Apogeo
Reklama

Na GDPR se připravuje přes osmdesát procent českých firem

04.03.2018, Autor: Petr Vrabec

0 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 5
Na GDPR se připravuje přes osmdesát procent českých firem

Přes osmdesát procent podnikatelů se již připravuje na nově ukládané povinnosti vyplývající z evropské směrnice o ochraně osobních údajů (GDPR

), která vstoupí v platnost koncem letošního května. Upravují vnitřní směrnice i smlouvy se zaměstnanci a dodavateli. Ještě před několika měsíci to nebyla ani polovina. Vyplývá to z nového šetření Hospodářské komory mezi podnikateli.
Přes zlepšení povědomí o nových povinnostech mezi podnikateli je ale podle komory pravděpodobné, že 25. května 2018 zasáhne nařízení GDPR až pětinu českých firem nepřipravenou. Zavádění opatření v souladu s evropským nařízením o ochraně osobních údajů si totiž běžně vyžádá i několik měsíců práce. Záleží na velikosti firem i objemu údajů, které shromažďují. Třetina podnikatelů přitom stále neví, jaká opatření zavést. Připravenost firem v EU není o nic lepší.
Zájem o problematiku ochrany osobních údajů roste s velikostí firmy. Zatímco se o ni zajímá 72 procent mikrofirem, mezi firmami nad 250 zaměstnanců to je již 95 procent. Častěji se o problematiku zajímají firmy ve zpracovatelském průmyslu, naopak nejméně informovány jsou firmy ve stavebnictví. Značné rozdíly jsou patrné mezi podnikateli z velkých měst či jejich okolí a podnikateli z malých obcí.
Firmy nejčastěji plánují úpravu interních dokumentů, jako jsou vnitřní směrnice na ochranu osobních údajů. Dále hodlají změnit interní procesy zpracování osobních údajů i vedení a vykazování záznamů o svých klientech. Třetina podnikatelů již dělá také revizi smluv, a to jak zaměstnaneckých, tak především smluv s dodavateli. V nich firmy většinou jasněji nastavují povinnosti a odpovědnost za případnou škodu každé ze smluvních stran v případě pochybení ve zpracování osobních údajů. Doplňují se i ustanovení o zabezpečení identifikačních dat klientů a partnerů.
Hospodářská komora usiluje o to, aby dozorový orgán – Úřad pro ochranu osobních údajů při kontrolách postupoval zdrženlivě. Podle komory by úřad alespoň ze začátku měl na možné pochybení při zpracování osobních údajů podnikatele jen upozorňovat, nikoli rovnou sankcionovat.
GDPR se týká všech firem, státních institucí, neziskových organizací i osob samostatně výdělečně činných, které evidují své zaměstnance, členy, zákazníky nebo příznivce. Pro české firmy je komplikací skutečnost, že vláda nezveřejnila přesné znění nového zákona, který bude požadavky GDPR začleňovat do české legislativy.
Souhlas se zpracováním osobních údajů podle nových pravidel musí dát miliony lidí. Obnovou tak bude muset projít drtivá většina databází, kterými disponují například internetové obchody, ale i lékaři, školy či zaměstnavatelé.
ČTK


Sdílet
Hodnotit
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Doporučujeme

Průzkum Acronis: 64 % domácích uživatelů uvádí jako hlavní problém narušení ochrany osobních údajů

09.04.2025, Autor: Z blogosféry

Společnost Acronis, globální lídr v oblasti kybernetické bezpečnosti a ochrany dat, představila výsledky své zprávy o ochraně osobních údajů v roce 2025. Zpráva Data Privacy in 2025: A survey to explore consumer views on cyber protection poskytuje pohled na postoje a chování domácích uživatelů v oblasti kybernetické bezpečnosti a ochrany dat. Zpráva vychází z dotazů položených v průzkumu, které se týkaly soukromí, povědomí o kybernetických rizicích a bezpečnostních opatření používaných k ochraně osobních údajů.

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
Apogeo
Reklama

Zájem o práci z domova roste

08.04.2025, Autor: Z blogosféry

Flexibilita pracovního prostředí se stává klíčovým faktorem pro uchazeče o zaměstnání. Portál JenPráce.cz zaznamenal v posledních měsících výrazný nárůst zájmu po nabídkách umožňujících práci z domova. Jak se tento trend promítá do pracovního trhu a co říká aktuální právní úprava home office?

Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
Reklama

Češi vydávají za zdraví 500 Kč měsíčně, jsou ochotni platit dvojnásobek

03.04.2025, Autor: Z blogosféry

Průměrné měsíční výdaje Čechů na zdraví se pohybují okolo 500 Kč, tuto částku jsou ochotni zvýšit až na 1 000 Kč. Ukázal to průzkum Ipsos, který mapoval postoje Čechů k našemu zdravotnictví. Z něj dále vyplynulo, že si lidé uvědomují vysokou úroveň české zdravotní péče.

e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama

Česko platí obří účet za alkohol: Náklady přesáhly 43 miliard ročně, ukázala nová studie

28.03.2025, Autor: Z blogosféry

Konzumace alkoholu představuje významné zdravotní riziko, negativně dopadá ale i na státní rozpočet a ekonomiku. Náklady spojené s užíváním alkoholu dosáhly v roce 2021 podle expertních odhadů 43,4 miliard korun, tedy 0,69 % HDP. Ukázala to nová studie think tanku Ministr zdraví na portále Data o zdraví, která jako jediná pracuje s nejaktuálnějšími dostupnými údaji. Největší výdaje se pojily s poklesem pracovní produktivity, zátěží zdravotního systému, kriminalitou a nutností sociální podpory.

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
Apogeo
Reklama