Apogeo
Reklama

Poradna: Pět triků, jak nalákat zákazníky před Vánocemi

15.11.2018, Autor: Petr Vrabec

0 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 5
Poradna: Pět triků, jak nalákat zákazníky před Vánocemi

Předvánoční období je pro eshopy klíčové, prodané zboží tvoří u mnohých až třetinu celoročního obratu.

Co ale zákazníky skutečně motivuje, aby si vybrali konkrétní eshop před stovkami jiných?
Nejsou to jen slevy a jiné finanční pobídky. Pro Čechy je stále důležitější také pohodlí s jakým u vás nakoupí, nebo možnost vrátit nevhodný dárek.
Umožněte vrácení nevhodného dárku
Vrácení zboží je pro lidi klíčové, zejména pokud jde o eshopy. „Ukazuje se, že pokud vrácení neproběhne v pořádku, až polovina lidí se k vám nevrátí,“ cituje Jakub Michalovský výsledky nedávného spotřebitelského výzkumu společnosti Acomware. Stejný výzkum také prokázal, že si lidé přejí další rozšiřování a zkvalitnění služeb, jež se vrácení a reklamace týkají.
Zákazníci by například ocenili, pokud by nevhodné zboží nemuseli zasílat poštou, ale mohli je vrátit přímo na pobočce. Extra výhodu jako eshop získáte, pokud prodloužíte lhůtu pro vrácení nad zákonem stanovených 14 dní. V souvislosti s blížícím se Štědrým dnem je ideální, umožníte-li vrácení zboží až do poloviny ledna.
Sleva na nákup a odměna za věrnost
Péče o stávající zákazníky je pro eshopy mnohem výhodnější než investice do získávání nových. Výjimkou proto nejsou propracované věrnostní programy, v nichž sbíráme a uplatňujeme body, získáváme přednostní přístup k novému zboží, případně čerpáme jiné výhody.
Čísla ale hovoří jasně. Pokud chce zákazník v rámci věrnostního programu nějakou výhodu, pak především tu finanční. Přesně 56 procent z nás by nejvíce ocenilo dopravu zdarma, 42 procent pak slevu na aktuální nebo příští nákup. „Naši registrovaní zákazníci mají celoročně k dispozici kód na 10 procent slevu,“ uvádí příklad dlouhodobé výhody Kristýna Křížová z eshopu Agátin svět, který prodává dětské hračky a vybavení. Ten se například nezapojuje do velkých slevových akcí jako Black Friday, místo toho lidem nabízí speciální slevu na část sortimentu po celé předvánoční období.
Zkuste dát dopravu zdarma
Doprava zdarma je po nižší ceně zboží druhým nejčastějším důvodem, proč si Češi vybírají právě internetové obchody. Konkrétně doručení nákupu zdarma dokáže zaujmout až 37 procent zákazníků. „Jednou z možností je zapojit se do Dne dopravy zdarma, který letos proběhl ve dnech 13. až 15. listopadu. Dopravu zdarma ale samozřejmě můžete zákazníkům nabídnout v jiný termín, který vám vyhovuje více. Ani jedna z variant není špatná,“ říká Tomáš Petrů za dodavatele e-commerce řešení oXyShop.
Širší sortiment než v obchodě
Tuzemské eshopy dokážou svým zákazníkům často poskytnout širší výběr zboží než jejich kamenní konkurenti. Že je dobré tuto výhodu zdůrazňovat, potvrzují i statistiky. V pětině případů si totiž vybíráme internetový obchod právě proto, že v tom klasickém nemůžeme dané zboží sehnat.
Odborníci ale upozorňují, že je nezbytné uvádět u takového zboží pravdivě dostupnost. Velké riziko podstupujete, pokud nabízíte zboží, které reálně není skladem nebo ho neumíte v dohledné době zajistit. Zákazníka tím můžete odradit a příště si raději vybere jiného prodejce.
Doručujte i večer
I když lidé chtějí dopravu zdarma, neznamená to, že by je nezajímala její kvalita. „Pokud Češi upřednostní e-shop před klasickým obchodem, u čtvrtiny nákupů je to z důvodu jejich pohodlí. Dalších 12 procent lidí říká, že si vybralo internetového prodejce kvůli doručení těžšího či objemnějšího zboží,“ vysvětluje Michalovský.
Pro pohodlí zákazníků přitom není nutné dopravu pouze zrychlit. Vyplatí se též zamyslet nad nabídkou doplňkových služeb. „Ideální je nabídnout doručení večer nebo třeba vynesení těžšího zboží,“ myslí si Michalovský.


