e-news.cz - kurzy
Reklama

Veletrhy Brno se podílejí na HDP sedmi miliardami korun

15.12.2017, Autor: Karolína Hurychová

0 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 5
Veletrhy Brno se podílejí na HDP sedmi miliardami korun

Veletrhy Brno se podílejí na tuzemském hrubém domácím produktu téměř sedmi miliardami korun.

Samotné tržby společnosti činí jednu miliardu, ostatní přínos je spojen zejména s výdaji návštěvníků veletrhů v regionu. Společnost dává práci více než sedmnácti stům lidí, z toho kmenových zaměstnanců má dvě stě šedesát pět. Hodnota ochranné známky BVV Veletrhy Brno je tři sta čtyřicet milionů korun. Vyplývá to z analýzy ekonomických přínosů Veletrhů Brno zpracované společností Cyrrus na základě výsledků z minulého roku.
Samotné tržby Veletrhů Brno tvoří zhruba sedminu z celkového přínosu pro HDP České republiky, který činí 6,9 miliardy korun. Zhruba šest sedmin přínosu je spojeno s pohostinstvím, ubytováním či dalšími příjmy spojenými s útratou návštěvníků veletrhů v regionu. „Jedná se především o poptávku spojenou s návštěvníky veletrhů. Někteří zde přespí, chodí do restaurace a nakupují. V průměru je 20 až 30 procent návštěvníků veletrhů ze zahraničí a z 50 procent žijí jinde než na jižní Moravě,“ vysvětlil generální ředitel Jiří Kuliš.
Sekundárním efektem je také navázání a spolupráce dalších firem či živnostníků na činnosti veletrhů. Příkladem mohou být třeba řemeslníci, kteří staví expozice. Kuliš uvedl, že se jedná zejména o zámečníky, tesaře či elektrikáře. „Kolem Brna se vytvořila skupina výstavářských firem, které jsou aktivní nejen na našich akcích, ale jezdí pracovat i do zahraničí,“ uvedl. Dále jde také o zaměstnance bezpečnostních agentur či úklidových firem. Pro 15 regionálních podniků tvoří tržby ze spolupráce s Veletrhy Brno 20 a více procent z celkových tržeb.
Činnost výstaviště má podstatný pozitivní vliv na ubytovací zařízení v Brně a blízkém okolí. Podle analýzy by mnohé z nich musely v případě omezení či ukončení činnosti veletrhů ukončit svoji činnost. Veletržní akce také zvyšují ceny pokojů v hotelech a penzionech. Podle údajů z analýzy se v letošním roce při strojírenském veletrhu nejčastěji jednalo o 100–175procentní navýšení oproti standardní ceně, některé zdražily i o 300 procent.
Pro chod výstaviště jsou kromě veletržních akcí podstatné i kongresy a akce firem, kterých se účastní i dva tisíce lidí. Generální ředitel uvedl, že hostí „například velké banky, protože se v republice málokam vejdou“. Analýza uvádí, že haly a pavilony výstaviště jsou využity v sudých letech ze 76 procent a v lichých z 66 procent. Průměrně se v areálu nic neděje jen 3,5 dne v měsíci.
Analýza se také dotýká trendu vývoje veletrhů a veletržní činnosti. Ta pro společnost vyznívá příznivě. „V roce 2016 pokračoval vzestup veletržního průmyslu a letošek by měl tento trend potvrdit. Stále jde o atraktivní formu marketingového nástroje,“ tvrdí analýza. Zároveň se celosvětově zvětšuje výstavní plocha, o zvětšení uvažuje i brněnská společnost.


Sdílet
Hodnotit
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Doporučujeme

Průzkum Acronis: 64 % domácích uživatelů uvádí jako hlavní problém narušení ochrany osobních údajů

09.04.2025, Autor: Z blogosféry

Společnost Acronis, globální lídr v oblasti kybernetické bezpečnosti a ochrany dat, představila výsledky své zprávy o ochraně osobních údajů v roce 2025. Zpráva Data Privacy in 2025: A survey to explore consumer views on cyber protection poskytuje pohled na postoje a chování domácích uživatelů v oblasti kybernetické bezpečnosti a ochrany dat. Zpráva vychází z dotazů položených v průzkumu, které se týkaly soukromí, povědomí o kybernetických rizicích a bezpečnostních opatření používaných k ochraně osobních údajů.

Zájem o práci z domova roste

08.04.2025, Autor: Z blogosféry

Flexibilita pracovního prostředí se stává klíčovým faktorem pro uchazeče o zaměstnání. Portál JenPráce.cz zaznamenal v posledních měsících výrazný nárůst zájmu po nabídkách umožňujících práci z domova. Jak se tento trend promítá do pracovního trhu a co říká aktuální právní úprava home office?

Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama

Češi vydávají za zdraví 500 Kč měsíčně, jsou ochotni platit dvojnásobek

03.04.2025, Autor: Z blogosféry

Průměrné měsíční výdaje Čechů na zdraví se pohybují okolo 500 Kč, tuto částku jsou ochotni zvýšit až na 1 000 Kč. Ukázal to průzkum Ipsos, který mapoval postoje Čechů k našemu zdravotnictví. Z něj dále vyplynulo, že si lidé uvědomují vysokou úroveň české zdravotní péče.

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
Sazka reklama
Reklama
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
Reklama

Česko platí obří účet za alkohol: Náklady přesáhly 43 miliard ročně, ukázala nová studie

28.03.2025, Autor: Z blogosféry

Konzumace alkoholu představuje významné zdravotní riziko, negativně dopadá ale i na státní rozpočet a ekonomiku. Náklady spojené s užíváním alkoholu dosáhly v roce 2021 podle expertních odhadů 43,4 miliard korun, tedy 0,69 % HDP. Ukázala to nová studie think tanku Ministr zdraví na portále Data o zdraví, která jako jediná pracuje s nejaktuálnějšími dostupnými údaji. Největší výdaje se pojily s poklesem pracovní produktivity, zátěží zdravotního systému, kriminalitou a nutností sociální podpory.

Stereotyp odmítání seniorních zaměstnanců je typičtější pro ženy

24.03.2025, Autor: Z blogosféry

Nejde o propastný rozdíl, ale odlišné vnímání starších zaměstnanců podle pohlaví respondenta je znát: že jsou lidé ve věku 50-65 let méně výkonní než mladí si myslí 23 % mužů, ale 29 % žen. Ukázal to reprezentativní průzkum personální společnosti Předvýběr.CZ, pro který data sbírala agentura Talk Online Panel.

e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
Reklama