Apogeo
Reklama

Češi přikládají příjemné pracovní atmosféře při výběru zaměstnavatele o více než deset procent vyšší význam než před pěti lety

11.06.2022, Autor: Laura Feketeová

0 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 5
Češi přikládají příjemné pracovní atmosféře při výběru zaměstnavatele o více než deset procent vyšší význam než před pěti lety

Personální agentura Randstad ve svém pravidelném průzkumu Randstad Employer Brand Research, zkráceně REBR, letos již popáté tradičně porovnávala faktory, které ovlivňují pracovníky při výběru zaměstnavatele.

Jako každý rok, s výjimkou covidového roku 2020, je i letos pro respondenty v tomto ohledu nejdůležitější výše mzdy. Podstatná je stále i jistota práce. Čím dál více pak v porovnání s výsledky průzkumu z roku 2018 stoupá význam příjemné pracovní atmosféry či finančního zdraví firmy, které je pro Čechy důležitější než pro evropský průměr.
Personální agentura Randstad provádí průzkum Employer Brand Research ve více než 30 zemích světa. Česko se do něj zapojilo v roce 2018. Z hlediska preferencí při výběru zaměstnavatele porovnává průzkum mimo jiné 5 nejdůležitějších parametrů – mzdu a odměny, jistotu práce, finanční stabilitu, pracovní atmosféru a zajímavou náplň. Nejzásadnější z nich je pro Čechy, stejně jako pro Poláky, Maďary, Francouze a Rakušany, stále výše mzdy a nabídka pracovních benefitů, ačkoliv má u nás oproti loňskému roku mírně klesající tendenci ze 74 % na 70 %. Pro Němce je nejdůležitější jistota práce.
Největší nárůst za posledních 5 let, a to o 11 %, zaznamenal Randstad u Čechů v oblasti významu příjemné pracovní atmosféry, které je na první příčce žebříčku například v Itálii, a finančního zdraví firem. „Finanční zdraví firem jde ruku v ruce s jistotou udržení práce, která je pro Čechy letos stejně důležitá jako před pěti lety. Význam pracovní atmosféry se dostává do popředí až v posledních dvou letech, mnoho společností se totiž v tomto ohledu začalo snažit, což respondenti vnímají. Firmy si také zároveň uvědomily, že zajištění příjemné pracovní atmosféry je pro ně jedním z nástrojů pro přilákání zájmu kandidátů,“ říká Jacek Kowalak, generální ředitel společnosti Randstad Česká republika. Finanční zdraví firmy je dále důležité pro maďarské či německé pracovníky, zato ve Francii, Polsku a Itálii se neumístilo ani mezi prvními pěti nejzásadnějšími faktory. Místo něj tamější zaměstnanci upřednostňují například kariérní postup.
Z průzkumu také vychází, že preference při výběru zaměstnavatele se u respondentů liší v souvislosti s pohlavím, věkem, vzděláním nebo oborem působení. „Jistota zaměstnání je v Česku obecně klíčová především pro ženy, které nerady riskují, muži a mladí lidé do 24 let jsou v tomto ohledu uvolněnější. Ženy také ve větší míře vyhledávají zaměstnání podle pracovní atmosféry, a to dokonce v 70 % případů,“ přibližuje Jacek Kowalak. Atraktivity náplně práce si cení především vysokoškolsky vzdělaní lidé (62 %), pro pracovníky na dělnických pozicích není tolik podstatná (49 %), klíčová je pro ně jistota zaměstnání, která však oproti loňskému roku o 4 % klesla.
Foto: Pixabay
Zdroj: EPIC PR


Sdílet
Hodnotit
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Doporučujeme

Pohonné hmoty jsou o 6 Kč/l levnější než loni. Ve srovnání s okolními zeměmi je Česko suverénně nejlevnější

16.04.2025, Autor: Z blogosféry

Po krátkém zaváhání začátkem dubna pokračoval benzín i nafta v dalším zlevňování. Litr paliv je aktuálně téměř o 6 korun levnější než loni touto dobou. A třeba oproti Polsku je nafta v Česku v průměru levnější o 1,50 Kč/l, ve srovnání s Maďarskem dokonce o 3,70 Kč/l. Plošné ceny paliv pro firemní odběratele klesly jen v tomto týdnu o 1,60 Kč/l, u nafty na 30,89 Kč/l. To může naznačovat další zlevňování.

e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama

Češi se bojí o finance, ale plánují málo. Důchod řeší až na poslední chvíli

15.04.2025, Autor: Z blogosféry

Jen každý osmý Čech má propracovaný finanční plán a na zajištění na stáří začínají lidé myslet v řadě případů až na prahu důchodu. Ukázal to průzkum společnosti Swiss Life Select, podle něhož lidé nejčastěji hledají finanční rady u partnera nebo finančního poradce. Pozitivní zprávou je, že při hledání rad dávají přednost ověřeným zdrojům a odborníkům, nikoliv informacím od influencerů.

Průzkum Acronis: 64 % domácích uživatelů uvádí jako hlavní problém narušení ochrany osobních údajů

09.04.2025, Autor: Z blogosféry

Společnost Acronis, globální lídr v oblasti kybernetické bezpečnosti a ochrany dat, představila výsledky své zprávy o ochraně osobních údajů v roce 2025. Zpráva Data Privacy in 2025: A survey to explore consumer views on cyber protection poskytuje pohled na postoje a chování domácích uživatelů v oblasti kybernetické bezpečnosti a ochrany dat. Zpráva vychází z dotazů položených v průzkumu, které se týkaly soukromí, povědomí o kybernetických rizicích a bezpečnostních opatření používaných k ochraně osobních údajů.

Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
Reklama

Zájem o práci z domova roste

08.04.2025, Autor: Z blogosféry

Flexibilita pracovního prostředí se stává klíčovým faktorem pro uchazeče o zaměstnání. Portál JenPráce.cz zaznamenal v posledních měsících výrazný nárůst zájmu po nabídkách umožňujících práci z domova. Jak se tento trend promítá do pracovního trhu a co říká aktuální právní úprava home office?

Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama

Češi vydávají za zdraví 500 Kč měsíčně, jsou ochotni platit dvojnásobek

03.04.2025, Autor: Z blogosféry

Průměrné měsíční výdaje Čechů na zdraví se pohybují okolo 500 Kč, tuto částku jsou ochotni zvýšit až na 1 000 Kč. Ukázal to průzkum Ipsos, který mapoval postoje Čechů k našemu zdravotnictví. Z něj dále vyplynulo, že si lidé uvědomují vysokou úroveň české zdravotní péče.

Apogeo
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama