Při zakládání spořicího účtu je pro Čechy nejdůležitější úroková sazba. V průzkumu Raiffeisenbank, který uskutečnila v září prostřednictvím platformy Instant Research mezi 880 respondenty, to uvedly téměř dvě třetiny dotázaných.
Polovina by si jich v případě výhodné akční sazby u nějaké banky založila nový spořicí účet.
Úroková sazba je nejzásadnějším ukazatelem pro šedesát čtyři procent Čechů, pro deset procent není naopak důležitá vůbec. V případě nového spořicího účtu s časově omezenou akční nabídkou zvýhodněné sazby by si ho polovina Čechů založila, pokud by šlo o nadprůměrné úročení vzhledem k trhu. Na sedmnáct procent lidí tyto nabídky aktivně vyhledává a přesouvá peníze na zvýhodněné účty. Třetina respondentů není příznivcem časově omezených akcí a ani je nesleduje.
„Úroky na spořicích účtech často nepokryjí ani inflaci. Není proto divu, že mnoho lidí vyhledává akční nabídky bank, aby o své finance zbytečně nepřicházeli,“ uvedla mluvčí Raiffeisenbank Petra Kopecká.
Pro třicet procent Čechů je velmi důležité, aby byl spořicí účet v nabídce jejich hlavní banky a měli své finance pod jednou střechou. Čtvrtina by si ho založila pouze v případě, že to bude společně s běžným účtem.
Na padesát tři procent dotazovaných dává přednost zakládání účtu online a šedesát šest procent by si ho nezaložilo, pokud by neobsahoval jednoduchou online správu financí.
Z pohledu stávajícího spořicího účtu se více než čtvrtina dotazovaných (dvacet osm procent) snaží pravidelně využívat jakoukoliv nabídku, která dokáže jejich úspory lépe zhodnotit. Ještě o něco více lidí (dvacet devět procent) už nějakou nabídku využilo a necelá polovina (čtyřicet čtyři procent) jednoduše posílá peníze na spořicí účet a o více se nestará.
ČTK