e-news.cz - kurzy
Reklama

Průzkum ukázal, že řemeslníci i přes zdražení materiálů stále více hledí na kvalitu než na cenu 

26.08.2022, Autor: red

0 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 5
Průzkum ukázal, že řemeslníci i přes zdražení materiálů stále více hledí na kvalitu než na cenu 

Cena stavebních materiálů v posledním roce vzrostla o desítky až stovky procent, což výrazně prodražuje nejen velké developerské projekty, ale i menší stavby nebo rekonstrukce a tlačí také na marže realizačních firem a řemeslníků. I přes cenový tlak, kterému jsou vystaveni, však řemeslníci stále upřednostňují především kvalitu a užitné vlastnosti materiálů než jejich cenu. Vyplývá to z průzkumu portálu Nejřemeslníci.cz, největšího poptávkového serveru a zprostředkovatele řemeslníků.  

Průzkum mezi zástupci realizačních firem byl zaměřen zejména na výběr zpracovávaných materiálů a zažité pracovní postupy. Více než 38 % dotázaných uvedlo, že se při výběru materiálů řídí především jejich užitnými vlastnostmi, čtvrtina pak dá zejména na požadavky zákazníka či projektanta. „Cenu jako hlavní kritérium zvolilo pouze 14 % zástupců realizačních firem. Poslední dobou cena samozřejmě rezonuje i v požadavcích zákazníků, většinou se však zaměřují na výběr vyzkoušené značky či speciálních vlastností,“ říká Martin Ekrt, výkonný ředitel portálu NejŘemeslníci.cz.

Také další části průzkumu potvrdily, že řemeslníci oceňují především kvalitu a dostatek informací. Pokud by měli změnit značku, se kterou pracují, bude to v první řadě právě kvůli vlastnostem výrobku (32 %), jednoduchosti práce s materiálem (21 %) nebo na základě doporučení profesionála z oboru (18 %). Cena je s necelými 10 % až na čtvrtém místě. Řemeslníci také překvapivě příliš neslyší ani na prodejní akce výrobců.

Video-návody netáhnou, konzultace ano 

To, že na cenu je citlivá přibližně šestina řemeslníků, se projevilo také v odpovědi na otázku, jakou pomoc by řemeslníci přivítali od svých dodavatelů. Přesně 15 % z nich uvedlo právě lepší cenu. „Dalších 15 % přitom uvedlo, že by od výrobců a dodavatelů uvítalo více informací, 14 % potom chybí školení. Z toho je patrné, že řemeslníkům schází především informační podpora. Na ní by dodavatelé měli pracovat především,“ upozorňuje Martin Ekrt.

Průzkum také ukazuje, že velká část řemeslníků dbá na průběžné vzdělávání. Asi třetina dotázaných se aspoň jednou ročně účastní prezenčního školení. Dvakrát za rok vyrazí za vzděláváním 21 % respondentů, tři školení však absolvuje už jen 12 % řemeslníků. Sádrokartonářům nabízí vzdělání například Škola suché výstavby v Horních Počalpech, školení pro obkladače, fasádníky či podlaháře jak v prezenční, tak v online formě lze pak najít například v Profiklubu Weber.

Stále větším pomocníkem se pro „fachmany“ stává internet. Online nástroje používá při práci hned 64 % všech dotázaných. Téměř polovina z nich (47 %) využívá online kalkulačky, třetina (33 %) vzorníky. Z nástrojů, které by do budoucna rádi využívali, jmenovali řemeslníci například nástroj pro vizualizaci projektu, online stavební deník či program pro jednoduché sledování nákladů.

Foto: Pixabay

Zdroj: EPIC Public relations


Sdílet
Hodnotit
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Doporučujeme

Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama