e-news.cz - kurzy
Reklama

Richard Valtr: První roky každé firmy jsou takové mýtické

18.03.2024, Autor: Renáta Lucková

1 vote, average: 5,00 out of 51 vote, average: 5,00 out of 51 vote, average: 5,00 out of 51 vote, average: 5,00 out of 51 vote, average: 5,00 out of 5
Richard Valtr: První roky každé firmy jsou takové mýtické

Rozhovor s Richardem Valtrem, zakladatelem a jednatelem startupu Mews systems s.r.o.

Richard Valtr je zakladatel a jednatel startupu Mews systems s.r.o. Přináší revoluci do hotelů po celém světě prostřednictvím Mews, který zajišťuje kompletní správu ubytovacích zařízení v jednom systému. 

„Víme, že nebudeme vždy moct sami vytvořit nejlepší nástroje pro efektivní řízení hotelů po celém světě. A tak, stejně jako nabíráme nové talenty do svých řad, tak musíme i akvírovat firmy, které nám přinesou trochu nový náboj, i další dovednosti. Někdy je to tak, že ta firma zná perfektně svůj region, nebo že se pohybuje na “bleeding edge” technologických dovedností,“ říká Richard Valtr.

V Americe i u nás jsou známé garážové firmy. Vaše firma vznikla ve sklepě v Maislově ulici v Praze. Je to nový trend zakládání firem? 

Každý někde musí začínat a jde tou nejdostupnější cestou, v našem případě to byl sklep, kde jsme mohli nerušeně začít pracovat na našem systému. 

V čem vaše platforma spočívá?

Platforma je vyvinutá za účelem automatizace pracovních procesů hotelů. Ať jde o registraci hostů do systému, řešení check-inů a check-outů, zpracování platby, či poskytování doplňkových služeb. Vše je spravované pod jednou střechou. Tím se šetří čas na administrativě, kontrole i řízení. Čas, který lze pak reálně využít pro komunikaci se zákazníky. 

Co bylo pro vás impulsem se do toho pustit?

Při budování hotelu Emblem jsme začali řešit, jak optimálně hotel řídit. Hotel samotný jsem totiž chtěl postavit tak, aby on sám byl co nejvíce “future-proof”. Brzy jsme ale zjistili, že na trhu nebyl žádný produkt, který by vyhovoval našim představám a dělal věci tak, jak si myslíme, že by moderní hotel měl fungovat. Tak jsme si ho po dvou letech vyvíjení sami vytvořili. 

Firma neustále roste, přičemž v roce 2022 dosáhla investice series C v hodnotě 185 milionů dolarů. Jak těžké je získat investory?

Myslím, že nejtěžší je vždycky najít partnery, kteří sdílí vaši vizi. Stejné to bylo na začátku Mewsu. Dokonce i během pandemie COVID-19 se lidé ptali, jestli hotelnictví ještě má šanci, nebo třeba v roce 2022, kdy většina firem SaaS upadala do útlumu, my jsme však pokračovali v extrémním růstu. Naštěstí jsme vždycky našli správné partnery a investory, kteří v nás věřili a viděli, že je možné proměnit hotelnictví podle naší vize.

Nyní vaše firma působí v 85 zemích po celém světě. Je to konečné číslo?

Konečné číslo to není. Máme v plánu se rozrůst více po Evropě, v Severní a Střední Americe a následně do Asie. Naší ambicí je fungovat po celém světě, ale chceme to dělat postupně, s větší kontrolu a porozuměním trhů, na kterých působíme. Ale další expanzi v plánu samozřejmě máme.

Loni jste oslavili 10 let od prvního nasazení platformy. Jak si připomínáte své začátky? 

První roky každé firmy jsou takové mýtické. Všechny rozhodnutí jsou opravdu o životu a smrti, budujete firmu s lidmi kteří nejsou moc zkušení a v šíleném tempu. Jsou to krásné vzpomínky, ale já se rád dívám kupředu. Myslím že jsme stále jen na začátku své mise.

Za svou existenci Mews uskutečnil již sedm akvizic, jednou z posledních byl loni na podzim při koupi amerického startupu Nomi. Co vás vede k novým akvizicím?

Víme, že nebudeme vždy moct sami vytvořit nejlepší nástroje pro efektivní řízení hotelů po celém světě. A tak, stejně jako nabíráme nové talenty do svých řad, tak musíme i akvírovat firmy, které nám přinesou trochu nový náboj, i další dovednosti. Někdy je to tak, že ta firma zná perfektně svůj region, nebo že se pohybuje na “bleeding edge” technologických dovedností.

V roce 2023 se tým rozrostl o 25 % a počet zákazníků společnosti Mews se za posledních tři čtvrtě roku zvýšil o třetinu. Kde hledáte nové talenty?

Všude po světě, ale hlavně v Čechách, v Evropě a v Americe a Kanadě.

Jak by měl podle vás vypadat hotel budoucnosti?

Představuji si ho tak, že hotel bude díky technologii a automatizaci mít dostatek příležitostí a lidské kapacity hotelovým hostům poskytnout ty nejvíce personalizované zážitky. Ať je jejich pobyt jakkoliv dlouhý, potenciál a servis bude maximální. Nyní to ale spíše vidíme tak, že naše vize spočívá ve vytvoření hotelových služeb pro všechny lidi na světě, takový “asistovaný život”, kde se lidé cítí jako v hotelu i v každodenním životě mimo cestování.

Jak dlouho bude podle vás trvat než se cestovatelský trh oklepe po krizích?

Již po loňském létě bylo vidět, že se pohostinství stabilizovalo. Jak naše data ukazují, byly hotely z 66 % naplněné, což je o 2,5 % více jak v roce předchozím. Cestovatelský trh se jen musel adaptovat novým podmínkám a požadavkům. Tím je nejen digitalizace a automatizace procesů, ale také poskytování doplňkových služeb jako pronájem nebytových prostor. 

Je možné ještě vymyslet nové technologie v hoteliérství a ubytovacím průmyslu? 

Věřím tomu, že ano. Technologie se stále vyvíjí, umělá inteligence je toho důkazem. Je jenom otázkou času a správné implementace, jak se projeví do pohostinství. 

Snil jste o psaní a filmech. Myslíte, že si jednou splníte i tento sen?

Myslím, že už nemám takové ambice. Spíše bych si přál jednou otevřít hotel, ve kterém si hosté díky rozšířené realitě (AR) mohou zažít pocit, že žijí ve filmu. Hotelnictví má podobné prvky jako filmové médium, a tak se těším na dobu, kdy bude lidstvo technologicky dostatečně pokročilé, abychom všichni mohli hrát v našem vlastním filmu – jako v Total Recall, Matrixu nebo Trumanově show, avšak s naším souhlasem.

Děkuji za rozhovor. 

Foto: Poskytnuto Richardem Valtrem

Autor: Renáta Lucková 


Sdílet
Hodnotit
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Doporučujeme

Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
Reklama
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
Reklama
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama