Apogeo
Reklama

Češi nedokončí každou dvacátou platbu v e-shopech, ukazuje průzkum

23.06.2020, Autor: Karolína Hurychová

0 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 5
Češi nedokončí každou dvacátou platbu v e-shopech, ukazuje průzkum

Epidemie koronaviru posílila v Česku objem internetového nakupování. Vysoký je také počet nedokončených plateb za nákupy v e-shopech a storna objednávek. Na první pokus je v průměru každá dvacátá transakce nedokončená, upozorňuje průzkum společnosti Pays.
Prodejcům to způsobuje finanční ztráty a zákazníkům zase komplikuje nakupování. Za nedokončenými platbami za objednané zboží stojí podle expertů řada faktorů. Mezi hlavní patří nedokonalý systém konvenčních platebních bran, dále nezkušenost s platební kartou nebo technický problém na straně zákazníka.
Každá dvacátá platba při nakupování je nedokončená
„Každá dvacátá platba při nakupování v e-shopu neproběhne správně, ukazují výsledky našeho šetření v oblasti internetového nakupování. Zákazník si vybere zboží do košíku, chce zahájit platbu, jenže ji nedokončí. Prodejcům takto vznikají vysoké ekonomické ztráty, které se cyklicky opakují. Každého druhého zákazníka s nedokončenou platbou je přitom možné znovu kontaktovat mailem nebo esemeskou. Nejlépe se to daří e-shopům vybaveným speciální platební bránou, která dokáže přimět 65 procent zákazníků k dokončení přerušeného nákupu a úhradě platby,“ informuje Karel Sasín, poskytovatel platební brány Pays.
Pokud zákazníci neuspěli při prvním pokusu o platbu, díky výzvě Pays se jim to pak v 28 procent případů podařilo při druhém pokusu. Platební brána však umí kvalitně upomínat i nezrealizované platby převodem. Zde je úspěšnost zrealizování poté, co zákazník objednávku neuhradil ani do druhého dne, až 37 procent.
V Česku je přes 40 tisíc e-shopů s tržbami přes 180 miliard korun
Společnost Pays zaznamenala během epidemie koronaviru razantní nárůst nákupů, konkrétně o 27 procent. Dalším zajímavým údajem byla průměrná doba od vložení zboží do košíku a jeho zaplacení. Během epidemie se navýšila až o 11 procent. „Kamenné prodejny byly zavřené, takže lidé ve zvýšené míře nakupovali na internetu a strávili na e-shopech více času. Během koronavirové krize také rostl počet plateb přes naší platební bránu. Měsíce březen, duben a květen byly třikrát úspěšnější než v loňském roce. Trend internetového nakupování v Česku všeobecně sílí. Máme zde přes 40 tisíc prodejen se souhrnným ročním obratem kolem 180 miliard korun a jejich počet neustále roste,“ říká Karel Sasín ze společnosti Pays.
Koronavirus podpořil razantní růst e-commerce v celé Evropě i Česku
Rostoucí objem nákupů v Česku potvrzuje i Asociace pro elektronickou komerci APEK. Koronavirová krize zapříčinila, že česká e-commerce stejně jako ta evropská zaznamenala nečekaný růst. Podle původních odhadů měl prodej e-shopů v ČR růst o přibližně 15 procent, v současné chvíli se zdá, že se bude pohybovat okolo 20 procent a atakovat tak hranici 190 miliard korun. „Internetové obchody v průběhu nouzového stavu uspěly a našly nové zákazníky. Zároveň krize přispěla k rychlejšímu vstupu řady dalších obchodníků do on-line prostředí, které i do budoucna pro ně bude sloužit jako další prodejní kanál. Za výjimečných podmínek by dokonce mohl meziroční růst české e-commerce být až o 10 procentních bodů vyšší, než jsme očekávali v lednu 2020,“ uzavírá šéf APEK Jan Vetyška.
Foto: Pixabay
 
 


Sdílet
Hodnotit
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Doporučujeme

Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
Reklama

Sdílená auta stále více používají i lidé ve věku 40 – 60 let

30.04.2024, Autor: Z blogosféry

Carsharing se v posledních letech stává stále populárnější alternativou ke klasickému vlastnictví automobilu. A to nejen ve světových metropolích, ale i v České republice. Není překvapivé, že nejčastějšími uživateli jsou zástupci mladší generace, pro které je sdílená ekonomika součástí životního stylu.

Rozdělený dluhopisový trh

29.04.2024, Autor: Z blogosféry

Akcie a dluhopisy vykázaly v roce 2022 po delší době shodný vývoj, když společně zaznamenaly výraznější propady. Stejný směr nalezly obě třídy aktiv i v roce 2023, ale tentokrát udělaly investorům radost a shodně přinesly výrazné kladné zhodnocení. Co se týká letošního vývoje, dostál vzájemný vztah mezi akciemi a dluhopisy změn: začaly se mezi nimi rozevírat výkonnostní nůžky. 

Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
Reklama

Nálada spotřebitelů se prudce zlepšuje

24.04.2024, Autor: Z blogosféry

Podle dubnového konjunkturálního průzkumu z dílny Českého statistického úřadu vzrostl souhrnný indikátor tuzemské ekonomické důvěry z březnových 94,2 na aktuálních 97,0 bodu.

E-šmejdi způsobili za první čtvrtletí škody za 357 milionů korun

24.04.2024, Autor: Z blogosféry

Za první tři měsíce letošního roku se počet kybernetických útoků na klienty bank zvýšil o 21 procent. Celkově bylo napadeno 20 723 klientů. I přes vyšší počet útoků se snížila celková škoda, a to na 357 milionů korun. Klesla i průměrná škoda na jednoho klienta, která je mírně přes 17 tisíc korun. 

e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
Reklama

Příspěvky na DIP zatím firmy nabízí spíše výjimečně. Zaměstnanci se k novému produktu staví rovněž opatrně

23.04.2024, Autor: Z blogosféry

Dlouhodobý investiční produkt mohou Češi využívat už od začátku letošního roku. Většina z nich ale nadále setrvává u penzijního spoření. Důvodem je především neznalost, ale také váhavost zaměstnavatelů. Ti vyčkávají a zatím pouze malá část z nich svým zaměstnancům na DIP přispívá. Hlavním argumentem je malá informovanost a případná administrativní zátěž.

Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
Reklama