e-news.cz - kurzy
Reklama

Ženy jsou ve statutárních orgánech firem ve výrazné menšině

20.09.2017, Autor: Karolína Hurychová

0 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 5
Ženy jsou ve statutárních orgánech firem ve výrazné menšině

Pouze v sedmi z více než čtyř set padesáti sledovaných odvětví převažují ve statutárních orgánech firem ženy.

Značná převaha žen je v orgánech podniků, které se zaměřují na předškolní vzdělávání a denní péči o děti. Naopak nejvýraznější zastoupení mužů je ve statutárních orgánech firem poskytujících přístup k internetu. Relativně vysoký je podíl žen u většiny odvětví souvisejících s trávením volného času. Informace přinesla analytická společnost Bisnode.
Podle analytika Bisnode Milana Petráka byla do analýzy zahrnuta všechna odvětví, pro která je známo celkem alespoň sto osob ve statutárních orgánech a dozorčích radách příslušných firem. „Z celkového počtu 468 odvětví, která tuto podmínku splňují, pouze u sedmi převažují v orgánech ženy,“ uvedl analytik.
Mezi sedm odvětví, u nichž ve statutárních orgánech převládají ženy, patří předškolní vzdělávání, s nejvyšším procentuálním zastoupením žen ve výši 75 procent, následuje se sedmdesátiprocentním zastoupením denní péče o děti a dále kadeřnické a kosmetické služby (57 procent), vzdělávání v jazykových školách (57 procent), všeobecná ambulantní zdravotní péče (57 procent), zubní péče (53 procent) a činnosti související se zdravotní péčí (53 procent).
Na druhé straně nejméně žen figuruje ve statutárních orgánech podniků, které se zaměřují na poskytování přístupu k internetu, na akvakulturu a výrobu čerpadel, když jejich podíl v těchto oborech nepřesahuje osm procent.
„Nečekaně může působit vysoký podíl mužů ve sladkovodní akvakultuře (osm procent žen), zatímco příbuzné odvětví ,chov zvířat pro zájmový chov‘ patří naopak mezi ty s vysokým podílem žen (42 procent). Podobný nesoulad vládne mez příbuznými odvětvími činnosti sportovních klubů (deset procent žen) a činnosti fitcenter (35 procent žen),“ komentuje zajímavé paradoxy Petrák. A doplňuje, že vysoký podíl žen je také v pohřebnictví (38 procent). Naopak nepřekvapí převaha mužů v oborech výroba piva (15 procent žen) a lov a odchyt divokých zvířat (11 procent žen).
V rámci srovnání obchodních subjektů ženy disponují vysokým podílem v oblasti maloobchodu s farmaceutickými přípravky (49 procent), s fotografickými potřebami (41 procent), kosmetickými výrobky (40 procent) a s textilem (39 procent). Muži naopak převažují v maloobchodě s telekomunikačním zařízeními (12 procent žen), s počítači a softwarem (13 procent žen) a ve velkoobchodě s elektrospotřebiči a elektronikou (13 procent žen).
Nadprůměrný podíl žen také figuruje u většiny oborů spojených s trávením volného času, mezi které patří například činnosti cestovních kanceláří (42 procent) nebo činnosti cestovních agentur (41 procent).


Sdílet
Hodnotit
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Doporučujeme

Průzkum Acronis: 64 % domácích uživatelů uvádí jako hlavní problém narušení ochrany osobních údajů

09.04.2025, Autor: Z blogosféry

Společnost Acronis, globální lídr v oblasti kybernetické bezpečnosti a ochrany dat, představila výsledky své zprávy o ochraně osobních údajů v roce 2025. Zpráva Data Privacy in 2025: A survey to explore consumer views on cyber protection poskytuje pohled na postoje a chování domácích uživatelů v oblasti kybernetické bezpečnosti a ochrany dat. Zpráva vychází z dotazů položených v průzkumu, které se týkaly soukromí, povědomí o kybernetických rizicích a bezpečnostních opatření používaných k ochraně osobních údajů.

Zájem o práci z domova roste

08.04.2025, Autor: Z blogosféry

Flexibilita pracovního prostředí se stává klíčovým faktorem pro uchazeče o zaměstnání. Portál JenPráce.cz zaznamenal v posledních měsících výrazný nárůst zájmu po nabídkách umožňujících práci z domova. Jak se tento trend promítá do pracovního trhu a co říká aktuální právní úprava home office?

e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
Reklama

Češi vydávají za zdraví 500 Kč měsíčně, jsou ochotni platit dvojnásobek

03.04.2025, Autor: Z blogosféry

Průměrné měsíční výdaje Čechů na zdraví se pohybují okolo 500 Kč, tuto částku jsou ochotni zvýšit až na 1 000 Kč. Ukázal to průzkum Ipsos, který mapoval postoje Čechů k našemu zdravotnictví. Z něj dále vyplynulo, že si lidé uvědomují vysokou úroveň české zdravotní péče.

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
Reklama
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
Reklama

Česko platí obří účet za alkohol: Náklady přesáhly 43 miliard ročně, ukázala nová studie

28.03.2025, Autor: Z blogosféry

Konzumace alkoholu představuje významné zdravotní riziko, negativně dopadá ale i na státní rozpočet a ekonomiku. Náklady spojené s užíváním alkoholu dosáhly v roce 2021 podle expertních odhadů 43,4 miliard korun, tedy 0,69 % HDP. Ukázala to nová studie think tanku Ministr zdraví na portále Data o zdraví, která jako jediná pracuje s nejaktuálnějšími dostupnými údaji. Největší výdaje se pojily s poklesem pracovní produktivity, zátěží zdravotního systému, kriminalitou a nutností sociální podpory.

Stereotyp odmítání seniorních zaměstnanců je typičtější pro ženy

24.03.2025, Autor: Z blogosféry

Nejde o propastný rozdíl, ale odlišné vnímání starších zaměstnanců podle pohlaví respondenta je znát: že jsou lidé ve věku 50-65 let méně výkonní než mladí si myslí 23 % mužů, ale 29 % žen. Ukázal to reprezentativní průzkum personální společnosti Předvýběr.CZ, pro který data sbírala agentura Talk Online Panel.

Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
Reklama