Buřinka - stavební spoření
Reklama

E-maily otevírají roboti. Marketérům vytváří dojem, že je zpráva přečtená

14.04.2023, Autor: Laura Šuleková

0 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 5
E-maily otevírají roboti. Marketérům vytváří dojem, že je zpráva přečtená

Při vyhodnocování výkonnosti emailových kampaní se marketéři spoléhají na míru otevření a kliknutí. Roboti, kteří na pozadí schránek pracují tak, že to uživatel schránky nepozná, způsobí, že e-mail vypadá pro marketingového analytika jako otevřený.

Zkreslené metriky, které slouží k vyhodnocení úspěšnosti kampaní, mohou přitom mít až 80 % míru nepřesností.  

Otevření a kliknutí, nebo přesněji řečeno míra otevření a míra kliknutí, jsou již dlouho nejdůležitějšími ukazateli pro e-mailové marketéry. Jediné číslo vypovídá o tom, jak dobře si kampaň vedla, a jak hodnotit zapojení. Bez ohledu na to, jak jsou nepřesné, existuje mnoho případů využití údajů o interakcích. Marketingoví odborníci podle nich cílí na příjemce, automatizují kampaně nebo čistí databáze.

Zlom přišel s ochranou od Applu

V posledních několika letech byli marketéři svědky toho, jak tyto klíčové ukazatele výkonnosti rostou. Dokud nepřišel zlom. Společnost Apple oznámila ochranu soukromí pošty Apple MPP (Mail Privacy Protection). V praxi šlo o to, že míra otevření prudce vzrostla. Pro marketéry jasný signál, že už nemohou datům věřit. V některých případech to mohlo znamenat až 80% míru otevření kampaní, které nebylo způsobené rukou příjemců zpráv. 

Problém začal podle Libora Nádvorníka, business development manažera společnosti Mailkit, dávno před Apple MPP. „Dlouhou dobu bylo sledování otevíracích hodnot považováno za maximálně přesné. Věděli jsme o nepřesnostech způsobených tím, že se například sledované obrázky nenačítaly. E-mailoví klienti je blokovali z bezpečnostních důvodů. V oboru panoval všeobecný konsenzus, že ačkoli jsou údaje nepřesné, představují skutečné interakce, a proto jim lze věřit,“ říká Nádvorník. 

Vysoká rychlost kliknutí odhalila strojové interakce

Na rozdíl od otevření emailů byla kliknutí považována za velmi přesná. Kliknutí nebylo možné snadno zachytit e-mailovými klienty a poskytovalo spolehlivé údaje. „Postupem času jsme začali pozorovat stále více otevřených e-mailů a kliknutých odkazů se vzorci, které neseděly. K otevření a kliknutí docházelo extrémně vysokou rychlostí, kdy se zprávy otevíraly ihned po doručení a na více odkazů z jednoho mailu se klikalo během jediné sekundy. Jednalo se jednoznačně o nelidské interakce,“ vysvětluje Nádvorník a dodává, že brzy analyzovali, že roboti, kteří otevírali emaily ho přišli chránit před spamem, phishingem nebo malwarem.

Otevřením zpráv a sledováním odkazů uvnitř, dokázali poskytovatelé schránek rychleji a lépe než dříve identifikovat phishingové útoky nebo spamové kampaně a ochránit tak jednotlivé příjemce. Otázkou zůstalo, jak nechat roboty dělat svoji práci, a přitom zachovat přednost analytik. S tímto úkolem se potýkali všichni v oboru. 

Detekce robotů zachová přesnost analytik

Probíhaly týdny testování strojového učení, které bylo náročné na zdroje, a navíc se nedalo provádět v reálném čase. Bylo nutné přijít s metodou, která by se spoléhala na více datových bodů o zdroji každé interakce. „Soubory dat umožnily využít informace k identifikaci nelidských interakcí v reálném čase a označit je jako takové. Nelidské interakce už neovlivňují analytiku, cílení ani automatizaci. Nepovažují se za otevření nebo kliknutí, ale za bot-opens a bot-clicks,“ objasňuje Nádvorník.

Zásadní okamžik nastal právě se spuštěním MPP společnosti Apple v roce 2021, protože bylo silně medializováno. „Pro nás to nebyl žádný problém. Šlo o dalšího robota, který dělá svou práci. Týden jsme sledovali chování, než jsme povolili detekční vzory, které začaly označovat otevření Apple MPP jako nelidská. Tuto techniku jsme implementovali do vlastního systému rozesílky už před 5 lety,“ uzavírá Nádvorník. 

Omnivery, což je česká platforma pro rozesílání zpráv pomocí API a SMTP, má tuto techniku od uvedení na trh před 2 lety. Není 100% přesná, ale má velmi nízkou míru falešně pozitivních výsledků. Každý měsíc navíc prochází revizí podkladových datových sad, aby měli uživatelé jistotu v co nejpřesnější informace. Spolehlivost dat umožňuje odstranit neangažované příjemce ze seznamů a zacílit marketingovou automatizaci na ty angažované. 

