Apogeo
Reklama

Lidé preferují smysluplnou práci před vyděláváním peněz

04.08.2018, Autor: Petr Vrabec

0 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 5
Lidé preferují smysluplnou práci před vyděláváním peněz

Téměř pětaosmdesát procent českých zaměstnanců dává přednost práci v multigeneračním týmu.

V případě zaměstnanců s vysokoškolským vzděláním je to dokonce celých devadesát procent. Tři čtvrtiny zaměstnanců přitom uvádí, že díky práci ve věkově rozmanitých týmech přichází s inovativními nápady a řešeními. Vyplývá to z nejnovějšího globálního průzkumu Workmonitor personálně poradenské společnosti Randstad.
Nadpoloviční většina Čechů považuje za důležitější smysluplnou práci před vyděláváním více peněz. Zhruba 57 procent českých zaměstnanců je spojeno se svými kolegy na sociálních sítích Facebook nebo Instagram.
Spolupráce mezi generacemi je vzájemně prospěšná
Osmdesát tři procent respondentů se domnívá, že při práci v zaměstnání, kde je zastoupeno více generací, je patrná rozdílnost komunikačních stylů. Vzájemná komunikace mezi spolupracovníky z různých věkových skupin ale není pro české zaměstnance větším problémem. Jako obtížnou ji v rámci šetření uvedla jen necelá pětina respondentů, což je v porovnání s ostatními zeměmi, kde byl průzkum Randstad Workmonitor realizován, jeden z nejmenších podílů.
Téměř 85 procent zaměstnanců dává přednost práci ve vícegeneračním týmu. V nejmladší věkové kategorii zaměstnanců (18 – 24 let) je však pro jen 64 procent dotazovaných, oproti tomu ze zaměstnanců s VŠ vzděláním celých 90 procent respondentů. Tři čtvrtiny účastníků průzkumu uvádí, že právě díky tomu, že pracují ve věkově rozmanitých týmech, přichází s inovativními nápady a řešeními.
Peníze, smartphone a notebook nebo smysluplná práce?
Téměř 70 procent zaměstnanců se v rámci průzkumu vyjádřilo, že mají větší zájem o svou každodenní práci než o jakékoliv budoucí úspěchy. Nadpoloviční většina respondentů (55 procent) v průzkumu uvedla, že je více zaměřena na smysluplnou práci a nehmotné benefity než na vydělávání více peněz nebo na to mít od zaměstnavatele smartphone nebo notebook. K tomuto názoru se o něco více přiklánějí ženy (57 procent/52 procent) a lidé s VŠ vzděláním (63 procent). „V porovnání s ostatními zeměmi však sdílí tento názor téměř nejmenší počet zaměstnanců. Nižší počet už mělo pouze Japonsko se 40 procent respondentů a globální průměr je celých 71 procent dotazovaných,“ doplňuje Alžběta Honsová, marketingová manažerka české pobočky společnosti Randstad.
Sociální sítě v zaměstnání
Zhruba 57 procent českých zaměstnanců v průzkumu uvedlo, že jsou spojeni se svými kolegy na osobních sociálních sítích, jako je Facebook nebo Instagram. Míru propojení ovlivňuje pochopitelně také věk zaměstnanců kdy nejvyšší míra (72 procent) je ve věkové kategorii 25 – 34 let a s rostoucím věkem pak klesá. S rostoucí úrovní dosaženého vzdělání zaměstnanců se míra propojení naopak snižuje. Téměř třetina zaměstnanců je přes tyto osobní sociální sítě propojena přímo se svým přímým nadřízeným, přičemž ve věkové kategorii 25 – 34 let je to celých 40 procent zaměstnanců.
O průzkumu Workmonitor společnosti Randstad

Průzkum Workmonitor společnosti Randstad byl poprvé publikován v Nizozemsku v roce 2003, následovalo jeho uvedení v Německu a nyní již zahrnuje 34 zemí po celém světě. Pokrývá Evropu, Asii i Ameriku. Randstad Workmonitor vychází čtyřikrát do roka a jeho výsledky odráží lokální i globální trendy v oblasti mobility. Ty je možné díky pravidelnosti průzkumu sledovat v průběhu času. Workmonitor Mobility Index měří postoj a očekávání zaměstnanců z hlediska změny zaměstnavatele nebo práce v průběhu následujících šesti měsíců. Kromě mobility sleduje spokojenost zaměstnanců a jejich osobní motivaci. Součástí každého průzkumu je i sada tematických otázek, které zkoumají současné trendy. Výsledná data tak poskytují komplexní vhled do aktuální situace na trhu práce. Kvantitativní studie je prováděna prostřednictvím on-line dotazníku u populace ve věku 18-65 let, pracující minimálně 24 hodin týdně v placeném zaměstnání (nezahrnuje osoby samostatně výdělečně činné). Minimální velikost zkoumaného vzorku je 400 respondentů za každou zemi, pro průzkum je využíván Survey Sampling International (SSI) panel. Dotazování pro tuto druhou vlnu Randstad Workmonitor průzkumu 2018 proběhlo v období od 23. dubna do 14. května 2018.


Sdílet
Hodnotit
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Doporučujeme

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
Apogeo
Reklama
e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
Reklama

Sdílená auta stále více používají i lidé ve věku 40 – 60 let

30.04.2024, Autor: Z blogosféry

Carsharing se v posledních letech stává stále populárnější alternativou ke klasickému vlastnictví automobilu. A to nejen ve světových metropolích, ale i v České republice. Není překvapivé, že nejčastějšími uživateli jsou zástupci mladší generace, pro které je sdílená ekonomika součástí životního stylu.

Rozdělený dluhopisový trh

29.04.2024, Autor: Z blogosféry

Akcie a dluhopisy vykázaly v roce 2022 po delší době shodný vývoj, když společně zaznamenaly výraznější propady. Stejný směr nalezly obě třídy aktiv i v roce 2023, ale tentokrát udělaly investorům radost a shodně přinesly výrazné kladné zhodnocení. Co se týká letošního vývoje, dostál vzájemný vztah mezi akciemi a dluhopisy změn: začaly se mezi nimi rozevírat výkonnostní nůžky. 

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
Apogeo
Reklama

Nálada spotřebitelů se prudce zlepšuje

24.04.2024, Autor: Z blogosféry

Podle dubnového konjunkturálního průzkumu z dílny Českého statistického úřadu vzrostl souhrnný indikátor tuzemské ekonomické důvěry z březnových 94,2 na aktuálních 97,0 bodu.

E-šmejdi způsobili za první čtvrtletí škody za 357 milionů korun

24.04.2024, Autor: Z blogosféry

Za první tři měsíce letošního roku se počet kybernetických útoků na klienty bank zvýšil o 21 procent. Celkově bylo napadeno 20 723 klientů. I přes vyšší počet útoků se snížila celková škoda, a to na 357 milionů korun. Klesla i průměrná škoda na jednoho klienta, která je mírně přes 17 tisíc korun. 

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
Reklama