e-news.cz - kurzy
Reklama

Tržby e-shopů po otevření kamenných prodejen klesají prozatím pouze dočasně

08.05.2021, Autor: Laura Feketeová

0 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 5
Tržby e-shopů po otevření kamenných prodejen klesají prozatím pouze dočasně

Otevření kamenných obchodů a spuštění služeb je v České republice jedním z nejaktuálnějších témat. Zákazníci si během více než rok trvající pandemie zvykli nakupovat především na internetu.
Návrat do kamenných obchodů však nebude tak masivní, jak by mnozí očekávali. Podle dosavadních statistik zůstane mnoho Čechů u nakupování na internetu již nastálo. Napovídají tomu tržby e-shopů, které v rámci dosavadních rozvolňování klesaly jen dočasně. I přes to, že růst tržeb e-shopů bude letos pravděpodobně o něco pomalejší než loni, očekává se, že by se letos mohl pohybovat okolo dvacet procent. Statistiky přináší společnost Shopsys, která pomáhá největším prodejcům uspět v e-commerce.
V případě, že bude pokračovat příznivý trend vývoje pandemie, dojde v České republice k otevření obchodů a služeb již v pondělí, 3. května. Pro mnohé to bude znamenat nejen úlevu, ale i praktickou možnost vrátit se do běžného životního režimu. Kdo by ale čekal, že se situace vrátí do stejného stavu jako před pandemií, mýlil by se. Češi se od března roku 2020 naučili využívat e-shopy opravdu naplno.
Díky tomu se e-shopům začalo velmi výrazně dařit. Enormní nárůst zaznamenaly především největší e-shopy a rovněž e-shopy zavedených kamenných hráčů. „Co nejhladší propojení online a offline kanálů bude v současné době pro prodejce extrémně důležité,” říká Matěj Kapošváry, obchodní a marketingový ředitel společnosti Shopsys, která patří mezi přední hráče ve vývoji velkých e-shopů, a pokračuje: “Nakupující se chtějí v každém bodě své zákaznické cesty rozhodnout, v jakém kanálu chtějí se značkou interagovat. Spotřebitelské chování, kdy zákazníci během jednoho nákupu přeskakují mezi kanály dle aktuální situace a potřeb, je čím dál tím rozšířenější. Stále rostoucí možnost kombinovat způsob nákupu postupně ztenčuje už tak mizející hranici mezi nákupem online a offline.”
Skutečnost, že obliba nakupování na internetu roste, potvrzují i čísla. Podle společnosti Shopsys, která zkoumala tržby e-shopů v rozmezí jednoho týdne před a jednoho týdne po otevření kamenných prodejen, došlo při otevření obchodů na konci první vlny pandemie k poklesům tržeb e-shopů o dvacet šest procent. Tento propad byl zaznamenán ovšem pouze v prvních dnech po otevření obchodů. Hned následující týden se tržby elektronických obchodů vrátily do původního stavu. Obdobná situace nastala při rozvolnění na přelomu ledna a února letošního roku. Tržby e-shopů po otevření obchodů zprvu klesly o třicet pět procent, nicméně obdobně jako v případě prvního otevření kamenných obchodů se vrátily do původního stavu a e-shopy “byly na svém”.
Z dat dále vyplývá, že v segmentech, kde lze nákup odložit a lidé jej raději provádí osobně, padají tržby e-shopům už v době, kdy se o otevření obchodů začíná mluvit. Naopak v segmentech, kde jsou zákazníci na online nákup již silně zvyklí, jako například v případě elektroniky, tržby klesají až blíže otevření kamenných obchodů.
Foto: Pixabay
Zdroj: PR Moc, s. r. o.


Sdílet
Hodnotit
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Doporučujeme

Pohonné hmoty jsou o 6 Kč/l levnější než loni. Ve srovnání s okolními zeměmi je Česko suverénně nejlevnější

16.04.2025, Autor: Z blogosféry

Po krátkém zaváhání začátkem dubna pokračoval benzín i nafta v dalším zlevňování. Litr paliv je aktuálně téměř o 6 korun levnější než loni touto dobou. A třeba oproti Polsku je nafta v Česku v průměru levnější o 1,50 Kč/l, ve srovnání s Maďarskem dokonce o 3,70 Kč/l. Plošné ceny paliv pro firemní odběratele klesly jen v tomto týdnu o 1,60 Kč/l, u nafty na 30,89 Kč/l. To může naznačovat další zlevňování.

e-news.cz - kurzy
Reklama

Češi se bojí o finance, ale plánují málo. Důchod řeší až na poslední chvíli

15.04.2025, Autor: Z blogosféry

Jen každý osmý Čech má propracovaný finanční plán a na zajištění na stáří začínají lidé myslet v řadě případů až na prahu důchodu. Ukázal to průzkum společnosti Swiss Life Select, podle něhož lidé nejčastěji hledají finanční rady u partnera nebo finančního poradce. Pozitivní zprávou je, že při hledání rad dávají přednost ověřeným zdrojům a odborníkům, nikoliv informacím od influencerů.

Průzkum Acronis: 64 % domácích uživatelů uvádí jako hlavní problém narušení ochrany osobních údajů

09.04.2025, Autor: Z blogosféry

Společnost Acronis, globální lídr v oblasti kybernetické bezpečnosti a ochrany dat, představila výsledky své zprávy o ochraně osobních údajů v roce 2025. Zpráva Data Privacy in 2025: A survey to explore consumer views on cyber protection poskytuje pohled na postoje a chování domácích uživatelů v oblasti kybernetické bezpečnosti a ochrany dat. Zpráva vychází z dotazů položených v průzkumu, které se týkaly soukromí, povědomí o kybernetických rizicích a bezpečnostních opatření používaných k ochraně osobních údajů.

Sazka reklama
Reklama

Zájem o práci z domova roste

08.04.2025, Autor: Z blogosféry

Flexibilita pracovního prostředí se stává klíčovým faktorem pro uchazeče o zaměstnání. Portál JenPráce.cz zaznamenal v posledních měsících výrazný nárůst zájmu po nabídkách umožňujících práci z domova. Jak se tento trend promítá do pracovního trhu a co říká aktuální právní úprava home office?

e-news.cz - kurzy
Reklama

Češi vydávají za zdraví 500 Kč měsíčně, jsou ochotni platit dvojnásobek

03.04.2025, Autor: Z blogosféry

Průměrné měsíční výdaje Čechů na zdraví se pohybují okolo 500 Kč, tuto částku jsou ochotni zvýšit až na 1 000 Kč. Ukázal to průzkum Ipsos, který mapoval postoje Čechů k našemu zdravotnictví. Z něj dále vyplynulo, že si lidé uvědomují vysokou úroveň české zdravotní péče.

Sazka reklama
Reklama