e-news.cz - kurzy
Reklama

Vítězství na Velké ceně Eurovize může mít pozitivní vliv na obchodování na akciovém trhu  

19.05.2022, Autor: Laura Feketeová

0 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 5
Vítězství na Velké ceně Eurovize může mít pozitivní vliv na obchodování na akciovém trhu  

Nedávná studie publikovaná vědeckými pracovníky z izraelské Bar-Ilanovy univerzity zjistila, že obchodníci ze zemí, které zvítězily ve Velké ceně Eurovize, dosahují při obchodování na akciovém trhu lepších výsledků.

Kim Cramer Larsson, technický analytik Saxo Markets, se zabývá novou studií, která upozorňuje na korelaci mezi vítězstvím země ve Velké ceně Eurovize a pozitivní návratností tamních investorů po odvysílání finále soutěže. 
Studie nazvaná The Winner Takes It All: Investor Sentiment and the Eurovision Song Contest (Vítěz bere všechno: Nálady investorů a Velká cena Eurovize) zjistila, že se u vítězných zemí mění nálady investorů k lepšímu a tento psychologický posun s sebou přináší abnormálně příznivé výsledky. První obchodní den po vítězství se výnosnost obchodování zvyšuje v průměru o 0,35 %. Letošní finále soutěže se konalo v Itálii v sobotu večer.
„Pokud vaše země vyhraje Velkou cenu Eurovize, může se to pozitivně odrazit na vašich výsledcích na akciovém trhu,“ komentuje studii Kim Cramer Larsson, technický analytik Saxo.
Podle nedávné studie dosahovali od roku 1985 investoři z vítězných zemí po každém finále v první den obchodování v průměru o 0,35 % lepších výsledků. Z psychologického hlediska vede nadšení a euforie z vítězství ke zlepšení nálad investorů, které vyplývá ze všeobecné společenské atmosféry. Tato lepší nálada často souvisí s optimismem lidí obchodujících na určitých trzích. Ačkoli v některých případech může mít tato atmosféra na rozpoložení obchodníka i negativní vliv, v rámci této studie byl během 24 hodin následujících po každoroční mezinárodní show vždy zaznamenán vliv abnormálně pozitivní.
Například vítězství Ukrajiny patrně zajistilo lidem po celé zemi tolik potřebnou psychologickou a nakonec i finanční podporu.
Termín „Společenská atmosféra“ označuje vliv obecnější nálady (jak optimistické, tak pesimistické) ve společnosti na emoce obchodníků, a tím i samotné trhy. Podobná zlepšení tedy nejsou nijak překvapující, nicméně to však ještě neznamená, že musí být zaznamenány pokaždé.
Konkrétně v této situaci, kdy mohla celoevropská společenská atmosféra kvůli současné válce na Ukrajině pomoci této zemi k vítězství, není pravděpodobné, že by na ukrajinských trzích došlo ke stejnému zlepšení jako u předcházejících vítězů.
Obchodování s sebou vždy nese rizika. Jakákoliv zmíněná historická výkonnost není ukazatelem budoucí výkonnosti.

Foto: Pixabay
Zdroj: NATIVE PR


Sdílet
Hodnotit
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Doporučujeme

Průzkum Acronis: 64 % domácích uživatelů uvádí jako hlavní problém narušení ochrany osobních údajů

09.04.2025, Autor: Z blogosféry

Společnost Acronis, globální lídr v oblasti kybernetické bezpečnosti a ochrany dat, představila výsledky své zprávy o ochraně osobních údajů v roce 2025. Zpráva Data Privacy in 2025: A survey to explore consumer views on cyber protection poskytuje pohled na postoje a chování domácích uživatelů v oblasti kybernetické bezpečnosti a ochrany dat. Zpráva vychází z dotazů položených v průzkumu, které se týkaly soukromí, povědomí o kybernetických rizicích a bezpečnostních opatření používaných k ochraně osobních údajů.

Zájem o práci z domova roste

08.04.2025, Autor: Z blogosféry

Flexibilita pracovního prostředí se stává klíčovým faktorem pro uchazeče o zaměstnání. Portál JenPráce.cz zaznamenal v posledních měsících výrazný nárůst zájmu po nabídkách umožňujících práci z domova. Jak se tento trend promítá do pracovního trhu a co říká aktuální právní úprava home office?

Apogeo
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama

Češi vydávají za zdraví 500 Kč měsíčně, jsou ochotni platit dvojnásobek

03.04.2025, Autor: Z blogosféry

Průměrné měsíční výdaje Čechů na zdraví se pohybují okolo 500 Kč, tuto částku jsou ochotni zvýšit až na 1 000 Kč. Ukázal to průzkum Ipsos, který mapoval postoje Čechů k našemu zdravotnictví. Z něj dále vyplynulo, že si lidé uvědomují vysokou úroveň české zdravotní péče.

Apogeo
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama

Česko platí obří účet za alkohol: Náklady přesáhly 43 miliard ročně, ukázala nová studie

28.03.2025, Autor: Z blogosféry

Konzumace alkoholu představuje významné zdravotní riziko, negativně dopadá ale i na státní rozpočet a ekonomiku. Náklady spojené s užíváním alkoholu dosáhly v roce 2021 podle expertních odhadů 43,4 miliard korun, tedy 0,69 % HDP. Ukázala to nová studie think tanku Ministr zdraví na portále Data o zdraví, která jako jediná pracuje s nejaktuálnějšími dostupnými údaji. Největší výdaje se pojily s poklesem pracovní produktivity, zátěží zdravotního systému, kriminalitou a nutností sociální podpory.

Stereotyp odmítání seniorních zaměstnanců je typičtější pro ženy

24.03.2025, Autor: Z blogosféry

Nejde o propastný rozdíl, ale odlišné vnímání starších zaměstnanců podle pohlaví respondenta je znát: že jsou lidé ve věku 50-65 let méně výkonní než mladí si myslí 23 % mužů, ale 29 % žen. Ukázal to reprezentativní průzkum personální společnosti Předvýběr.CZ, pro který data sbírala agentura Talk Online Panel.

e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
Reklama