e-news.cz - kurzy
Reklama

Mzda je stále nejdůležitějším argumentem pro změnu, jistota práce a flexibilita mohou převzít vedení

22.08.2020, Autor: Laura Feketeová

0 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 5
Mzda je stále nejdůležitějším argumentem pro změnu, jistota práce a flexibilita mohou převzít vedení

Pětina českých zaměstnanců změnila v uplynulém roce práci a zhruba třetina plánuje změnu zaměstnavatele v průběhu letošního roku. Hlavním důvodem, proč čeští zaměstnanci odcházejí, je nižší plat ve srovnání s jinými zaměstnavateli.


Stále důležitějším důvodem se ovšem v souvislosti s propady ekonomiky stává i stabilita zaměstnavatele a jistota zaměstnání. Vyplývá to z výsledků letošního ročníku průzkumu zaměstnaneckých preferencí Randstad Employer Brand Research, který zrealizovala personálně poradenská společnost Randstad.
Nižší mzdu jako hlavní důvod změny zaměstnavatele v průzkumu zmínilo padesát pět procent respondentů. K dalším zmiňovaným důvodům patřily méně atraktivní benefity (čtyřicet devět procent), nedostatek příjemné pracovní atmosféry (padesát čtyři procent), nejistota zaměstnání (čtyřicet sedm procent), finanční zdraví (čtyřicet jedna procent) a lepší kariérní růst (čtyřicet procent).
Naopak důvody, proč zaměstnanci zůstávají u stávajícího zaměstnavatele, jsou zajímavá mzda a zaměstnanecké výhody (šedesát devět procent), jistota zaměstnání (padesát pět procent), příjemná pracovní atmosféra (padesát tři procent), finanční zdraví (čtyřicet osm procent) a kariérní růst (třicet šest procent). Oproti loňskému roku klesl význam zajímavosti práce a lokality, což do značné míry souvisí i s vyšším využíváním práce z domova.
„Necelá třetina českých zaměstnanců, kteří opustili předchozího zaměstnavatele z důvodu vyššího platu, jinde získalo vyšší mzdu až o deset procent, pětina respondentů našeho průzkumu pak uvedla, že jim nový zaměstnavatel nabídl mzdu vyšší až o dvacet procent,“ říká Jacek Kowalak, generální ředitel společnosti Randstad, a dodává: „Při rozhodování, zda zůstat nebo odejít od stávajícího zaměstnavatele však nehrají roli pouze finanční důvody. Kvůli ochlazení ekonomiky a rostoucí nezaměstnanosti to bude stále častěji jistota práce. Očekáváme, že chuť lidí měnit práci se v následujících měsících výrazně sníží.“
Rozdílné je vnímání důležitosti jednotlivých argumentů pro odchod či setrvání u stávajícího zaměstnavatele také mezi pohlavími. Ženy přikládají větší důležitost než muži atraktivnímu platu a benefitům (sedmdesát jedna procent ženy /šedesát sedm procent muži), jistotě zaměstnání (padesát čtyři/padesát dva procent), příjemné pracovní atmosféře (padesát šest/čtyřicet devět procent), rovnováze mezi osobním životem a prací (čtyřicet/třicet dva procent), lokalitě (třicet devět/dvacet osm procent), nebo flexibilitě (třicet devět/dvacet osm procent). Muži považují za důležitější finanční zdraví (padesát/čtyřicet tři procent), nebo zajímavou práci (čtyřicet/třicet osm procent).
Průzkum zaměstnaneckých preferencí Randstad Employer Brand Research, který globálně probíhá již dvacet let, zkoumá atraktivitu největších zaměstnavatelů v jednotlivých zemích a také aspekty, dle kterých se uchazeči rozhodují při výběru zaměstnavatele. Letošního dvacátého ročníku se zúčastnilo více než dvě stě tisíc respondentů ve třiceti třech zemích a 6136 zkoumaných firem (pokrývá více než sedmdesát pět procent světové ekonomiky). V České republice se průzkum uskutečnil potřetí, a to na vzorku 4 724 respondentů, kteří hodnotili atraktivitu sto padesát největších zaměstnavatelů z privátního sektoru.
Foto: pixabay.com
Infografika + Zdroj: ACCEDO Czech Republic Communications s.r.o.
 


Sdílet
Hodnotit
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Doporučujeme

Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
Reklama

Sdílená auta stále více používají i lidé ve věku 40 – 60 let

30.04.2024, Autor: Z blogosféry

Carsharing se v posledních letech stává stále populárnější alternativou ke klasickému vlastnictví automobilu. A to nejen ve světových metropolích, ale i v České republice. Není překvapivé, že nejčastějšími uživateli jsou zástupci mladší generace, pro které je sdílená ekonomika součástí životního stylu.

Rozdělený dluhopisový trh

29.04.2024, Autor: Z blogosféry

Akcie a dluhopisy vykázaly v roce 2022 po delší době shodný vývoj, když společně zaznamenaly výraznější propady. Stejný směr nalezly obě třídy aktiv i v roce 2023, ale tentokrát udělaly investorům radost a shodně přinesly výrazné kladné zhodnocení. Co se týká letošního vývoje, dostál vzájemný vztah mezi akciemi a dluhopisy změn: začaly se mezi nimi rozevírat výkonnostní nůžky. 

Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama

Nálada spotřebitelů se prudce zlepšuje

24.04.2024, Autor: Z blogosféry

Podle dubnového konjunkturálního průzkumu z dílny Českého statistického úřadu vzrostl souhrnný indikátor tuzemské ekonomické důvěry z březnových 94,2 na aktuálních 97,0 bodu.

E-šmejdi způsobili za první čtvrtletí škody za 357 milionů korun

24.04.2024, Autor: Z blogosféry

Za první tři měsíce letošního roku se počet kybernetických útoků na klienty bank zvýšil o 21 procent. Celkově bylo napadeno 20 723 klientů. I přes vyšší počet útoků se snížila celková škoda, a to na 357 milionů korun. Klesla i průměrná škoda na jednoho klienta, která je mírně přes 17 tisíc korun. 

e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama

Příspěvky na DIP zatím firmy nabízí spíše výjimečně. Zaměstnanci se k novému produktu staví rovněž opatrně

23.04.2024, Autor: Z blogosféry

Dlouhodobý investiční produkt mohou Češi využívat už od začátku letošního roku. Většina z nich ale nadále setrvává u penzijního spoření. Důvodem je především neznalost, ale také váhavost zaměstnavatelů. Ti vyčkávají a zatím pouze malá část z nich svým zaměstnancům na DIP přispívá. Hlavním argumentem je malá informovanost a případná administrativní zátěž.

e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
Reklama