e-news.cz - kurzy
Reklama

Dvě třetiny firem změní zabezpečení osobních dat

31.08.2017, Autor: Karolína Hurychová

0 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 5
Dvě třetiny firem změní zabezpečení osobních dat

Dvě třetiny menších a středních podniků v Česku chystají změny v zabezpečení svých dat kvůli evropskému nařízení o nakládání s

osobními údaji. To vejde v platnost na konci května příštího roku. Jak vyplývá z průzkumu agentury Ipsos pro Asociaci malých a středních podniků, analýzu svých systémů a procesů již uskutečnila čtvrtina dotazovaných firem. Čtvrtina firem si přitom osobní data trvale ukládá a polovina firem si ponechává pouze ta nejdůležitější.
Nové evropské nařízení o nakládání s osobními údaji (GDPR) přináší zatím největší změny v oblasti ochrany osobních údajů pro celou Evropskou unii a za jeho porušování budou ukládány vysoké pokuty. Sankce pro společnost usvědčenou za neochránění dat jejích klientů může činit až čtyři procenta jejího ročního obratu. Své postupy tak musí do 28. května 2018 zanalyzovat a přehodnotit statisíce subjektů v tuzemsku.
Zhruba 93 procent dotazovaných podnikatelů podle průzkumu zachází s daty svých zaměstnanců, 67 procent respondentů s údaji o svých obchodních partnerech. V rámci správy dat o zákaznících převládá aktivita spojená s obchodními nabídkami, další je vyhodnocování spolupráce se zákazníky a marketingová činnost spojená s vylepšováním nabízených produktů.
Menší a střední podniky stále preferují interní správu dat, když devadesát procent z nich řeší ukládání dat interně. Externí řešení využívá 15 procent podniků, cloudová řešení volí 13 procent. Data po jisté době systematicky maže 18 procent podnikatelů, kdežto celá čtvrtina firem naopak veškerá data trvale ukládá. Polovina podnikatelů si ponechává pouze důležitá data.
Podle průzkumu se 74 procent společností připravuje na GDPR proškolit své zaměstnance, 70 procent se chystá na aktualizaci dokumentů a směrnic a 62 procent plánuje zabezpečit ochranu osobních údajů v součinnosti s externími dodavateli, jako jsou třeba IT firmy.
Průzkum zjišťoval rovněž zkušenost podniků s kybernetickými hrozbami. Ty potvrdilo čtyřicet procent z nich, přičemž třetina se s nimi setkala v posledním roce. Nejčastěji se jedná o podvodné maily nebo žádosti o podvodné platby. Skoro třetina postižených firem má zkušenosti přímo s hackerským útokem. Že podniky berou kybernetické útoky vážně, potvrzuje fakt, že 80 procent respondentů má nastaveny základní procesy pro eliminaci rizika.


Sdílet
Hodnotit
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Doporučujeme

Nejčastější platební metody? Hotovost už to není. Čím vším se dá v obchodech platit? 

28.01.2025, Autor: Z blogosféry

České obchody nabízejí zákazníkům pestrou paletu platebních metod. K platbě kartou sáhnou tři ze čtyř Čechů raději než po hotovosti. Mladší generace už dává přednost mobilním platbám. Starší věkové skupiny zůstávají věrné klasické plastové kartě, jak ukazují statistiky platebního stylu České národní banky a také Index prosperity, zpracovávaný Českou spořitelnou, ve spolupráci se Sociologickým ústavem Akademie věd ČR. 

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
Reklama

Polovina firem systematicky buduje svoji značku zaměstnavatele

28.01.2025, Autor: Z blogosféry

Employer branding je v Česku mezi zaměstnavateli poměrně nová disciplína. Systematicky se mu věnuje už 53 % firem, déle než pět let ale jen 35 %. Vyplývá to z online průzkumu personální agentury Předvýběr.CZ mezi stovkou stálých respondentů z řad majitelů a šéfů firem.

Po měsících stagnace objem DDoS útoků na české firmy vzrostl

24.01.2025, Autor: Z blogosféry

Počty DDoS útoků na české firmy i jejich celková intenzita po několika měsících stagnace v posledním měsíci roku 2024 mírně narostly. Sice jsou stále pouze na třetině objemu z loňského jara, hrozby a způsobené škody jsou přesto pořád vysoké. V oblibě jsou totiž stále kvalitnější a intenzivnější útoky, které se soustředí přímo na aplikační služby a stále častěji útočí ze serverů v datových centrech.

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
Reklama

Výdaje na domácnost máme jedny z nejvyšších v EU

24.01.2025, Autor: Z blogosféry

Snižování energetické náročnosti budov může ušetřit až polovinu nákladů domácností na energie, tedy úsporu až 90 miliard korun ročně. Výdaje na domácnost, v nichž právě energie hrají výrazný podíl, jsou u nás jedny z nejvyšších v EU – Česká republika se v unii řadí až na 22. místo. Pro energeticky efektivní rekonstrukce je třeba vytvořit prostředí, které bude motivovat a zrychlí tempo renovací. S tím může pomoci mapování budov, reforma poradenského systému a kontinuita státní finanční podpory.

Bankovní identitu používá 70 % lidí

23.01.2025, Autor: Z blogosféry

Bankovní identitu v Česku poskytují už všechny retailové banky. Meziročně přibylo 650 000 uživatelů. Česká republika patří ke špičce Evropy ve využívání digitální identity. Bankovní identitu používá 70 % lidí v produktivním věku, kteří se s její pomocí identifikují v průměru sedmkrát ročně.

e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama
e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama