e-news.cz - kurzy
Reklama

E-maily otevírají roboti. Marketérům vytváří dojem, že je zpráva přečtená

14.04.2023, Autor: Laura Feketeová

0 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 5
E-maily otevírají roboti. Marketérům vytváří dojem, že je zpráva přečtená

Při vyhodnocování výkonnosti emailových kampaní se marketéři spoléhají na míru otevření a kliknutí. Roboti, kteří na pozadí schránek pracují tak, že to uživatel schránky nepozná, způsobí, že e-mail vypadá pro marketingového analytika jako otevřený.

Zkreslené metriky, které slouží k vyhodnocení úspěšnosti kampaní, mohou přitom mít až 80 % míru nepřesností.  

Otevření a kliknutí, nebo přesněji řečeno míra otevření a míra kliknutí, jsou již dlouho nejdůležitějšími ukazateli pro e-mailové marketéry. Jediné číslo vypovídá o tom, jak dobře si kampaň vedla, a jak hodnotit zapojení. Bez ohledu na to, jak jsou nepřesné, existuje mnoho případů využití údajů o interakcích. Marketingoví odborníci podle nich cílí na příjemce, automatizují kampaně nebo čistí databáze.

Zlom přišel s ochranou od Applu

V posledních několika letech byli marketéři svědky toho, jak tyto klíčové ukazatele výkonnosti rostou. Dokud nepřišel zlom. Společnost Apple oznámila ochranu soukromí pošty Apple MPP (Mail Privacy Protection). V praxi šlo o to, že míra otevření prudce vzrostla. Pro marketéry jasný signál, že už nemohou datům věřit. V některých případech to mohlo znamenat až 80% míru otevření kampaní, které nebylo způsobené rukou příjemců zpráv. 

Problém začal podle Libora Nádvorníka, business development manažera společnosti Mailkit, dávno před Apple MPP. „Dlouhou dobu bylo sledování otevíracích hodnot považováno za maximálně přesné. Věděli jsme o nepřesnostech způsobených tím, že se například sledované obrázky nenačítaly. E-mailoví klienti je blokovali z bezpečnostních důvodů. V oboru panoval všeobecný konsenzus, že ačkoli jsou údaje nepřesné, představují skutečné interakce, a proto jim lze věřit,“ říká Nádvorník. 

Vysoká rychlost kliknutí odhalila strojové interakce

Na rozdíl od otevření emailů byla kliknutí považována za velmi přesná. Kliknutí nebylo možné snadno zachytit e-mailovými klienty a poskytovalo spolehlivé údaje. „Postupem času jsme začali pozorovat stále více otevřených e-mailů a kliknutých odkazů se vzorci, které neseděly. K otevření a kliknutí docházelo extrémně vysokou rychlostí, kdy se zprávy otevíraly ihned po doručení a na více odkazů z jednoho mailu se klikalo během jediné sekundy. Jednalo se jednoznačně o nelidské interakce,“ vysvětluje Nádvorník a dodává, že brzy analyzovali, že roboti, kteří otevírali emaily ho přišli chránit před spamem, phishingem nebo malwarem.

Otevřením zpráv a sledováním odkazů uvnitř, dokázali poskytovatelé schránek rychleji a lépe než dříve identifikovat phishingové útoky nebo spamové kampaně a ochránit tak jednotlivé příjemce. Otázkou zůstalo, jak nechat roboty dělat svoji práci, a přitom zachovat přednost analytik. S tímto úkolem se potýkali všichni v oboru. 

Detekce robotů zachová přesnost analytik

Probíhaly týdny testování strojového učení, které bylo náročné na zdroje, a navíc se nedalo provádět v reálném čase. Bylo nutné přijít s metodou, která by se spoléhala na více datových bodů o zdroji každé interakce. „Soubory dat umožnily využít informace k identifikaci nelidských interakcí v reálném čase a označit je jako takové. Nelidské interakce už neovlivňují analytiku, cílení ani automatizaci. Nepovažují se za otevření nebo kliknutí, ale za bot-opens a bot-clicks,“ objasňuje Nádvorník.

Zásadní okamžik nastal právě se spuštěním MPP společnosti Apple v roce 2021, protože bylo silně medializováno. „Pro nás to nebyl žádný problém. Šlo o dalšího robota, který dělá svou práci. Týden jsme sledovali chování, než jsme povolili detekční vzory, které začaly označovat otevření Apple MPP jako nelidská. Tuto techniku jsme implementovali do vlastního systému rozesílky už před 5 lety,“ uzavírá Nádvorník. 

Omnivery, což je česká platforma pro rozesílání zpráv pomocí API a SMTP, má tuto techniku od uvedení na trh před 2 lety. Není 100% přesná, ale má velmi nízkou míru falešně pozitivních výsledků. Každý měsíc navíc prochází revizí podkladových datových sad, aby měli uživatelé jistotu v co nejpřesnější informace. Spolehlivost dat umožňuje odstranit neangažované příjemce ze seznamů a zacílit marketingovou automatizaci na ty angažované. 

Foto + Zdroj: Michna media


Sdílet
Hodnotit
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Doporučujeme

Inflace v Česku – březen 2024

16.05.2024, Autor: Martin Švehla

Údaje o inflaci v ČR za březen potvrzují optimistický výhled: stejně, jako v únoru, i v březnu vzrostly spotřebitelské ceny meziročně o 2 %. Aktuálně je tedy inflace v ČR na úrovni inflačního cíle ČNB. Otázkou je, zda je tak inflace plně pod kontrolou. To se bohužel v návaznosti na vývoj v předcházejících dvou letech s určitostí říci nedá.   

Spoření na důchod v daňově podporovaných produktech

16.05.2024, Autor: Z blogosféry

Plánovaná důchodová reforma počítá s postupným zhoršováním výpočtu starobního důchodu a poklesu náhradového poměru při odchodu do starobního důchodu. Vlastní spoření a investování na důchod bude ještě důležitější, než je tomu nyní. Zodpovědní občané si přitom mohou díky penzijnímu spoření snižovat daňový základ. 

e-news.cz - kurzy
Apogeo
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama

Inflace skokově narostla, důvod k panice to ale zatím není

14.05.2024, Autor: Z blogosféry

Tuzemské spotřebitelské ceny v průběhu dubna oproti předchozímu měsíci narostly o 0,7 %, což odpovídá meziroční inflaci na úrovni 2,9 %. Jedná se o citelně vyšší hodnotu, než očekával trh (2,4 %) i Česká národní banka (2,5 %). V bezprostřední reakci posiluje kurz české koruny z EUR/CZK 24,92 na EUR/CZK 24,84, což odráží přehodnocení tržního názoru směrem k vyšším tuzemským úrokovým sazbám.

Na českém trhu práce klid

12.05.2024, Autor: Z blogosféry

Tuzemská registrovaná míra nezaměstnanosti v dubnu podle očekávání klesla z březnových 3,9 na 3,7 %. Úřady práce evidovaly přibližně 280 tisíc uchazečů o zaměstnání, tedy o 8 tisíc méně než před měsícem a o 19 tisíc více než před rokem.

e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
Reklama

Maloobchod se utěšeně zotavuje

10.05.2024, Autor: Z blogosféry

Tržby českých maloobchodů v průběhu března vykázaly meziměsíční nárůst o 1,3 %, což odpovídá meziročnímu zvýšení o 6,1 %. Oproti tržnímu očekávání (2,8 %) se jedná o příjemné překvapení. Zároveň došlo k revizi únorového údaje směrem nahoru, a ten tak nově činí 2,5 namísto původně udávaných 1,6 %.

O práci při rodičovské dovolené je v Česku zájem. Alespoň částečný úvazek umožňuje méně než polovina zaměstnavatelů

10.05.2024, Autor: Z blogosféry

Jen 45 % žen na mateřské nebo rodičovské pracuje, přestože o minimálně částečný úvazek projevily zájem. Vyplývá to z průzkumu platformy Mumdoo a poradensko-technologické společnosti Deloitte z loňského září. Podle loňských statistik pečuje o děti do čtyř let věku v České republice přes 350 tisíc osob.

Investování do kryptoměn: Vše, co potřebujete vědět

09.05.2024, Autor: red

Bitcoin (BTC) , Ethereum (ETH) , Bitcoin Cash (BCH) , Litecoin (LTC) , Monero (XMR) , IOTA (MIOTA) — Kryptoměny jsou všude v médiích. Byly hlášeny velkolepé úspěchy a zisky sahající do milionů, ne-li miliard – ale je vhodné investovat do virtuálních peněz a jsou digitální měny novým finančním nástrojem?

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
Sazka reklama
Reklama

CETA: Dilema zdanění tichého vína

09.05.2024, Autor: red

V České republice se dlouhodobě vede diskuse o možnosti zdanění tichého vína. Tato problematika je zvláště aktuální v době ekonomické krize, kdy stát hledá možnosti jak zvýšit daňové příjmy. Jakékoliv zavádění nových daní by se však mělo opírat o podrobnou analýzu dopadů a zohlednit poznatky a zájmy všech přítomných stakeholderů, tak aby daň nebyla zbytečně nákladná nebo neefektivní.

Inflace v ČR

06.05.2024, Autor: Martin Švehla

Nebezpečný fenomén soustavného zdražování a nestability cen se jeví jako zvládnutý. Spotřebitelské ceny v ČR rostly dva měsíce po sobě tempem pouhá 2 %, což je inflace na úrovni cíle ČNB. Ta také zahájila již v prosinci 2023 snižování svých základních úrokových sazeb. Jsou to opatrné kroky, podporují však naději na brzké oživení české ekonomiky.

e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
Reklama