetých automobilů, které provádí společnost AAA AUTO.

Průměrná cena inzerovaných ojetých vozů za prvních devět měsíců letošního roku činila 198 850 korun. Ve sledovaném období byl nejvyšší počet nabízených vozů v Praze (221 274), nejméně naopak evidoval Karlovarský kraj (17 788). Průměrné stáří vozů na konci září bylo 9,6 roku. Prodejní cena ojeté Octavie se v září v průměru pohybovala na 202 758 korunách, Fabia se v průměru prodávala za 108 520 korun.
Od začátku letošního roku do září vyšla ojetá Škoda Octavia nejlevněji v srpnu, naopak nejdráže ji zájemci pořídili v květnu. „Nejvíce vozů tohoto modelu, 10 401, bylo nabízeno v květnu, nejužší nabídka, pouhých 4 587 Octavií, pak byla v srpnu,“ uvedla generální ředitelka AAA AUTO International Karolína Topolová. „V září, v rámci druhého vrcholu sezony, se nabídka vrátila na hodnotu necelých deseti tisíc,“ dodala. Od ledna do září tohoto roku pak rozdíl v ceně ojeté Škody Octavia dosahoval až 6 838 korun.

Škoda Octavia – cenový vývoj inzerovaných vozů 2017

Během prvních devíti měsíců mohli zájemci vybírat z celkového počtu 820 tisíc inzerovaných ojetých vozů všech značek a modelů, zatímco za celý loňský rok měli zákazníci podle Topolové možnost vybírat z 1,09 milionu nabízených vozů prostřednictvím autobazarů i soukromých inzerátů, přičemž průměrná cena dosahovala 192 354 korun. „Pokud se udrží tempo zadávaných inzerátů v letošním roce, předpokládáme dosažení minimálně stejného množství nabízených automobilů,“ odhaduje Topolová.
Ve srovnání se srpnem bylo v září k dispozici v autobazarech o osm tisíc vozů více. Zákazníci mohli vybírat ze 78 tisíc ojetých automobilů za průměrnou cenu 198 723 korun. „Průměrné stáří vozů zůstalo na hodnotě 9,6 roku. Mírný nárůst zaznamenal průměrný nájezd vozů, který činil 160 282 km. V pořadí vozů v žebříčku TOP 10 došlo jen k jedné, již zmíněné změně, kdy si první a druhé místo prohodily vozy Škoda Octavia a Škoda Fabia,“ doplnila generální ředitelka AAA AUTO International.

Nejinzerovanější ojeté vozy na českém trhu v srpnu 2017

  1. Škoda Octavia
  2. Škoda Fabia
  3. Volkswagen Passat
  4. Volkswagen Golf
  5. Škoda Superb
  6. Ford Focus
  7. BMW 3
  8. Ford Mondeo
  9. Volkswagen Touran
  10. Audi A4

Sdílet
Hodnotit
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Doporučujeme

Průzkum Acronis: 64 % domácích uživatelů uvádí jako hlavní problém narušení ochrany osobních údajů

09.04.2025, Autor: Z blogosféry

Společnost Acronis, globální lídr v oblasti kybernetické bezpečnosti a ochrany dat, představila výsledky své zprávy o ochraně osobních údajů v roce 2025. Zpráva Data Privacy in 2025: A survey to explore consumer views on cyber protection poskytuje pohled na postoje a chování domácích uživatelů v oblasti kybernetické bezpečnosti a ochrany dat. Zpráva vychází z dotazů položených v průzkumu, které se týkaly soukromí, povědomí o kybernetických rizicích a bezpečnostních opatření používaných k ochraně osobních údajů.

Zájem o práci z domova roste

08.04.2025, Autor: Z blogosféry

Flexibilita pracovního prostředí se stává klíčovým faktorem pro uchazeče o zaměstnání. Portál JenPráce.cz zaznamenal v posledních měsících výrazný nárůst zájmu po nabídkách umožňujících práci z domova. Jak se tento trend promítá do pracovního trhu a co říká aktuální právní úprava home office?

e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama

Češi vydávají za zdraví 500 Kč měsíčně, jsou ochotni platit dvojnásobek

03.04.2025, Autor: Z blogosféry

Průměrné měsíční výdaje Čechů na zdraví se pohybují okolo 500 Kč, tuto částku jsou ochotni zvýšit až na 1 000 Kč. Ukázal to průzkum Ipsos, který mapoval postoje Čechů k našemu zdravotnictví. Z něj dále vyplynulo, že si lidé uvědomují vysokou úroveň české zdravotní péče.

e-news.cz - kurzy
Apogeo
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
Reklama

Česko platí obří účet za alkohol: Náklady přesáhly 43 miliard ročně, ukázala nová studie

28.03.2025, Autor: Z blogosféry

Konzumace alkoholu představuje významné zdravotní riziko, negativně dopadá ale i na státní rozpočet a ekonomiku. Náklady spojené s užíváním alkoholu dosáhly v roce 2021 podle expertních odhadů 43,4 miliard korun, tedy 0,69 % HDP. Ukázala to nová studie think tanku Ministr zdraví na portále Data o zdraví, která jako jediná pracuje s nejaktuálnějšími dostupnými údaji. Největší výdaje se pojily s poklesem pracovní produktivity, zátěží zdravotního systému, kriminalitou a nutností sociální podpory.

Stereotyp odmítání seniorních zaměstnanců je typičtější pro ženy

24.03.2025, Autor: Z blogosféry

Nejde o propastný rozdíl, ale odlišné vnímání starších zaměstnanců podle pohlaví respondenta je znát: že jsou lidé ve věku 50-65 let méně výkonní než mladí si myslí 23 % mužů, ale 29 % žen. Ukázal to reprezentativní průzkum personální společnosti Předvýběr.CZ, pro který data sbírala agentura Talk Online Panel.

e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
Reklama