e-news.cz - kurzy
Reklama

Loni šlo u nás na dobročinné účely sedm a půl miliardy

30.11.2017, Autor: Karolína Hurychová

0 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 5
Loni šlo u nás na dobročinné účely sedm a půl miliardy

Dárci, firmy, nadace a fondy v České republice darovali v minulém roce na dobročinné účely sedm a půl miliardy korun.

Meziročně se jednalo o nárůst půl miliardy korun. Nejvyšší částkou, přes tři a půl miliardy korun, přispěly loni firmy, bez dvou set tisíc dvě miliardy korun darovali občané. Tři čtvrtiny všech dárců získávají informace o dobročinných projektech na sociálních sítích. Nejštědřejší v rámci příspěvků na prospěšné účely jsou co do počtu i průměrné finanční částky lidé v Praze.
Data zveřejnilo Fórum dárců na dárcovském summitu v Praze a rovněž představilo mapu dárcovství, která zaznamenává situaci v rámci jednotlivých krajů. Čeští občané darovali v roce 2016 1,8 miliardy korun, firmy poskytly 3,7 miliardy korun, nadace a fondy přispěly 1,4 miliardy. Prostřednictvím veřejných sbírek se vybralo 600 milionů korun, z toho zhruba 30 milionů vynesly dárcovské textové zprávy DMS.
Výkonná ředitelka Fóra dárců Klára Šplíchalová vysvětlila, že se v mapě snažili jednoduše a přehledně shrnout a ukázat, jak české dárcovství vypadá. „Trend digitální komunikace, sociálních sítí a sociálních médií výrazně postupuje. I když býváme vůči novinkám rezistentní, i neziskový sektor to pohltilo. Nevyhneme se tomu,“ sdělila Šplíchalová.
Výsledky průzkumu ukázaly, že na sociálních sítích získávají informace o dobročinných projektech tři čtvrtiny všech dárců. Tato nová a svým zásahem čím dál silnější média k darování inspirují čtvrtinu dotazovaných občanů České republiky. Facebookový profil má založeno 98 procent neziskových organizací, takže prakticky téměř všechny. Každá třetí organizace využívá server na sdílení videosouborů YouTube, sedm procent oslovených organizací využívá sociální síť (pro komentáře s omezeným počtem znaků) Twitter a pět procent aplikaci pro sdílení fotografií Instagram. Své příznivce se přes sociální sítě snaží získat 89 procent spolků a nadací, přičemž celkem 73 procent organizací komunikuje se svými fanoušky právě na Facebooku nebo na dalších sociálních médiích. Třicet procent těchto organizací považuje sociální sítě za dobrý prostředek pro získávání sponzorů.
Počet dárců se podle Šplíchalové zvýšil ze zhruba 120 tisíc v roce 2011 na 150 tisíc dárců v roce 2015. V České republice v letošním roce funguje 2 213 nadací a fondů, o 149 více než loni. Nejčastěji poskytují fondy a nadace finance do oblasti kultury a vzdělání, následuje podpora rodin a dětí a v neposlední řadě pomoc zdravotně postiženým.
Největší počet lidí poskytujících peníze na dobročinnost je podle mapy dárcovství v hlavním městě. Dar si v roce 2015 v Praze odečetlo z daní okolo 27 tisíc lidí, když celkem věnovali částku v hodnotě 406,84 milionu korun. Naopak nejméně dárců s daňovým odečtem evidoval Karlovarský kraj s 2 800 dárci, kteří na dobročinnost dali 26,88 milionu korun. Nejštědřejší dárci jsou v hlavním městě, kde hodnota průměrného daru za rok dosahovala 15 tisíc korun. Následují kraje Moravskoslezský a Olomoucký s průměrným darem ve výši 13 tisíc korun. Na druhé straně průměrně nejnižší částku posílali občané v Jihočeském kraji a na Vysočině, kde dosahovala devíti tisíc korun ročně.


Sdílet
Hodnotit
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Doporučujeme

Průmyslová deflace pokračuje a pokračovat zřejmě i bude

18.04.2025, Autor: Z blogosféry

Ceny tuzemských průmyslových výrobců v průběhu letošního března vykázaly meziměsíční pokles o 0,3 %, což odpovídá meziročnímu snížení taktéž o 0,3 %. Jedná se o nižší výsledek, než očekával trh (-0,1 %). Ceny zemědělských výrobců naopak vzrostly a to o 2,2 % meziměsíčně a o 8,2 % meziročně. Ceny stavebních prací se zvýšily o 0,6 % meziměsíčně a o 3,0 % meziročně, ceny tržních služeb pro podniky pak o 0,9 % meziměsíčně a o 3,7 % meziročně.

Pohonné hmoty jsou o 6 Kč/l levnější než loni. Ve srovnání s okolními zeměmi je Česko suverénně nejlevnější

16.04.2025, Autor: Z blogosféry

Po krátkém zaváhání začátkem dubna pokračoval benzín i nafta v dalším zlevňování. Litr paliv je aktuálně téměř o 6 korun levnější než loni touto dobou. A třeba oproti Polsku je nafta v Česku v průměru levnější o 1,50 Kč/l, ve srovnání s Maďarskem dokonce o 3,70 Kč/l. Plošné ceny paliv pro firemní odběratele klesly jen v tomto týdnu o 1,60 Kč/l, u nafty na 30,89 Kč/l. To může naznačovat další zlevňování.

e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
Reklama

Češi se bojí o finance, ale plánují málo. Důchod řeší až na poslední chvíli

15.04.2025, Autor: Z blogosféry

Jen každý osmý Čech má propracovaný finanční plán a na zajištění na stáří začínají lidé myslet v řadě případů až na prahu důchodu. Ukázal to průzkum společnosti Swiss Life Select, podle něhož lidé nejčastěji hledají finanční rady u partnera nebo finančního poradce. Pozitivní zprávou je, že při hledání rad dávají přednost ověřeným zdrojům a odborníkům, nikoliv informacím od influencerů.

e-news.cz - kurzy
Apogeo
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama

Průzkum Acronis: 64 % domácích uživatelů uvádí jako hlavní problém narušení ochrany osobních údajů

09.04.2025, Autor: Z blogosféry

Společnost Acronis, globální lídr v oblasti kybernetické bezpečnosti a ochrany dat, představila výsledky své zprávy o ochraně osobních údajů v roce 2025. Zpráva Data Privacy in 2025: A survey to explore consumer views on cyber protection poskytuje pohled na postoje a chování domácích uživatelů v oblasti kybernetické bezpečnosti a ochrany dat. Zpráva vychází z dotazů položených v průzkumu, které se týkaly soukromí, povědomí o kybernetických rizicích a bezpečnostních opatření používaných k ochraně osobních údajů.

Zájem o práci z domova roste

08.04.2025, Autor: Z blogosféry

Flexibilita pracovního prostředí se stává klíčovým faktorem pro uchazeče o zaměstnání. Portál JenPráce.cz zaznamenal v posledních měsících výrazný nárůst zájmu po nabídkách umožňujících práci z domova. Jak se tento trend promítá do pracovního trhu a co říká aktuální právní úprava home office?

e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
Reklama

Češi vydávají za zdraví 500 Kč měsíčně, jsou ochotni platit dvojnásobek

03.04.2025, Autor: Z blogosféry

Průměrné měsíční výdaje Čechů na zdraví se pohybují okolo 500 Kč, tuto částku jsou ochotni zvýšit až na 1 000 Kč. Ukázal to průzkum Ipsos, který mapoval postoje Čechů k našemu zdravotnictví. Z něj dále vyplynulo, že si lidé uvědomují vysokou úroveň české zdravotní péče.

e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama