Přestože celý automobilový trh zaznamenal pokles, podíl zánovních automobilů na celkových prodejích ve skupině AURES Holdings vzrostl
Skupina AURES Holdings v loňském roce v České republice a na Slovensku prodala 12 000 zánovní automobilů pod značkou Mototechna, tedy téměř stejně jako o rok dříve. Poměr zánovních automobilů na celkovém prodeji v rámci skupiny AURES Holdings, provozovatele značek AAA AUTO a Mototechna, tak vzrostl na více než sedmnáct procent. Stále rostoucí podíl zánovních aut lze přisuzovat zhoršující se ekonomické situaci, kdy lidé preferují cenově výhodnější zánovní vozy před novými. Největší zájem byl o vůz Škoda Fabia Combi.
„Prodej zánovních automobilů i přes nepříznivou situaci na celém automotive trhu nadále rostl. V roce 2020 jsme prodali téměř stejně zánovních aut jako o rok předtím, a to i přes celkový pokles v počtu prodaných automobilů. Pod značkou Mototechna jsme tak prodali téměř pětinu aut. Důvod tohoto nárůstu je zcela logický a navazuje na přestávky ve výrobě a ještě delší čekací doby u nových automobilů. Vekou roli hraje také zhoršující se ekonomická situace kvůli pandemii. Zánovní vozy jsou totiž stále oproti novým levnější až o čtyřicet procent. Zákazníci si je navíc mohou rovnou odvézt, aniž by na jejich výrobu museli čekat. I v dnešní době, kdy jsou naše provozovny zavřené, si zákazník díky on-line prodeji může zánovní automobil pořídit ještě ten samý den, kdy si ho na internetu vybere,“ uvedla Karolína Topolová, generální ředitelka a předsedkyně představenstva AURES Holdings, která značku Mototechna provozuje.
Nejprodávanějším automobilem v české nabídce Mototechny byla v roce 2020 Škoda Fabia (třináct procent), které se prodalo o dvanáct procent více než v předchozím roce. Dalšími oblíbenými modely byly Škoda Rapid (pět procent), která se již nevyrábí, a Škoda Octavia (čtyři procenta). Značka Škoda celkově tvoří více než třetinu poptávky v Mototechně. Na Slovensku vede shodně Škoda Fabia, v Polsku tradičně Opel Astra.
Nejprodávanější zánovní vozy ve skupině AURES Holdings v roce 2020 | |||
Česká republika | Slovensko | Polsko | |
1 | Škoda Fabia | Škoda Fabia | Opel Astra |
2 | Škoda Rapid | Kia Sportage | Dacia Duster |
3 | Škoda Octavia | Kia Ceed | Renault Clio |
4 | Hyundai i30 | Škoda Rapid | Renault Captur |
5 | Škoda Karoq | Dacia Duster | Kia Sportage |
6 | Škoda Kodiaq | Suzuki Vitara | Toyota Yaris |
7 | Dacia Duster | Renault Captur | Fiat Tipo |
8 | Hyundai Tucson | Hyundai Tucson | Kia Ceed |
9 | Kia Sportage | Hyundai i30 | Ford Focus |
10 | Kia Ceed | Renault Clio | Suzuki Baleno |
V loňském roce úplně poprvé vozy SUV zazářily v kategorii zánovních aut a z první příčky sesadily hatchbacky, které ztratili na popularitě napříč celým segmentem ojetých automobilů. Zánovních SUV se prodalo třicet sedm procent a svého prvenství dosáhly nejen na domácím trhu, ale také v sousedním Slovensku. Zánovní automobil s benzínovým pohonem upřednostnilo osmdesát dva procent zákazníků. Naopak zájem o zánovní vozy s dieselovým motorem se za poslední rok snížil o třetinu. Roste poptávka po elektromobilech a hybridech, kterých se v loni v Mototechně prodalo trojnásobně víc než v roce 2019.
Foto: pixabay.com
Zdroj: AURES Holdings a.s.