Apogeo
Reklama

Jiří Mališka: S každým obchodním řetězcem uděláte novou zkušenost

20.04.2024, Autor: Renáta Lucková

1 vote, average: 5,00 out of 51 vote, average: 5,00 out of 51 vote, average: 5,00 out of 51 vote, average: 5,00 out of 51 vote, average: 5,00 out of 5
Jiří Mališka: S každým obchodním řetězcem uděláte novou zkušenost

Rozhovor s Jiřím Mališkou, předsedou představenstva RAVY CZ a.s.

Jiří Mališka je předsedou představenstva RAVY CZ a.s. Dodnes dodržují a pečlivě střeží recepturu na výrobu sekané, kterou vymysleli spolu s kamarádem a kolegou Ivo Najmanem na začátku svého podnikání a nechali se inspirovat i dobovou kuchařkou Magdaleny Rettigové.

„Sortiment zdravé výživy jsme museli omezit, protože ve sdělovacích prostředcích proběhla několikrát nepravdivá informace o zdravotní závadnosti některých surovin, např. sóji, a lidé se začali bát. Po omezení této výroby jsme hledali nové cesty a využili jsme naše zkušenosti k výrobě masných výrobků, které jsme dál rozvíjeli ve spolupráci s nastupujícími supermarkety v České republice. V tom pokračujeme i dnes,“ říká Jiří Mališka.

Se svým kamarádem Ivo Najmanem jste založili společnost už v roce 1992 jako sdružení dvou fyzických osob. Jak na tu dobu vzpomínáte? 

Z dnešního pohledu vzpomínáme už s nostalgií. Byla to doba, kdy jsme všichni začínali bez zkušeností, finančních prostředků a informací.

Máte recept i na to, jak s kamarádem a zároveň kolegou dlouhodobě podnikat a zároveň udržet i dobré vztahy? 

Je to o vzájemné důvěře, toleranci a akceptovaní názorů toho druhého. Hledat společná řešení problémů a věřit v úspěch.

Zpočátku jste se věnovali pouze výrobě zdravé výživy. Co vás k tomu vedlo? 

Rozšíření výroby racionální výživy, která byla součástí fit centra.

V roce 1994 přešla firma na formu společnosti s ručením omezeným a začala vyrábět i lahůdkářský sortiment. Proč jste opustili sortiment zdravé výživy? Jak se firma rozvíjela v následujících letech? 

Sortiment zdravé výživy jsme museli omezit, protože ve sdělovacích prostředcích proběhla několikrát nepravdivá informace o zdravotní závadnosti některých surovin, např. sóji, a lidé se začali bát. Po omezení této výroby jsme hledali nové cesty a využili jsme naše zkušenosti k výrobě masných výrobků, které jsme dál rozvíjeli ve spolupráci s nastupujícími supermarkety v České republice. V tom pokračujeme i dnes.

V současnosti disponujete i vlastní kamionovou dopravou s chladící technologií. Využíváte ve výrobě i další moderní technologie?

Snažíme se co nejvíce využívat moderní technologie, využíváme je hlavně pro standardizaci výroby a omezení těžké fyzické práce našich zaměstnanců.

Jak vidíte problém umělé inteligence? Může vyrábět sekanou? 

Myslíme si, že pro masnou výrobu je vždy potřeba člověk, zkušený odborník, který dokáže se surovinou pracovat.

Za jeden jediný den je prodáváno kolem 100 000 ks vašich produktů. Jak složité je dostat se do obchodního řetězce doma i v zahraničí?

Není jednoduché se prosadit v dnešní obrovské konkurenci s velkou nabídkou výrobků z celého světa. Dostat se do obchodního řetězce je vždy mravenčí práce, která vyžaduje hodně trpělivosti a energie.

V březnu 2016 vaše společnost rozšířila výrobu do Japonska. Proč zrovna tam? 

Zúčastňujeme se potravinářských veletrhů po celém světě a o naše výrobky tam byl zájem.

Od léta 2019 jste začali zavážet obchodní řetězce v Německu. Pomohly vám zkušenosti z Japonska či z jiných zemí?

Určitě nám pomohly. S každým obchodním řetězcem uděláte novou zkušenost.

Kde všude dnes působíte? Využíváte při výrobě sekané v zahraničí i místní zdroje surovin? Jak těžké je prosadit se na tamních trzích? 

Prodáváme výrobky do 20 zemí EU včetně Velké Británie.

Připravujete také výrobu v USA. Jak se dnes žije exportérům?

V rámci zahraničí je vždycky velmi těžké se prosadit, musíte přesvědčit zákazníka, aby důvěřovali českému výrobku. K snadnějšímu životu exportéra by bylo určitě dobré, kdyby bylo zavedeno v České republice euro.

Jak vidíte problém dvojí kvality potravin? Kdo může podle vás za vyšší ceny potravin?

Z našeho pohledu tento problém nevnímáme, pro všechny zákazníky máme stejnou kvalitu výroby. Co se týká vyšší ceny potravin, tak vidíme více příčin –   nestabilní bezpečnostní situace v Evropě (válka na Ukrajině), pandemie, vysoké ceny energií. 

Plánujete i další rozšíření vašeho sortimentu? 

Jsme úzce specializovaní na naši současnou výrobu a podílíme se na vývoji dalších výrobků s našimi partnery z potravinářského oboru.

Děkuji za rozhovor. 

Foto: Poskytnuto Jiřím Mališkou

Autor: Renáta Lucková 


Sdílet
Hodnotit
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Doporučujeme

Apogeo
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
Sazka reklama
Reklama
e-news.cz - kurzy
Apogeo
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama
e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
Reklama