Sdílet
Hodnotit
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Doporučujeme

Schmarcz: Ve volbách jde hlavně o nabídku budoucnosti, ale kampaň se nese ve stínu minulosti

18.09.2025, Autor: Martin Schmarcz

Jak budeme v Česku žít? Nejspíše pořád relativně dobře. Ne díky politikům, ale protože prostě naše země patří mezi nejvyspělejší na světě a to nezmizí jen tak. Žádný z kandidujících subjektů však nepůsobí dojmem, že ví, jak dojít k vyšší prosperitě a především, že má sílu a vůli to naplnit. Základem je negace, nenávist a odsouzení minulosti - ať už za ni může kdokoli. Pak je zde hromada frází a populistických slibů. Budovatele lepší budoucnosti byste hledali marně.

Největší vodní elektrárna v Africe. Naděje nebo důvod sporů?

17.09.2025, Autor: Vojtěch Benda

Etiopie je jedním z nejchudších států na světě. Její zemědělství je silně závislé na podnebí a podstatná část země není elektrifikovaná. Slavnostní otevření jedné z 20 největších vodních elektráren na světě přináší  obyvatelům naději, že se jejich životy výrazně zlepší. Navzdory tomu přehrada na Modrém Nilu vyvolává obavy Egypta a Súdánu. Obě země se obávají nedostatku sladké vody.

e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
Reklama

Obrana koupí zbraně České zbrojovky za čtyři miliardy korun

15.09.2025, Autor: Marek Hájek

Ministerstvo obrany uzavřelo s Českou zbrojovkou smlouvu za 4,26 miliardy korun na dodávky zbraní pro armádu až do roku 2031. Je to další krok v modernizaci našich ozbrojených složek, nebo jen drahý podpis bez záruk? 

Schmarcz: Armáda jako drahý koníček? Ani nápad, zbrojení je dobré pro byznys

13.09.2025, Autor: Martin Schmarcz

Opozice brblá, že armáda je drahá. A že raději máme šetřit peníze pro „našelidi“. Zejména její proruská část, ANO alespoň uznává růst výdajů na obranu coby nutnost v čase, kdy Moskva čím dál více chřestí zbraněmi. Ale i kdyby tvrzení o „zbytečnosti“ větších investic do vojska nebylo vrcholně nezodpovědné, je navíc hloupé.

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
Sazka reklama
Reklama

Jaderná renesance: Sázka na čistou energii, nebo riskantní hazard?

10.09.2025, Autor: Josef Neštický

Jaderná energie zažívá letos nevídaný comeback. Rostoucí poptávka po čistých zdrojích a globální investice přesahující 60 miliard dolarů slibují novou éru, ale investoři zůstávají opatrní – vysoké náklady, regulační nejistoty a stín minulých katastrof zůstávají. 

Švehla: Jásání kolem růstu příjmů je zrádné

10.09.2025, Autor: Martin Švehla

Tak jsme se na začátku září dozvěděli, že rostou reálné příjmy, a že je tedy česká ekonomika ve formě. Na zpravodajských webech se ve stejný den objevil titulek “Průměrná mzda reálně vyrostla o 5,3 procenta, je 49 402 korun”, což je velmi zavádějící interpretace jinak správných čísel. Podívejme se na realitu.

Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
Reklama

Švehla: Volkswagen – příliš velká firma se s klienty moc nebaví

05.09.2025, Autor: Martin Švehla

Moderní auta poskytují nejen jízdní vlastnosti, ale také určité schopnosti, které bychom mohli shrnout jako informační komfort: navigace nejen ukazuje cestu, ale nabízí také objízdné trasy v případě dopravních omezení, sleduje povolenou rychlost, jízdní pruhy a v případě selhání řidiče koriguje jízdu. Všechno dohromady pak řídí software, který se do auta nahrává a také se aktualizuje.

Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama