e-news.cz - kurzy
Reklama

Za dovolenou letos Češi utratili skoro dvaadvacet tisíc

28.09.2018, Autor: Petr Vrabec

0 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 5
Za dovolenou letos Češi utratili skoro dvaadvacet tisíc

Na dovolenou letos zamířilo sedm z deseti Čechů.

Pouze jedna pětina z nich si ji celou nechalo zařídit od cestovní kanceláře. Vyplývá to z výsledků aktuálního průzkumu agentury Nielsen Admosphere pro jednoho z předních poskytovatelů nebankovních úvěrů, společnost PROFI CREDIT.
Díky rostoucím platům, rekordně nízké nezaměstnanosti a pozitivním vyhlídkám do budoucna si Češi mohou dovolit více utrácet. Projevuje se to i na počtu lidí, kteří se letos vydali na letní dovolenou. Zatímco v minulém roce to bylo 65 procent, letos toto číslo vzrostlo na 70 procent.
Částka, kterou Češi v průměru za dovolenou utratili, meziročně vzrostla o více než tisíc korun. V loňském roce to bylo 20 633 korun, v tom letošním již 21 788 korun. Naprostá většina respondentů (97 procent) pak uvedla, že je schopna dovolenou ufinancovat z vlastních příjmů a úspor. „Z našich průzkumů dlouhodobě vyplývá, že Češi si berou půjčku na dovolenou pouze výjimečně. Mnohem více si půjčují na nezbytné věci, jakými jsou například oprava automobilu nebo domácího spotřebiče, který jim znenadání vypoví službu,“ doplňuje Pavel Klema, generální ředitel PROFI CREDITu.
Do nákladů na letní dovolenou jsou započítány i položky, které si Češi pořizují speciálně kvůli ní. Jedná se především o opalovací krémy (78 procent respondentů), oblečení (65 procent) a léky (54 procent). Většina respondentů (83 procent) cestujících do zahraničí uvedlo, že si ještě před dovolenou hodlá zřídit cestovní pojištění.
Většina dotázaných (73 procent) v průzkumu uvedla, že preferuje objevování nových míst. I proto počet Čechů, kteří tráví dovolenou v zahraničí, roste. Ještě v loňském roce to bylo 43 procent. Letos záměr cestovat do zahraničí deklarovalo 51 procent respondentů. Mezi nejoblíbenější destinace patří Jižní Evropa (36 procent), dlouhodobě populární Chorvatsko (22 procent) a sousední Slovensko (16 procent).
Na cestovní kancelář se při zařizování své dovolené plně spolehlo pouze 22 procent dotázaných. Celých 63 procent si naopak celou dovolenou organizovalo samo a 15 procent oba přístupy kombinovalo. Způsob zařizování dovolené úzce souvisí s tím, jestli se letošní cílová destinace nachází v ČR nebo v zahraničí. Ti, co plánují dovolenou v ČR, si obvykle zařizují dovolenou na vlastní pěst (8 z 10 dotázaných), u zahraničních dovolených jsou to jen 4 z 10.
Zdroj: ProfiCREDIT


Sdílet
Hodnotit
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Doporučujeme

Apogeo
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
Apogeo
e-news.cz - kurzy
Reklama

Sdílená auta stále více používají i lidé ve věku 40 – 60 let

30.04.2024, Autor: Z blogosféry

Carsharing se v posledních letech stává stále populárnější alternativou ke klasickému vlastnictví automobilu. A to nejen ve světových metropolích, ale i v České republice. Není překvapivé, že nejčastějšími uživateli jsou zástupci mladší generace, pro které je sdílená ekonomika součástí životního stylu.

Rozdělený dluhopisový trh

29.04.2024, Autor: Z blogosféry

Akcie a dluhopisy vykázaly v roce 2022 po delší době shodný vývoj, když společně zaznamenaly výraznější propady. Stejný směr nalezly obě třídy aktiv i v roce 2023, ale tentokrát udělaly investorům radost a shodně přinesly výrazné kladné zhodnocení. Co se týká letošního vývoje, dostál vzájemný vztah mezi akciemi a dluhopisy změn: začaly se mezi nimi rozevírat výkonnostní nůžky. 

e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
Reklama

Nálada spotřebitelů se prudce zlepšuje

24.04.2024, Autor: Z blogosféry

Podle dubnového konjunkturálního průzkumu z dílny Českého statistického úřadu vzrostl souhrnný indikátor tuzemské ekonomické důvěry z březnových 94,2 na aktuálních 97,0 bodu.

E-šmejdi způsobili za první čtvrtletí škody za 357 milionů korun

24.04.2024, Autor: Z blogosféry

Za první tři měsíce letošního roku se počet kybernetických útoků na klienty bank zvýšil o 21 procent. Celkově bylo napadeno 20 723 klientů. I přes vyšší počet útoků se snížila celková škoda, a to na 357 milionů korun. Klesla i průměrná škoda na jednoho klienta, která je mírně přes 17 tisíc korun. 

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
Apogeo
Reklama