e-news.cz - kurzy
Reklama

Češi jsou ohledně svých dat největší tajnůstkáři v Evropě

02.02.2021, Autor: Laura Feketeová

0 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 5
Češi jsou ohledně svých dat největší tajnůstkáři v Evropě

Uživatelé internetu napříč Evropou si nejvíce chrání data o své finanční situaci, zároveň je v digitálním prostředí nejméně sdílí s dalšími stranami. Češi jsou, co se týče sdílení dat, dokonce nejvíce „tajnůstkářským“ národem v Evropě.


Mezi data, která přesto sdílí ochotněji obchodům, službám a aplikacím, patří kontaktní údaje (čtyřicet čtyři procent). Téměř dvě pětiny Čechů (třicet devět procent) poskytují třetím stranám své osobní informace. Třetí nejčastěji sdílenou položkou jsou data o nákupním chování a oblibě určitých výrobků či značek (třicet sedm procent). Oproti jiným národům jsou však čeští spotřebitelé stále rezervovaní, ačkoliv se zneužitím dat nemají ve většině špatné zkušenosti. Ukazuje to mezinárodní průzkum EOS KSI, který se zabýval aktuální hodnotou dat internetových uživatelů.
Ve finančních otázkách jsme ostražití. Pokud jde o nákupy, sdílíme mnoho

Kontaktní údaje, osobní informace, nákupní chování a podrobnosti o oblíbených značkách patří do kategorie, kterou Češi s třetími stranami sdílejí nejochotněji. Naopak zdravotní data si chrání Češi nejvíce a sdílejí málokdy (deset procent). Zdrženlivější jsou oproti ostatním evropským státům i při sdílení dat o poloze, GPS a pohybu. S třetími stranami polohu sdílí třetina (dvacet sedm procent). Data jsou samozřejmě cenným komerčním nástrojem. Často však mohou výrazně pomoct, například záchranným složkám s určením polohy ohroženého či při kontaktu s nakaženou osobou. Sdílení dat finančního charakteru může např. umožnit společnostem lépe pomoci zadluženým klientům se splácením úvěrů, jako se děje v našem sektoru. Obezřetnost je jistě chvályhodná, lidé by však měli poznat hranici, kdy tajnůstkaření může škodit jim samým.
Za obezřetností nejsou špatné zkušenosti
Paradoxem ale je, že téměř dvě třetiny Čechů (šedesát jedna procent) nemají se sdílením dat třetím stranám špatné zkušenosti, nebo o nich neví. Čeští spotřebitelé nejsou vůči společnostem a sdílení dat ani výrazně skeptičtí. Nedůvěřiví jsou dokonce méně, než je evropským průměrem. Tento přístup potvrzuje další nesrovnalost v chování na internetu – čtvrtina (dvacet pět procent) například nijak neupravuje nastavení cookies souborů na jednotlivých webových stránkách a automaticky jim uděluje svůj souhlas. „Cookies jsou pěknou ukázkou, usnadňují personalizaci webu, díky nim web ví, jaké nastavení si uživatel při minulé návštěvě vybral nebo jaké osobní údaje má předvyplnit do formuláře. Webovému prohlížeči o sobě dovolujeme vědět relativně mnoho. Výsledky průzkumu ukazují, že je v naší zemi třeba silně budovat digitální důvěru a gramotnost ohledně sdílení dat. Také bojovat proti dezinformacím, které okolo zneužití dat panují a výhody digitalizace zpomalují. Velká odpovědnost edukace je právě na straně firem.
VLADIMÍR VACHEL, inkasní agentura EOS KSI.
Foto: pixabay.com
Zdroj: AMI Communications, spol. s r. o.
 


Sdílet
Hodnotit
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Doporučujeme

Většina firem již nevnímá ESG jako povinnost, ale jako klíč k úspěchu

21.05.2024, Autor: Z blogosféry

Firmy zkratku ESG, která pod sebou skrývá kritéria udržitelnosti, odpovědného přístupu a řízení firem, donedávna nevnímaly příliš pozitivně. Braly ji hlavně jako další zákonnou povinnost, která jim přinese nadbytečnou administrativu, přičemž tento náhled sdílí v současnosti už jen čtvrtina firem.

