e-news.cz - kurzy
Reklama

Změnu práce zvažuje každý osmý zaměstnanec. Hlavními důvody jsou peníze a ztráta důvěry k firmě

12.06.2021, Autor: Laura Feketeová

0 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 5
Změnu práce zvažuje každý osmý zaměstnanec. Hlavními důvody jsou peníze a ztráta důvěry k firmě

V současné nejisté době vede zaměstnance k úvahám změnit práci hlavně nedostatečné materiální zabezpečení a perspektiva práce. Z dalších důvodů překvapivě zmiňují lidé nedostatečnou důvěru mezi zaměstnanci a firmou.


Naopak smysluplnost uplatnění nebo malá možnost vyniknout aktuálně nejsou dostatečnými důvody ke změně zaměstnání. Vyplývá to z průzkumu Barometr zaměstnanců, který uskutečnila společnost Up Česká republika na vzorku 840 lidí.
 Barometr zaměstnanců ukázal, že změnu zaměstnání během nadcházejících dvanáct měsíců zvažuje v nynější nejisté době jen přibližně každý osmý zaměstnanec. Naopak tři čtvrtiny lidí plánují ve stávající práci setrvat, a to navzdory poklesu pracovní motivace u téměř poloviny z nich. Ani jejich oddanost ale není bezmezná. Devadesát procent všech více než 800 oslovených zaměstnanců uvádí, že zhoršení situace v některé z pracovních oblastí by je přimělo zvážit změnu pracovního místa i v současné nejisté situaci.  Poslední rok naplno ukázal význam dlouhodobé péče o zaměstnance. Firmy, které se o své lidi starají, zvládly pandemii mnohem lépe. Málo firem si ale uvědomuje, že s oslabováním pandemie a postupným rozvolňováním tento stav nekončí. Spokojení a angažování zaměstnanci budou klíčem k přežití firem i v postcovidovém období.
Zabezpečení i perspektiva
Vůbec nejvíce lidí (padesát dva procent) by začalo zvažovat změnu zaměstnání v případě, že by se zhoršila perspektiva jejich práce nebo materiální zabezpečení. Tím není myšlena jen základní mzda, ale také plošně poskytované benefity, možnosti vzdělávání nebo finanční stabilita. Firmy tak v této oblasti zařazují pro zaměstnance nové nástroje, jako je například výplata předem. Podobné služby přitom nepomáhají jen zaměstnancům, ale také HR oddělením, kterým šetří čas i náklady.
Význam důvěry a otevřenosti roste
Druhým nejčastějším důvodem (čtyřicet dva procent), který zaměstnance přiměje zvažovat změnu práce, je poměrně překvapivě nedostatečná důvěru ve vztahu firmy a zaměstnanců. Jde například o dodržování základních etických principů nebo o otevřenost a transparentnost jednání firmy. I tuto oblast pandemie prověřila, a to především přechodem firem do vzdáleného pracovního režimu.
Lidé na home office ztrácejí kontakt s firmou i kolegy, téměř všechny sociální interakce prakticky přestaly existovat a zaměstnanci se potýkají s psychickým vyčerpáním. Proto je nyní k udržení zaměstnanců klíčová empatie a lidský přístup nadřízených nebo vedení společnosti. Právě osobní přístup nadřízených považuje za důležitý osmdesát pět procent zaměstnanců. Obzvlášť klíčový je přitom pro ženy, za nezbytný ho v práci vnímá téměř devadesát procent z nich.
Nejen počítač a židle
Více než třetinu lidí (třicet sedm procent) by přiměly zvážit změnu zaměstnání i nedostatečné pracovní podmínky. Ty dnes nezahrnují jen kvalitní počítač, ale maximální pohodlí a odstranění překážek v práci. Často jde přitom i o relativně banální věci. Home office například ukázal, že mnozí zaměstnanci nejsou schopni dodržovat obdobný režim jako na pracovišti, zejména co se týká přestávek na jídlo nebo každodenní přípravy čerstvého oběda. I to jsou věci, o které se může zaměstnavatel postarat a ušetřit zaměstnancům čas i starosti.
Osobní ambice stranou
Výrazně upozaděny jsou aktuálně naopak některé další faktory. Nedostatečná smysluplnost uplatnění či malá prestiž vykonávané práce vede k myšlenkám změnit místo dvacet sedm procent lidí. Ještě výrazně méně důležitá je momentálně možnost individuálně vyniknout. Nebude-li se zaměstnavatel této oblasti dostatečně věnovat, začne nyní o změně práce uvažovat jen dvanáct procent oslovených zaměstnanců.
STÉPHANE NICOLETTI, generální ředitel společnosti Up ČR
Foto: Pixabay
Zdroj: Intensity


Sdílet
Hodnotit
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Doporučujeme

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama

Nová zelená úsporám: Na co máte nárok

04.11.2024, Autor: red

Slyšeli jste už o dotační programu Nová zelená úsporám a rádi byste využili dotaci, ale nevíte, na co máte nárok a jak to vlastně funguje? Pak se pojďme podívat na tento program, jehož cílem je snižování energetické náročnosti obytných domů, podrobněji. Zjistíte, na co lze podporu čerpat, pro koho je určena, jaké jsou podmínky a zda se vám vůbec žádost o dotaci vyplatí.

PVK cvičily rozsáhlý výpadek v dodávkách elektrické energie

31.10.2024, Autor: red

Pražské vodovody a kanalizace absolvovaly další z řady štábních cvičení.Tentokrát pod názvem Blackout 2024 nacvičovaly reakci v případě rozsáhlého výpadku elektrické energie na území hlavního města na vodohospodářskou infrastrukturu v metropoli.

Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama

Dopady ESG reportingu, aneb stíháte implementovat ESG včas?

22.10.2024, Autor: red

V posledních letech se environmentální, sociální a governance faktory (ESG) staly nedílnou součástí nefinančního reportingu firem. Společnosti jsou stále častěji nuceny prokazovat, jak jejich činnost ovlivňuje životní prostředí, společnost a jakým způsobem dodržují zásady transparentního a odpovědného řízení.

e-news.cz - kurzy
Apogeo
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama

Inflace v ČR - září 2024 

15.10.2024, Autor: Martin Švehla

Meziroční růst cenové hladiny se proti srpnu zvýšil. Spotřebitelské ceny vzrostly v září meziročně o 2,6 %, což budí dojem aktuálního urychlení nebo alespoň oživení inflace.

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
Reklama