Apogeo
Reklama

Češi budou po pandemii utrácet – hlavně za oblečení a obuv

22.06.2021, Autor: Karolína Hurychová

0 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 5
Češi budou po pandemii utrácet – hlavně za oblečení a obuv

Až dvě třetiny Čechů očekávají zvýšené výdaje v následujících měsících vlivem končící pandemie. Nejvíce se lidé chystají utrácet za věci, které si nemohli kupovat během pandemie – zejména oblečení, obuv a dovolenou.
Dovolenou si většina bude kupovat v Česku, a to ze svých úspor. S vyhlídkou léta se lidé dále chystají utrácet za vybavení domu a zahrady, kulturu a zábavu. Údaje vyplývají z průzkumu, který pro fintechový startup Twisto zpracovala společnost Perfect Crowd. Chuť utrácet zároveň potvrzují výsledky Twista, které zaznamenalo rekordní hrubý objem zboží (gross merchandise volume – GMV) ve své historii.
„V květnu 2021 jsme zaznamenali rekordní objem transakcí, které byly s Twistem uskutečněny. Naši zákazníci a zákaznice s Twistem zaplatili zboží dohromady v hodnotě 250 milionů korun. Jde o rekordní číslo za dobu existence Twista, které si vysvětlujeme nejen nárůstem naší klientské základny, ale také uvolněním opatření a návratu lidí do obchodů a restaurací. Lidé si jednoduše šli užít nakupování a více než obvykle naši zákazníci využili Nákupy na třetiny s Twistem pro pořízení sezónního sortimentu, jako je móda či vybavení na zahradu,“komentuje největší nárůst celkové hodnoty nákupů Pavel Rath, ředitel marketingu v Twistu.
Twisto se také rozhodlo zmapovat finanční kondici českých domácností a to, jak se proměnilo jejich nákupní chování během pandemie. Nyní prozradilo, jak se Češi chystají během léta utratit peníze ušetřené přes zimu. Průzkum pro český startup provedla společnost Perfect Crowd na reprezentativním vzorku 1 000 lidí v druhé polovině května.
Češi se chystají se obléknout, vyrazit na dovolenou a užívat si společnost a zábavu
Celkem šedesát pět procent respondentů průzkumu uvedlo, že v následujících měsících budou určitě nebo pravděpodobně více utrácet. Nejvíce peněz plánují utratit za módu – třicet čtyři procent dotazovaných plánuje investovat do oblečení a třicet dva procent do obuvi a dalších doplňků. Potvrzuje se tak, že během pandemie lidé šetřili zejména na svém zevnějšku – částečně protože nebylo kam nové oblečení nosit a částečně kvůli zavřeným obchodům a nemožnosti si oblečení v obchodě rovnou vyzkoušet. Možnosti vyzkoušení a vrácení oblečení sice řada e-shopů rozšířila, avšak zejména starší generace stále upřednostňuje rychlejší a pohodlnější zkoušení přímo v obchodě.
Čtvrtina lidí chce léto využít k nákupu potřeb pro dům a na zahradu. Lidé si také chtějí v létě vykompenzovat nedostatek společenského vyžití při lockdownu. Pětina lidí plánuje vyšší výdaje na zábavu typu návštěv zoo, zábavních parků a koupališť, jenom o něco méně pak kulturní události, jako jsou koncerty, festivaly, výstavy či divadla.
Dovolenou budeme trávit spíše v Česku, úvěry si na ni brát nechceme
Celkem dvacet devět procent dotázaných mezi vyššími výdaji očekává i dovolenou v Česku, zatímco dvacet dva procent plánuje vyrazit do zahraničí. Dovolenou budou Češi financovat spíše ze svých úspor – v případě dovolené v Česku zhruba z poloviny, nákladnější zahraniční dovolenou zhruba ze sedmdesáti procent. Na dovolenou si Češi nechtějí brát úvěry, ty radši využívají na nákupy velkého bílého elektra a technologie. Obměnu velkých domácích spotřebičů po dlouhém lockdownu plánuje sedmnáct procent dotázaných, přičemž dvanáct procent z nich bude nové vybavení hradit právě prostřednictvím splátek. Podobné je to i u nákupů počítačů či mobilních telefonů a příslušenství.
Úvěry si také lidé často plánují brát na splátky již existujících úvěrů. Ty musí splácet téměř každý desátý Čech a další úvěr si na jejich splacení musí vzít deset procent z nich. Devět procent respondentů zároveň aktuálně neví, čím bude úvěry splácet. Někteří lidé tak přeceňují své možnosti splácet při uzavírání úvěrů a riskují, že se dostanou dluhové spirály. Nicméně zhruba čtyři pětiny respondentů své úvěry splácí primárně ze svých pravidelných příjmů a někteří z úspor.
Budeme i nadále nakupovat přes internet?
Dle průzkumu si Češi zvykli přes internet nakupovat velkou část věcí, zvláště pak takové zboží, které si nepotřebují vyzkoušet a osahat, ale kde požadují co největší výběr ze sortimentu, aby to vyhovovalo jejich vkusu a představám. Jde tedy vedle elektra i o kosmetiku, knihy, hračky, jídlo pro domácí mazlíčky, ale i sportovní potřeby. Nejvíce se lidé těšili na návrat do restaurací, kamenné obchody také preferuje šedesát procent lidí pro nakupování obuvi a módních doplňků. U potravin a oblečení jsou lidé rozděleni – zhruba polovina v budoucnosti zváží nákup přes internet nebo určitě nakoupí.
Foto: Pixabay
Zdroj: HustáKomunikejšn s.r.o.


Sdílet
Hodnotit
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Doporučujeme

Sazka reklama
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama

Nová zelená úsporám: Na co máte nárok

04.11.2024, Autor: red

Slyšeli jste už o dotační programu Nová zelená úsporám a rádi byste využili dotaci, ale nevíte, na co máte nárok a jak to vlastně funguje? Pak se pojďme podívat na tento program, jehož cílem je snižování energetické náročnosti obytných domů, podrobněji. Zjistíte, na co lze podporu čerpat, pro koho je určena, jaké jsou podmínky a zda se vám vůbec žádost o dotaci vyplatí.

PVK cvičily rozsáhlý výpadek v dodávkách elektrické energie

31.10.2024, Autor: red

Pražské vodovody a kanalizace absolvovaly další z řady štábních cvičení.Tentokrát pod názvem Blackout 2024 nacvičovaly reakci v případě rozsáhlého výpadku elektrické energie na území hlavního města na vodohospodářskou infrastrukturu v metropoli.

e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
Reklama

Dopady ESG reportingu, aneb stíháte implementovat ESG včas?

22.10.2024, Autor: red

V posledních letech se environmentální, sociální a governance faktory (ESG) staly nedílnou součástí nefinančního reportingu firem. Společnosti jsou stále častěji nuceny prokazovat, jak jejich činnost ovlivňuje životní prostředí, společnost a jakým způsobem dodržují zásady transparentního a odpovědného řízení.

Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
Reklama

Inflace v ČR - září 2024 

15.10.2024, Autor: Martin Švehla

Meziroční růst cenové hladiny se proti srpnu zvýšil. Spotřebitelské ceny vzrostly v září meziročně o 2,6 %, což budí dojem aktuálního urychlení nebo alespoň oživení inflace.

Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
Reklama