e-news.cz - kurzy
Reklama

Čeští zákazníci jsou národem věrnostních karet, říká průzkum

10.03.2018, Autor: Petr Vrabec

0 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 5
Čeští zákazníci jsou národem věrnostních karet, říká průzkum

Věrnostní karty jsou mezi Čechy velmi oblíbené, tři čtvrtiny z nás mají v peněžence alespoň nějakou.

A šestnáct procent vlastní dokonce více než deset karet. Většina Čechů je progresivně nakloněna digitalizaci věrnostních karet, jak vyplývá z aktuálního výzkumu Public Data Research.
„Češi mají věrnostní karty dlouhodobě rádi. Většina jich vlastní několik, má o nich dobrý přehled a mezi nejoblíbenější patří sbírání výhod v supermarketech,“ prozrazuje o chování Čechů v oblasti věrnostních karet Jan Hřebabecký, jednatel Rondo.cz.
Tři čtvrtiny Čechů (74 procent) mají v peněžence nějakou věrnostní kartičku. Ve srovnání dle pohlaví mají věrnostní karty více ženy (80 procent) než muži (66 procent). Nejvíce, a to třetina Čechů, kteří mají nějakou věrnostní kartu, vlastní jednu až tři. Zajímavým výsledkem je, že 16 procent Čechů jsou opravdoví sběratelé karet a vlastní jich více než 10. Další perličkou je, že více než 11 procent neví, kolik věrnostních karet vlastní. Ve chvíli dotazování mělo u sebe jednu až tři věrnostní karty 37 procent Čechů.
Co se týče používání věrnostních karet, polovina Čechů (48 procent), kteří mají nějakou kartu, využívá skutečně jednou za měsíc jednu až dvě. Čtvrtina (27 procent) měsíčně využívá 3–4 věrnostní karty. Pouze čtyři procenta majitelů věrnostních karet nevyužívají žádnou z nich.
Češi mají dle citovaného průzkumu (71 procent) dobrý přehled, jaké jsou odměny za sbírání bodů na kartách či jejich využívání. A pouze sedm procent vůbec neví, jaké tyto odměny jsou. Za nejzajímavější totiž považují odměny za nákupy v supermarketech (52,90 procenta), pak následuje spokojenost v odvětví zdraví a krásy (13,88 procenta) a módy (10,73 procenta). Jsou však také nároční zákazníci. Z průzkumu vyplývá, že 45 procent majitelů karet považuje odměny za nákupy za nedostatečné.
A jak lákavé je mít věrnostní kartu v aplikaci mobilního telefonu? „Majitelé věrnostních karet by dle zmiňovaného průzkumu ocenili digitalizaci svých oblíbených karet. Vyjadřují se také, že by takové karty více využívali,“ doplňuje Jan Hřebabecký z Rondo.cz. Téměř 70 procent lidí si dle průzkumu myslí, že po převedení karet do digitální podoby, například do mobilní aplikace, by tyto karty využívali více. Čtvrtina majitelů věrnostních karet by je více nevyužívala ani po jejich digitalizaci.
Drtivá většina Čechů je nakloněna také personalizaci nabídek, které s sebou digitalizace přináší. Na dotaz „Uvítal/a byste funkci, kdyby vám nabídka výhod byla vytvořena na míru přesně pro vás a přišla by vám do mobilu právě ve chvíli, kdy nakupujete?“ totiž 85 procent odpovědělo, že ano.
Aktuální průzkum realizovala agentura Public Data Research a proběhl v polovině února na vzorku pěti tisíc respondentů ve věku 18–60 let ze všech krajů republiky.
Zdroj: Rondo.cz


Sdílet
Hodnotit
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Doporučujeme

Co pro spotřebitele znamená obrat v úrokových sazbách v USA? 

22.09.2025, Autor: red

Americká centrální banka (Fed) nedávno snížila úrokové sazby, poprvé v roce 2025, a otevřela tak novou kapitolu měnové politiky. Jak tento krok ovlivní nás, české spotřebitele? Od levnějšího dovozu z USA po možné změny v úvěrech – pojďme se podívat, co tento obrat přináší.