Foto + Zdroj: Michna media


Sdílet
Hodnotit
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Doporučujeme

Německo v pasti padělků: Falešné zboží zaplavuje trh EU

14.10.2025, Autor: Marek Hájek

Německo, ekonomický stroj Evropy, se letos stalo hlavním cílem padělaných výrobků v EU. Každý týden zadrží celníci přes 144 tisíc podezřelých zásilek, což způsobuje miliardové škody a ohrožuje zdraví spotřebitelů. Co dělá z Německa ideální cíl pro padělatele?

Česko stojí za Izraelem už historicky 

14.10.2025, Autor: Josef Neštický

Česká republika udržuje s Palestinou diplomatické styky, ale formálně ji neuznává jako stát – na rozdíl od Izraele, který považujeme za klíčového spojence. Tento postoj, zakořeněný v historických vazbách a strategických zájmech, se v roce 2025 stává předmětem živé debaty, zatímco humanitární krize v Gaze zvyšuje tlak na změnu. 

e-news.cz - kurzy
Buřinka - stavební spoření
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
Reklama

Lidé raději píšou o lásce robotům než partnerům! AI dobývá vztahy

13.10.2025, Autor: Marek Hájek

V dnešní digitální éře, kdy se láska často rodí na obrazovce, se lidé čím dál více obracejí na umělou inteligenci pro rady o randění a vztazích. Až 60 procent uživatelů seznamovacích aplikací v Evropě využívá AI nástroje pro lepší párování nebo generování konverzací. Tento trend, který se v roce 2025 ještě zesílil, přináší úlevu nesmělým, ale zároveň i otázky o autenticitě našich citů.

Alarmující zjištění WHO: Třetina lékařů a sester bojuje s duševními problémy

13.10.2025, Autor: red

Světová zdravotnická organizace (WHO) varuje: každý třetí lékař a zdravotní sestra v Evropě trpí příznaky deprese nebo úzkosti. Tato alarmující zpráva, založená na průzkumu více než 90 tisíc pracovníků, odhaluje hlubokou krizi ve zdravotnictví. Nejde jen o osobní tragédie – ohrožuje to péči nás všech a stojí ekonomiku stovky miliard eur.

Konec éry Made in Germany? Německé značky hledají záchranu za hranicemi

13.10.2025, Autor: red

V říjnu 2025 se německý automobilový sektor, kdysi neporazitelný motor evropské ekonomiky, ocitá v hluboké krizi. Propady v produkci a ziscích, masivní propouštění a odliv investic ukazují, že tradiční giganti jako Volkswagen či BMW hledají záchranu mimo hranice Německa.

e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
Buřinka - stavební spoření
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
Reklama

Evropa se potýká s hledáním domovů pro miliony ukrajinských uprchlíků

10.10.2025, Autor: red

Když v únoru 2022 začala ruská invaze na Ukrajinu, vyhnala z domovů miliony lidí. Tento exodus pokračuje i v roce 2025, kdy se počet ukrajinských uprchlíků v zahraničí blíží sedmi milionům. Evropa nese největší zátěž s více než 5,1 miliony osob. V Česku, kde žije přibližně 373 tisíc Ukrajinců s dočasnou ochranou, se otázka bydlení, práce a integrace stává klíčovou výzvou pro nás všechny.

Konec éry uhlí? Obnovitelné zdroje přebírají vedení ve světě

10.10.2025, Autor: Josef Neštický

V první polovině roku 2025 jsme svědky historického obratu. Obnovitelné zdroje energie (OZE) poprvé vyrobily celosvětově více elektřiny než uhlí. Podle analýzy energetického think-tanku Ember dosáhly OZE podílu 34,3 procenta na globální výrobě elektřiny, zatímco uhlí kleslo na 33,1 procenta. Tento milník signalizuje začátek konce éry fosilních paliv a otevírá dveře k udržitelnější budoucnosti.

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
Buřinka - stavební spoření
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
Reklama

Zisky Jellycat se zdvojnásobily: Plyšové hračky jako nový luxus 

06.10.2025, Autor: Marek Hájek

Britská firma Jellycat, oblíbená mezi generací Z pro své měkké a stylové plyšáky, oznámila výrazný růst obratu, který se blíží 450 milionům liber. Tento růst pohání globální trend hraček pro dospělé, kde se nevinní plyšoví medvídci mění ve sběratelské kusy a symboly emočního komfortu. Jak tento fenomén ovlivňuje trh a proč přitahuje právě mladou generaci?

Kolaps amerického námořního průmyslu: Pět lodí proti čínským tisícům

06.10.2025, Autor: red

Americký námořní průmysl, kdysi světový kolos, dnes bojuje o přežití. K říjnu 2025 staví americké loděnice méně než pět velkých komerčních lodí ročně, zatímco Čína produkuje přes 1 700 takových plavidel. Tento dramatický rozdíl odhaluje slabiny USA a otřásá globálním obchodem.

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
Buřinka - stavební spoření
Apogeo
e-news.cz - kurzy
Reklama