e-news.cz - kurzy
Reklama

České e-commerce se daří. Nejvíce přibývá e-shopů s oblečením a doplňky

04.10.2022, Autor: Karolína Hurychová

0 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 5
České e-commerce se daří. Nejvíce přibývá e-shopů s oblečením a doplňky

V předchozích dvou letech se na trhu udrželo 9 z 10 nově vzniklých e-shopů, nefunguje pouze desetina. Češi s podnikatelským duchem nezaháleli ani v létě, mezi červnem a zářím nejčastěji zakládali e-shopy s oblečením a módními doplňky.

Mírně vzrostl podíl prodejců jídla, kteří většinou nabízejí vlastní domácí výrobky. Naopak o dvě třetiny zpomalil růst internetových obchodů s elektronikou. Vyplývá to z dat společnosti Upgates, předního dodavatele e-shopových řešení.

V posledních dvou letech přežilo 9 z 10 nově založených internetových obchodů, jak vyplynulo z analýzy poskytovatele e-shopů Upgates. Nejvíce jich vzniklo od podzimu 2020 do jara 2021, přičemž nejsilnějším měsícem byl loňský leden. Svůj lví podíl na tom pochopitelně měla opatření spojená s pandemií. „V Česku existuje nejvíce e-shopů na obyvatele v regionu, působí jich zde kolem 45 tisíc. Jejich majitelům se vyplácí píle a důslednost v různých marketingových kanálech, takové obchody pak mají šanci na úspěch. Naopak nejčastějším důvodem k uzavření e-shopu bývá menší než očekávaný odbyt a potíže s dodavateli,“ vysvětluje Martin Pech, obchodní ředitel společnosti Upgates. E-commerce se u nás daří a podle nejnovější studie poradenské společnosti McKinsey dosahuje její podíl na celkovém obchodu 18 %.

Nejrychleji roste nabídka módy

Oblečení nebo módní doplňky prodávají 3 z 10 e-shopů založených letos v létě. V předchozím roce byl tento poměr pouze 17 %. „Spuštění e-shopu zabralo hodně času z pohledu vyjednávání s dodavateli či správy skladu. Proto jsme jej založili už v létě, abychom využili příležitost vyrůst obzvláště v předvánočním období. To bude tradičně náročné zejména logisticky, a proto se na něj připravujeme už nyní,“ uvádí Nicholas Nazarčuk z e-shopu lelio.cz, který se specializuje na dámské kabelky.

Podobně nad nadcházejícími svátky přemýšlí také Šárka Kubalová, zakladatelka e-shopu s motivačními diáři Zotes.cz: „Zejména závěr roku je pro zboží z našeho sortimentu klíčový, proto jsme spustili e-shop už v létě, abychom měli dostatek času vše připravit. V současné době naskladňujeme zboží a postupně přidáváme další artikly.“

Jídlo spojuje i po internetu

Češi se pouští také do prodeje pokrmů a pochutin domácí výroby, jako jsou například káva, víno, omáčky ale i sušené maso. V porovnání s loňskými prázdninami vzrostl počet nových e-shopů s jídlem a nápoji dokonce o 100 %. V celkovém počtu zastupují tito prodejci desetinu nově vzniklých obchodů. „Hlavním důvodem nárůstu počtu e-shopů v této kategorii jsou především aktuální trendy, kdy lidé stále více vyhledávají poctivé produkty domácí výroby. Pro různé malé výrobce je pak internet společně s partnerskými kamennými prodejnami ideálním prodejním kanálem,“ komentuje Martin Pech.

Prodejců elektroniky příliš nepřibývá

Na druhou stranu výrazněji zpomalil růst prodejců s elektronikou. Zatímco loni byl podíl nových e-shopů v této kategorii 15procentní, letos je jich jen 5 %. „Hlavním důvodem poklesu počtu e-shopů s elektronikou je především fakt, že jde o mimořádně konkurenční odvětví, které aktuálně drží pevně v rukou velcí e-commerce hráči. Uspět v této oblasti je proto velmi obtížné,“ uvádí závěrem Martin Pech.

Foto: Pixabay

Zdroj: Upgates


Sdílet
Hodnotit
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Doporučujeme

Apogeo
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama

Sdílená auta stále více používají i lidé ve věku 40 – 60 let

30.04.2024, Autor: Z blogosféry

Carsharing se v posledních letech stává stále populárnější alternativou ke klasickému vlastnictví automobilu. A to nejen ve světových metropolích, ale i v České republice. Není překvapivé, že nejčastějšími uživateli jsou zástupci mladší generace, pro které je sdílená ekonomika součástí životního stylu.

Rozdělený dluhopisový trh

29.04.2024, Autor: Z blogosféry

Akcie a dluhopisy vykázaly v roce 2022 po delší době shodný vývoj, když společně zaznamenaly výraznější propady. Stejný směr nalezly obě třídy aktiv i v roce 2023, ale tentokrát udělaly investorům radost a shodně přinesly výrazné kladné zhodnocení. Co se týká letošního vývoje, dostál vzájemný vztah mezi akciemi a dluhopisy změn: začaly se mezi nimi rozevírat výkonnostní nůžky. 

Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama

Nálada spotřebitelů se prudce zlepšuje

24.04.2024, Autor: Z blogosféry

Podle dubnového konjunkturálního průzkumu z dílny Českého statistického úřadu vzrostl souhrnný indikátor tuzemské ekonomické důvěry z březnových 94,2 na aktuálních 97,0 bodu.

E-šmejdi způsobili za první čtvrtletí škody za 357 milionů korun

24.04.2024, Autor: Z blogosféry

Za první tři měsíce letošního roku se počet kybernetických útoků na klienty bank zvýšil o 21 procent. Celkově bylo napadeno 20 723 klientů. I přes vyšší počet útoků se snížila celková škoda, a to na 357 milionů korun. Klesla i průměrná škoda na jednoho klienta, která je mírně přes 17 tisíc korun. 

Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
Reklama

Příspěvky na DIP zatím firmy nabízí spíše výjimečně. Zaměstnanci se k novému produktu staví rovněž opatrně

23.04.2024, Autor: Z blogosféry

Dlouhodobý investiční produkt mohou Češi využívat už od začátku letošního roku. Většina z nich ale nadále setrvává u penzijního spoření. Důvodem je především neznalost, ale také váhavost zaměstnavatelů. Ti vyčkávají a zatím pouze malá část z nich svým zaměstnancům na DIP přispívá. Hlavním argumentem je malá informovanost a případná administrativní zátěž.

Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
Reklama