Německo se pravděpodobně vyhne technické recesi, tvrdí centrální banka

21.09.2025, Autor: Marek Hájek

Německá ekonomika se ocitá na křižovatce. I když ve druhém čtvrtletí 2025 zaznamenala pokles HDP o 0,3 %, nové údaje o růstu průmyslové výroby a optimismus centrální banky naznačují, že technická recese – tedy dva po sobě jdoucí poklesy – nemusí přijít. Jaké jsou skutečné vyhlídky a co to znamená pro nás v Česku, kde na německém trhu stojí a padá velká část našeho exportu?

Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
Reklama

Big Mac mluví jasně: Euro je vůči dolaru nadhodnoceno o 15 %

21.09.2025, Autor: red

Je možné změřit hodnotu měny pomocí hamburgeru? Podle Big Mac Indexu, který vydává časopis The Economist, je to nejen možné, ale i překvapivě výmluvné. K červenci 2025 je euro vůči americkému dolaru nadhodnoceno o 15,2 %, což má dopady nejen na globální trhy, ale i na české firmy a domácnosti. 

Generace Z jako učitelé AI: Jak mladí mění firmy a sbližují generace

18.09.2025, Autor: Marek Hájek

Když si představíte mentora, vidíte zkušeného veterána, který radí nováčkovi? Zapomeňte na to. Podle nového průzkumu společnosti IWG z roku 2025 se role obracejí – 59 % zaměstnanců generace Z učí své starší kolegy, jak ovládnout umělou inteligenci (AI), a přitom mění celou firemní kulturu.

Evropské technologické sny ožívají: Klarna na burze a sázka ASML na Mistral

17.09.2025, Autor: red

Evropa má důvod k optimismu. Září přineslo dvě události, které mohou být zlomem pro technologický sektor starého kontinentu – úspěšné IPO švédské fintech hvězdy Klarna a strategické partnerství nizozemského gigantu ASML s francouzským AI startupem Mistral. Jsou to jen izolované úspěchy, nebo skutečný začátek nové éry evropské technologické suverenity?

Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama

Teď je správný čas, věří některé domácnosti a fixují ceny energií

17.09.2025, Autor: Marek Hájek

V září se české domácnosti znovu ocitají na rozcestí – fixovat ceny energií a chránit rodinný rozpočet před výkyvy trhu, nebo riskovat a čekat na možné další poklesy? Po dramatických letech zdražování a následné stabilizaci cen se fixace jeví jako bezpečné útočiště. Je ale opravdu teď ten správný čas?

Snížení úrokových sazeb na dosah? Američtí investoři čekají na tah Fedu

15.09.2025, Autor: Marek Hájek

Americké finanční trhy jsou v očekávání. Na zasedání 16.–17. září by mohl Federální rezervní systém (Fed) snížit úrokové sazby, což by mohlo být prvním krokem k uvolnění měnové politiky po letech zpřísňování. Jaké jsou důvody tohoto očekávaného obratu a co to znamená pro nás v Česku?

Von der Leyenová slíbila silnější Evropu: Jsme na dobré cestě, nebo ve slepé uličce?

15.09.2025, Autor: Josef Neštický

Ursula von der Leyenová na začátku roku 2025 představila ambiciózní plán „Kompas konkurenceschopnosti“, který má Evropu posunout na špičku globální ekonomiky. V září však výsledky vyvolávají otázky – zatímco některé kroky slibují pokrok, jiné narážejí na politické rozepře a byrokratické překážky. Jak si tedy Evropa vede v závodě s USA a Čínou?

Sazka reklama
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama

AI: Amerika a Čína zrychluje, Evropa reguluje

14.09.2025, Autor: Josef Neštický

Umělá inteligence (AI) se v roce 2025 stala klíčovým bojištěm globální konkurence. Zatímco USA sází na rychlost a deregulaci, Čína buduje technologickou soběstačnost a Evropa, včetně Česka, hledá rovnováhu mezi inovacemi a regulací. Jaké jsou strategie velmocí a co to znamená pro naše firmy a budoucnost práce?

Sazka reklama
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama