e-news.cz - kurzy
Reklama

Doručování balíků přímo domů u Čechů stále vede, využívají ho tři čtvrtiny lidí

27.06.2020, Autor: Karolína Hurychová

0 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 5
Doručování balíků přímo domů u Čechů stále vede, využívají ho tři čtvrtiny lidí

Doručování balíků prostřednictvím kurýrů až domů je mezi Čechy dlouhodobě populární. Podle průzkumu společnosti GLS realizovaného agenturou Ipsos na vzorku 1050 respondentů využívá tuto variantu 74 procent lidí.
Během posledních pěti let si lidé postupně oblíbili také jiné metody doručování a dle situace využívají, např. vyzvednutí zboží přímo v kamenné výdejně e-shopu (37 procent) nebo ve výdejních místech přepravců (32 procent), které nahrazují dříve oblíbené doručení do práce. Hlavním důvodem je časová nezávislost na kurýrech.
Nejvíc si Češi nechávají doručovat balíky přímo domů
Výsledky průzkumu ukazují, že 74 procent respondentů využívá doručování balíků na vybranou adresu, tedy až domů. V malých obcích do 1 000 obyvatel se jedná dokonce o čtyři dotazované z pěti (81 procent lidí). Oblibu ztrácí doručování do práce, kterého využívá o čtvrtinu méně lidí než před 5 lety (23procent). Češi se totiž naučili využívat doručení do kamenných výdejen e-shopů nebo do výdejních míst jednotlivých přepravců.
„ParcelShopy jsou skvělým doplňkem pružných doručovacích služeb. Kdykoliv v průběhu doručení se můžete rozhodnout a nechat si balík uložit na libovolném ParcelShopu, nebo si jej zvolit již při objednání zboží přímo v nákupním košíku. Jsou rovněž místem, ze kterého lze snadno a efektivně posílat soukromé balíky nebo vyřešit vratky zboží e-shopům,“ vysvětluje Pavel Včela, ředitel GLS Česká republika a dodává: „GLS ParcelShopy jsou rozmístěny tak, aby pokrývaly všechna sídla nad 5000 obyvatel a byly v rozumné dojezdové vzdálenosti napříč celým Českem.“ K hlavním důvodům, proč lidé preferují výdejní místa, patří časová nezávislost na kurýrovi (43 procent), ušetření na přepravném (33 procent) a větší pohodlí (15 procent).
ParcelShopy zná čtyřikrát více lidí než v roce 2016
Podle průzkumu znalo v roce 2016 pojem ParcelShop pouze 10 procent dotázaných, dnes je to již více než polovina (52 procent). Vůbec poprvé tak převážil počet těch, kteří tento pojem znají, nad těmi, kterým nic neříká. „Velice nás těší, že se GLS ParcelShopy dostávají do povědomí veřejnosti, byť jsme z počátku měli z tohoto anglicismu obavy. Hlavním důvodem je jejich rychle se zvyšující počet, kterým reagujeme na neustálé navyšování objemu přepravovaných balíků a zvyšující se oblibu výdejních míst mezi Čechy. Ještě loni jsme provozovali okolo 350 ParcelShopů, letos jich je přes 500 a rychle přibývají další,“ uvádí Pavel Včela.


Sdílet
Hodnotit
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Doporučujeme

Nálada spotřebitelů se prudce zlepšuje

24.04.2024, Autor: Z blogosféry

Podle dubnového konjunkturálního průzkumu z dílny Českého statistického úřadu vzrostl souhrnný indikátor tuzemské ekonomické důvěry z březnových 94,2 na aktuálních 97,0 bodu.

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
Reklama

E-šmejdi způsobili za první čtvrtletí škody za 357 milionů korun

24.04.2024, Autor: Z blogosféry

Za první tři měsíce letošního roku se počet kybernetických útoků na klienty bank zvýšil o 21 procent. Celkově bylo napadeno 20 723 klientů. I přes vyšší počet útoků se snížila celková škoda, a to na 357 milionů korun. Klesla i průměrná škoda na jednoho klienta, která je mírně přes 17 tisíc korun. 

Příspěvky na DIP zatím firmy nabízí spíše výjimečně. Zaměstnanci se k novému produktu staví rovněž opatrně

23.04.2024, Autor: Z blogosféry

Dlouhodobý investiční produkt mohou Češi využívat už od začátku letošního roku. Většina z nich ale nadále setrvává u penzijního spoření. Důvodem je především neznalost, ale také váhavost zaměstnavatelů. Ti vyčkávají a zatím pouze malá část z nich svým zaměstnancům na DIP přispívá. Hlavním argumentem je malá informovanost a případná administrativní zátěž.

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
Sazka reklama
Reklama

ČNB: Věnujte pozornost penězům, abyste poznali padělky 

18.04.2024, Autor: Z blogosféry

3 539 českých bankovek a mincí v celkové hodnotě 5,648 milionů Kč označila loni za padělek Česká národní banka (ČNB). Nejvíc jich, stejně jako v minulosti, bylo v Praze, a to 1 019. Následovaly Klatovy s 298 padělky a Karlovy Vary s 273 falešnými penězi. Víc než mince se padělaly bankovky, zvýšil se i počet nepravých dvacetikorun. Meziročně ČNB zadržela o 2 419 padělků víc.

Výrobní ceny v průmyslu zůstávají na uzdě

17.04.2024, Autor: Z blogosféry

Ceny tuzemských průmyslových výrobců v průběhu března oproti předchozímu měsíci klesly o 0,1 %, což odpovídá meziroční stagnaci. Výsledek tak pro trh představuje poměrně výrazné překvapení směrem dolů, když vyhlížel meziroční růst o 0,3 %. 

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
Apogeo
e-news.cz - kurzy
Reklama

Komentář Radomíra Jáče k údajům o inflaci v ČR za březen

10.04.2024, Autor: Z blogosféry

Meziroční inflace zůstala v březnu beze změny přesně na úrovni dvouprocentního inflačního cíle: v souladu s očekáváním finančního trhu. Na úrovni 2,0 % je meziroční inflace pod předpokladem ČNB, neboť centrální banka ve své prognóze zveřejněné počátkem února čekala březnovou inflaci na úrovni 2,9 %.

Apogeo
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama