SodaStream této příležitosti využívá k tomu, aby zveřejnila svůj pětiletý závazek vůči životnímu prostředí, včetně snížení počtu používaných jednorázových plastových
lahví o 67 miliard.
Vedoucí světová značka v oblasti výroby perlivé vody SodaStream, která je součástí PepsiCo, dnes oznámila své ambiciózní cíle v rámci svého úsilí o omezení používání jednorázového plastového odpadu během následujících 5 let. Na základě předpovědí vycházejících z trvalého dvojciferného růstu za posledních několik let SodaStream plánuje do roku 2025 snížit počet používaných lahví téměř o 67 miliard.
Kromě tohoto závazku společnost oznámila u všech svých příchutí přechod z plastových na kovové lahve, což by během následujících pěti let mělo vést ke snížení počtu používaných jednorázových plastových lahví téměř o dalších 200 milionů lahví. Každá lahev SodaStream snižuje používání nevratných plastových lahví o tisíce, a to tím, že poskytuje zákazníkovi možnost vyrobit si doma z kohoutkové vody perlivou vodu a nasycené nápoje pro použití doma i venku.
Při příležitosti oslavy Dne země během krize COVID-19 společnost SodaStream dnes zveřejnila dojemné video, v němž zdůrazňuje důležitost péče o naši planetu i během této složité doby, kdy má velká část lidstva omezený volný pohyb. Video obsahuje následující společenské a ekologické sdělení: „Abychom to překonali, musíme zůstat doma, a když tak uděláme, pojďme se starat o naši planetu – náš domov – lépe!“
https://www.youtube.com/watch?time_continue=1&v=6sqnJXQJ1y4&feature=emb_logo
„Zatímco všichni z nás procházejí velkou zkouškou, já pevně doufám, že jednou, až bude COVID-19 za námi, si všichni budeme pamatovat, jak pečovat o planetu, na které žijeme, mnohem lépe, společně jako lidstvo,“ uvedl výkonný ředitel SodaStream Eyal Shohat. Dalším velkým závazkem, který společnost zveřejnila, je přechod všech příchutí, jež jsou nyní prodávány v plastových lahvích, na kovové lahve, k němuž by mělo dojít začátkem roku 2021. Příchutě SodaStream nakupují zákazníci na celém světě, kteří je doma používají k výrobě nasycených nápojů různých příchutí. Továrna SodaStream v Izraeli dnes vyrábí více než 30 milionů lahví s příchutí ročně, a toto množství každý rok roste v dvojciferných číslech. Společnost zdůrazňuje, že tento přechod na kov představuje komplexní provozní, marketingovou a komerční akci.
Kov je ve světě aktuálně nejsnadnější a nejúčinnější volbou pro recyklaci a nevyžaduje „vzdělávání trhu“ v oblasti třídění odpadu. Dle údajů americké Agentury pro ochranu životního prostředí (EPA) se ve Spojených státech plně recykluje 70 procent kovů, ve srovnání s 35 procent hliníku, 33 procent skla a pouze 15 procent plastů; v EU je toto číslo dokonce vyšší, se 74,2 procenta plně recyklovaných kovů. Tato změna by měla v následujících letech přinést úsporu stovek milionů jednorázových plastových lahví.
V roce 2019 přispělo řešení SodaStream ke snížení používání jednorázových plastových láhví o přibližně 5 miliard. Více než poloviny tohoto výsledku bylo dosaženo na nejproduktivnějších trzích SodaStream v Německu, Francii a USA. Pro nadcházející období společnost zvedla laťku ještě výše; v roce 2020 SodaStream plánuje snížit spotřebu lahví na svých trzích po celém světě o dalších 6 miliard.
Další zelené závazky
SodaStream investuje také do obnovitelných zdrojů; na střechu hlavní továrny byly letos nainstalovány solární panely, které již zajišťují 5 procent energetických požadavků společnosti, a do roku 2021 by toto číslo mělo dosáhnout 20 procent. SodaStream dále plánuje přechod na zemní plyn a používání kogeneračních technologií, aby mohla využívat čistou energii bez fosilních paliv a aby mohla také dosáhnout téměř 100procent energetickou nezávislost továrny do roku 2024.
„Neustále zkoumáme další kroky, včetně oblasti obnovitelných energií. Jako společnost cítíme odpovědnost a závazek vůči světu, který zanecháme pro další generaci,“ uvedl výkonný ředitel SodaStream Eyal Shohat.