Nejvyšší tržby v roce zaznamenávají obchodníci až na jeho konci.
Podle průzkumů je třetina Čechů schopna za vánoční dárky utratit více než deset tisíc korun. Pod stromečkem se nejčastěji objevuje oblečení, sportovní výbava a elektronika. Rostoucí trend zaznamenávají také prodejci květin. Jitka Mandysová z květinové doručovací služby Fleurop uvádí, že Češi začínají stále více objednávat pro své blízké květiny. Počet objednávek je v prosinci třikrát až čtyřikrát vyšší než v jiných měsících.
Lidé utrácí za dárky každoročně tisícikorunové částky. Mnozí z nich chtějí své rodině udělat radost za každou cenu a jsou schopni nakoupit vše, co si druzí přejí. Kromě klasických dárků v podobě „měkkých“ balíčků a elektra budou letos hitem také interaktivní hračky, knihy a drony. V posledních letech se však oblibě těší i květiny, které můžete díky květinové doručovací službě Fleurop poslat až do 150 zemí po celém světě. Květinové dárky jsou vhodnou volbou pro ty, kteří mají všechno. Pro tyto osoby obvykle hledáme neobvyklý a neokoukaný dárek, kterým květiny a květinová aranžmá bezpochyby jsou.
Partnerští floristé společnosti Fleurop v interním dotazníku uvedli, že největší poptávka je po řezaných kyticích a adventních věncích (35 procent a 33 procent). V době Vánoc se naopak nejméně prodávají pokojové květiny. „Typicky vánoční květinou je amarylis, hodně se prodávají i orchideje. Obě květiny jsou díky své výšce výrazné, v zahraniční se ale hojně používají i do kulatých vázaných kytic,“ vysvětluje Jitka Mandysová ze společnosti Fleurop.
O Fleurop – Interflora Česká s.r.o.
Značka Fleurop v rámci mezinárodního sdružení Fleurop – Interflora je jednou z největších a nejznámějších doručovacích květinových služeb na světě. Vznikla v roce 1908 v německém Berlíně z iniciativy floristy Maxe Hübnera. Základem jejího obchodního konceptu je myšlenka, že cestovat by neměly květiny, ale jen jejich objednávky, které se následně doručí na spolehlivá a profesionální místní květinářství umístěná co nejblíže adresátovi květinového daru. Sdružení Fleurop – Interflora v současné době spolupracuje s více než 50 000 partnery floristy a má zastoupení ve více než 150 zemích světa, v rámci nichž každoročně doručí přes 25 milionů květinových objednávek. V roce 2017 vstupuje Fleurop na trh v České republice jako kvalitní doručovací květinová služba a přináší nabídku rozmanitých kytic vytvořený speciálně pro český trh a pro každou příležitost. Více naleznete na adrese www.fleurop.cz.