Komentář Radomíra Jáče k cenám výrobců/PPI, ČR za duben 2024

20.05.2024, Autor: Z blogosféry

Ceny průmyslových výrobců se v dubnu letos poprvé vydaly k meziročnímu růstu, jenž činil 1,4 % a vyšel mírně pod očekáváním trhu. Ceny zemědělských výrobců v dubnu prohloubily svůj meziroční pokles, což je poměrně překvapivá a z pohledu vývoje cen potravin dobrá zpráva.

e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama

Co je inflace a jaké jsou příčiny vysoké inflace?

20.05.2024, Autor: Martin Švehla

Všeobecný a soustavný růst cen zboží a služeb, který znehodnocuje peníze se nazývá inflace: dochází k poklesu reálné hodnoty peněz, za stejný obnos si koupíme méně zboží.

Inflace v Česku – březen 2024

16.05.2024, Autor: Martin Švehla

Údaje o inflaci v ČR za březen potvrzují optimistický výhled: stejně, jako v únoru, i v březnu vzrostly spotřebitelské ceny meziročně o 2 %. Aktuálně je tedy inflace v ČR na úrovni inflačního cíle ČNB. Otázkou je, zda je tak inflace plně pod kontrolou. To se bohužel v návaznosti na vývoj v předcházejících dvou letech s určitostí říci nedá.   

Spoření na důchod v daňově podporovaných produktech

16.05.2024, Autor: Z blogosféry

Plánovaná důchodová reforma počítá s postupným zhoršováním výpočtu starobního důchodu a poklesu náhradového poměru při odchodu do starobního důchodu. Vlastní spoření a investování na důchod bude ještě důležitější, než je tomu nyní. Zodpovědní občané si přitom mohou díky penzijnímu spoření snižovat daňový základ. 

Apogeo
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama

Inflace skokově narostla, důvod k panice to ale zatím není

14.05.2024, Autor: Z blogosféry

Tuzemské spotřebitelské ceny v průběhu dubna oproti předchozímu měsíci narostly o 0,7 %, což odpovídá meziroční inflaci na úrovni 2,9 %. Jedná se o citelně vyšší hodnotu, než očekával trh (2,4 %) i Česká národní banka (2,5 %). V bezprostřední reakci posiluje kurz české koruny z EUR/CZK 24,92 na EUR/CZK 24,84, což odráží přehodnocení tržního názoru směrem k vyšším tuzemským úrokovým sazbám.

Na českém trhu práce klid

12.05.2024, Autor: Z blogosféry

Tuzemská registrovaná míra nezaměstnanosti v dubnu podle očekávání klesla z březnových 3,9 na 3,7 %. Úřady práce evidovaly přibližně 280 tisíc uchazečů o zaměstnání, tedy o 8 tisíc méně než před měsícem a o 19 tisíc více než před rokem.

Apogeo
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama

Maloobchod se utěšeně zotavuje

10.05.2024, Autor: Z blogosféry

Tržby českých maloobchodů v průběhu března vykázaly meziměsíční nárůst o 1,3 %, což odpovídá meziročnímu zvýšení o 6,1 %. Oproti tržnímu očekávání (2,8 %) se jedná o příjemné překvapení. Zároveň došlo k revizi únorového údaje směrem nahoru, a ten tak nově činí 2,5 namísto původně udávaných 1,6 %.

O práci při rodičovské dovolené je v Česku zájem. Alespoň částečný úvazek umožňuje méně než polovina zaměstnavatelů

10.05.2024, Autor: Z blogosféry

Jen 45 % žen na mateřské nebo rodičovské pracuje, přestože o minimálně částečný úvazek projevily zájem. Vyplývá to z průzkumu platformy Mumdoo a poradensko-technologické společnosti Deloitte z loňského září. Podle loňských statistik pečuje o děti do čtyř let věku v České republice přes 350 tisíc osob.

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
Sazka reklama
Reklama