e-news.cz - kurzy
Reklama

ČSOB: Vlastní eshop bude mít do roku 2020 šestina firem

06.12.2018, Autor: Petr Vrabec

0 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 5
ČSOB: Vlastní eshop bude mít do roku 2020 šestina firem

Koncem roku 2020 bude prodávat výrobky a zboží přes eshop šestina malých a středních firem a podnikatelů.

Nyní svůj sortiment nabízí online dvanáct procent z nich a dalších pět procent eshop plánuje otevřít, a to nejčastěji do dvou let. Vyplývá to z analýzy elektronického obchodování v rámci průzkumu ČSOB Index očekávání firem.
Firmy a podnikatelé přes eshop prodávají v průměru 43 procent produkce, jejich tržby vesměs rostou. Nárůst objemu potvrzuje 47 procent dotazovaných, pokles naproti tomu uvádí jen desetina,“ uvedl výkonný ředitel firemního bankovnictví ČSOB Petr Manda.
Význam ecommerce neustále roste. Například během Black Friday se počet zásilek objednaných u zákazníků z řad eshopů meziročně zvýšil o 61 procent, doplnila Simona Kijonková, majitelka Zásilkovny nabízející komplexní logistické služby pro eshopy. „Náš eshop unuo.cz tento rok vyrostl o 200 procent a unuodesign.cz o 40 procent,“ dodala majitelka výrobce oblečení a látek Unuodesign Petra Plemlová.
V případě placení vítězí u klientů eshopů nadále dobírka, a to u bezmála poloviny firem a podnikatelů. Na vzestupu je ale využívání platebních karet, což si oblíbili zákazníci čtvrtiny respondentů. „Počet lidí, kteří u nás platí zboží platebními kartami, se zvyšuje. Při Black Friday u nás bylo placeno kartou 33 procent zásilek,“ potvrdila Kijonková.
Využívání eshopů by mohlo být mnohem četnější, ale takřka dvě pětiny z oslovených malých a středních firem a podnikatelů vlastní eshop zatím odmítají, i když ho mít mohou. Zbylých 46 procent dotazovaných vůbec s vlastním eshopem nepočítá, protože působí v oborech, ve kterých to podle jejich slov nedává smysl.
Firmy se musely v poslední době vypořádávat s nároky nařízení o ochraně osobních údajů GDPR nebo zaváděním elektronické evidence tržeb (EET), ale i tak nákupní procesy přes eshopy pro klienty neustále zjednodušují a zrychlují. „Doručování ještě tentýž den máme již dlouho – zatím po Praze,“ upozornil jednatel prodejce značkových hodinek Helveti Jiří Štencek.
Počet eshopů letos dál rychle roste, na konci roku bude v Česku 43 tisíc internetových obchodů. Je to o pět procent meziročně víc. Vyplývá to z údajů společnosti Shoptet, na jejíž platformě běží v ČR 15 tisíc eshopů. Česko je dlouhodobě zemí, kde je nejvíce eshopů v přepočtu na obyvatele. Češi letos utratí v internetových obchodech za zboží přes 133 miliard korun, meziroční růst dosáhne 15 až 18 procent, informovala Asociace pro elektronickou komerci.
ČTK


Sdílet
Hodnotit
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Doporučujeme

e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
Reklama
Sazka reklama
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama

Sdílená auta stále více používají i lidé ve věku 40 – 60 let

30.04.2024, Autor: Z blogosféry

Carsharing se v posledních letech stává stále populárnější alternativou ke klasickému vlastnictví automobilu. A to nejen ve světových metropolích, ale i v České republice. Není překvapivé, že nejčastějšími uživateli jsou zástupci mladší generace, pro které je sdílená ekonomika součástí životního stylu.

Rozdělený dluhopisový trh

29.04.2024, Autor: Z blogosféry

Akcie a dluhopisy vykázaly v roce 2022 po delší době shodný vývoj, když společně zaznamenaly výraznější propady. Stejný směr nalezly obě třídy aktiv i v roce 2023, ale tentokrát udělaly investorům radost a shodně přinesly výrazné kladné zhodnocení. Co se týká letošního vývoje, dostál vzájemný vztah mezi akciemi a dluhopisy změn: začaly se mezi nimi rozevírat výkonnostní nůžky. 

Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
Reklama

Nálada spotřebitelů se prudce zlepšuje

24.04.2024, Autor: Z blogosféry

Podle dubnového konjunkturálního průzkumu z dílny Českého statistického úřadu vzrostl souhrnný indikátor tuzemské ekonomické důvěry z březnových 94,2 na aktuálních 97,0 bodu.

E-šmejdi způsobili za první čtvrtletí škody za 357 milionů korun

24.04.2024, Autor: Z blogosféry

Za první tři měsíce letošního roku se počet kybernetických útoků na klienty bank zvýšil o 21 procent. Celkově bylo napadeno 20 723 klientů. I přes vyšší počet útoků se snížila celková škoda, a to na 357 milionů korun. Klesla i průměrná škoda na jednoho klienta, která je mírně přes 17 tisíc korun. 

e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama