Apogeo
Reklama

Mladí lidé do dvaceti pěti let si nejčastěji pořizují škodovku

24.02.2018, Autor: Petr Vrabec

0 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 5
Mladí lidé do dvaceti pěti let si nejčastěji pořizují škodovku

Vozy značky Škoda jsou pro českého řidiče nejčastější volbou při nákupu ojetého automobilu.

Nejčastěji volí tradiční českou značku mladí řidiči, ale s postupem věku jejich zájem přechází i na jiné modely.
Mladí lidé do 25 let v průměru za vůz utratí 144 230 korun, zákazníci ve věku 45 až 54 let pak 199 595 korun. Vyplynulo to z dat společnosti AAA AUTO. Nejvíce do automobilů investují zákazníci ve věku 45 až 54 let, a to v průměru 200 tisíc korun, mladí utratí za vůz o téměř 29 tisíc korun více než před pěti lety. Jeden z největších prodejců automobilů ve střední a východní Evropě, který v loňském roce jen v České republice prodal téměř 47 tisíc vozů, přinesl zajímavou statistiku srovnávající trendy nákupu dle věku zákazníků.
„Našimi nejčastějšími zákazníky jsou lidé ve věku od 35 do 44 let, tedy ekonomicky činní obyvatelé a často rodiče od rodiny. Zatímco mladí velmi často sahají po prověřené české značce Škoda a volí automobily s průměrnou cenou 144 tisíc korun, čím jsou starší, tím více nahlížejí na automobil z více pohledů a více do něj investují. Pořizují si mladší, dobře vybavené automobily s průměrnou cenou 200 tisíc korun a hledí i na doplňkové bezpečnostní prvky,“ uvedla generální ředitelka mezinárodní sítě autocenter AAA AUTO Karolína Topolová.
Díky dobré ekonomické situaci jsou zákazníci do automobilu ochotni obecně více investovat. Průměrná cena aut, která si pořizují zákazníci ve věku do 25 let, stoupla za posledních pět let o 28 710 korun, ve věkové skupině 45 až 54 let je cena vyšší dokonce o 43 265 korun. Více než čtvrtina zákazníků největšího prodejce ojetých automobilů u nás je ve věku 35 až 44 let. Třetina těchto zákazníků volí auto ve verzi kombi, 28 procent ve verzi hatchback a 13 procent SUV. Nejoblíbenější jsou vozy s naftovým motorem (53 procent), s manuální převodovkou (86 procent) a ve stříbrošedé barvě (23 procent).
Druhou nejpočetnější skupinu zákazníků AAA AUTO tvoří lidé starší 55 let (24 procent), jejichž počet vzrostl nejvýrazněji, a to o 59 procent. Nejoblíbenější verzí auta jsou varianty hatchback (38 procent), kombi (20 procent) a SUV (16 procent). Necelé dvě třetiny  těchto zákazníků volí auto v benzinové variantě, 89 procent v manuálu a 20 procent ve stříbrošedé barvě.
Přestože zákazníci ve věku do 25 let tvoří jen něco málo přes 10 procent zákazníků AAA AUTO, jejich počet za posledních pět let významně vzrostl, a to o více než čtvrtinu. Mladí lidé jsou největším zastáncem české značky Škoda a nejčastěji si vybírají vozy ve verzi hatchback (44 procent) a kombi (32 procent). I u této skupiny zákazníků výrazně vzrostl zájem o SUV, a to za pět let téměř třikrát. Nejčastěji tito zákazníci vybírají vozy s dieselovým motorem (51 procent), ve stříbrošedé barvě (23 procent) a manuálu (89 procent).
Preference modelů automobilů v síti autocenter AAA AUTO podle věku v roce 2017:

do 24 let

25–34 let

35–44 let

45–54 let

od 55 let

1

Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Fabia

2

Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Octavia

3

Volkswagen Passat Volkswagen Passat Volkswagen Passat Volkswagen Passat Škoda Yeti

4

Volkswagen Golf Ford Focus Ford Focus Ford Mondeo Ford Focus

5

Ford Focus Škoda Superb Škoda Superb Ford Focus Hyundai i30

6

Škoda Superb Volkswagen Golf Ford Mondeo Škoda Superb Volkswagen Passat

7

Ford Mondeo Ford Mondeo Hyundai i30 Volkswagen Golf Renault Megane

8

BMW 3 Hyundai i30 Volkswagen Golf Hyundai i30 Hyundai i20

9

Audi A4 Renault Megane Volkswagen Touran Renault Megane Hyundai ix20

10

Renault Megane Kia Ceed Renault Megane Škoda Yeti Škoda Superb


Sdílet
Hodnotit
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Doporučujeme

Aktuálně k od zítřka novým pravidlům pro osobní bankroty

30.09.2024, Autor: Z blogosféry

Od 1. října 2024 začnou platit nová pravidla pro osobní bankroty. Česká advokátní komora má zájem informovat veřejnost pravdivě, objektivně a vyváženě o problematice dluhů. Uspořádala proto den před účinností novely tiskovou konferenci, na které představila změny, které dopadají na spotřebitele, živnostníky a jejich věřitele.

Sazka reklama
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama

Premiér Fiala: Do rekonstrukce Ukrajiny se i díky podpoře vlády zapojuje stále více českých firem

04.07.2024, Autor: Z blogosféry

České firmy se i díky podpoře vlády a vládních institucí častěji zapojují do rekonstrukce válkou zdevastované Ukrajiny. Naše podniky se významně podílejí mimo jiné na obnově energetické soustavy napadené země. Dodávkami kogeneračních jednotek, které vyrábí elektrickou energii a teplo, pomáhají Ukrajině zvládnout kritickou energetickou situaci.

MŽP: Sněmovna schválila zákon o veřejné hydrometeorologické službě. Ten zpřístupní online data o počasí, klimatu, kvalitě vody a ovzduší

27.06.2024, Autor: Z blogosféry

Sněmovna schválila zákon o veřejné hydrometeorologické službě. Ten zpřístupní online data o počasí, klimatu, kvalitě vody a ovzduší. Díky zákonu nově vznikne databáze s otevřenými daty, která bude přístupná online všem občanům. Data tak bude možné získat jednoduše, rychle a zdarma.

NEWTON University: Děti „afghánských tlumočníků“ úspěšně zakončily první rok studia

19.06.2024, Autor: Z blogosféry

NEWTON University nabídla bezplatné studium dětem tlumočníků, kteří pomáhali českým vojákům při nasazení v Afghánistánu hned v prvních dnech po jejich evakuaci ze země. „S velkým znepokojením sledujeme poslední vývoj v Afghánistánu. Ještě více nás ale znepokojuje liknavost vlády kolem evakuace tlumočníků, kteří pomáhali českým vojákům a českým občanům při jejich práci,” stálo v prohlášení NEWTON University z roku 2021.

e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama

WITTE Automotive dále expanduje v Ostrově na Karlovarsku. Nový průmyslový park přinese stovky pracovních míst

17.06.2024, Autor: Renáta Lucková

V Ostrově u Karlových Varů, v novém průmyslovém parku Panattoni Park Ostrov South, začala stavba budovy s rozlohou 65 000 metrů čtverečních. Prvním nájemcem bude mezinárodní výrobní společnost WITTE Automotive Czechia, která se specializuje na vývoj a výrobu systémových řešení pro automobilový průmysl. Developerem projektu je společnost Panattoni, investorem pak fond Accolade. Dokončení je v plánu na rok 2025.

Od letních festivalů, až po roadshow. CzechInvest podpoří téměř 150 akcí zaměřených na podporu podnikání u mladých lidí 

12.06.2024, Autor: Z blogosféry

Soutěže, workshopy, letní festivaly či inspirativní kempy. Agentura CzechInvest prostřednictvím projektu Podpora podnikavosti pořádá či spoluorganizuje desítky akcí během letošního roku zaměřených na podporu podnikání u mladých lidí po celém Česku. Tento krok je součástí širšího úsilí agentury posílit podnikatelského ducha mezi mladou generací a napomoci rozvoji inovativních startupů. 

FINfest 2024 vypukne 16. 9. 2024 v Praze. V inovovanémpojetí a s nabitým programem

29.05.2024, Autor: red

Největší nezávislá konference pro finanční profesionály FINfest 2024 představí v pražském kongresovém centru hotelu Clarion atraktivní program plný inovací. Návštěvníky čeká množství inspirativních stand up show, duelů, panelových diskusí, workshopů a dalších inovativně pojatých formátů.

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
Sazka reklama
Reklama

Dětský den rybářských slavností slibuje zábavu, dobrodružství a bohatý program

28.05.2024, Autor: Z blogosféry

V sobotu 1. června bude jezero Katlov nedaleko Červených Janovic opět svědkem unikátní akce. Od 9 hodin se zde bude konat již po osmé Dětský den rybářských slavností s Jakubem Vágnerem a Rádiem Blaník. Můžete se těšit na zábavný a vzdělávací program pro celou rodinu a kompletní vstupné zdarma. Program se bude konat za každého počasí.

e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
Reklama