Češi se začátkem pandemie omezili nakládání s hotovostí a více využívají bezhotovostní platby. A tento trend pokračuje i více než po roce. Zatímco v loňském dotazování čtyřicet tři procent Čechů deklarovalo častější placení kartou, letos to byla už více než polovina (padesát jedna procent).
Více než čtvrtina (dvacet šest procent) lidí využívá častěji i internetové bankovnictví, což znamená meziroční nárůst o 16 p.b. Každý desátý Čech si pak v období od září loňského roku do jara roku letošního nainstaloval mobilní banku nebo aplikaci pro placení mobilním telefonem. A 4 z 10 Čechů ve stejném období výrazně omezili nakládání s hotovostí. Informace vyplynuly z průzkumu NMS Market Research realizovaného pro Raiffeisenbank.
„Zatímco v loňském roce deklarovala omezení ve využívání hotovosti více než polovina dotázaných, letos tak odpověděli čtyři z deseti respondentů. Jde sice o mírný pokles, ale stále vysoké číslo lidí, kteří postupně přecházejí do online světa financí. To je potěšující zpráva, protože různé nástroje pro bezhotovostní platební styk a online správu financí nám dávají větší volnost a umožňují okamžitou kontrolu,” říká Petra Kopecká, tisková mluvčí Raiffeisenbank.
Zdroj: Raiffeisenbank a.s.
Méně hotovostních transakcí je podle aktuálního dotazování v souladu s nárůstem bezhotovostních plateb. Od října loňského roku začala častěji platit kartou více než polovina (padesát jedna procent) Čechů, v loňském roce toto deklarovala čtyřicet tři procent dotázaných.
Více než čtvrtina (dvacet šest procent) začala více používat internetové bankovnictví, ve srovnání s loňským dotazováním jde o nárůst o 16 p.b.
Mobilní aplikaci si nově nainstalovalo deset procent Čechů (meziročně více o 7 p.b.). Aplikaci pro placení mobilem nově využívá devět procent dotázaných, častěji přitom muži. I zde jde o poměrně výrazný nárůst o 7 p.b. I přesto, že má aplikaci pro bezkontaktní placení ve svém mobilním telefonu nainstalováno téměř 6 z 10 dotázaných, aktivně zapnutou ji má jen dvacet šest procent.
I tak jde meziročně o výrazný nárůst nových aktivních uživatelů, a to o 9 p.b. Z těch, kteří mají tuto funkci placení mobilem zapnutou ji pak čtyřicet procent využívá častěji než před pandemií.
Zdroj: Raiffeisenbank a.s.
Jen pozvolna rostou noví uživatelé platící chytrými hodinkami nebo ti, co využívají vkladomaty. Nově je začala od podzimu využívat jen tři procenta dotázaných.
„Věříme, že nové technologie se postupem času stanou pro většinu klientů standardem a začnou naplno využívat všechny benefity, které jim v rámci digitální správy financí nabízíme,“ doplňuje Kopecká.
Foto: Pixabay
Zdroj: Raiffeisenbank a.s.