e-news.cz - kurzy
Reklama

Polovině Čechů se z domova pracuje špatně

01.04.2021, Autor: Laura Feketeová

0 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 5
Polovině Čechů se z domova pracuje špatně

Práce z domova se stala realitou pro třetinu zaměstnanců. Na home officu jednoznačně dominují zaměstnanci z Prahy a Brna, kde tak pracuje až polovina zaměstnanců.
Více než polovině zaměstnanců se z domova pracuje špatně, či dokonce velmi špatně: trápí je zejména komplikovaná komunikace s kolegy a složité připojení do firemní sítě. I ti nejkonzervativnější zaměstnavatelé začínají práci na dálku akceptovat jako novou realitu a přizpůsobují tomu firemní informační infrastrukturu.
Vyplývá to z průzkumu technologické společnosti System4u, který realizovala výzkumná agentura SC&C mezi 1 422 respondenty, kteří pracovali z domova od března 2020.
Zaměstnanci si nejvíce stěžují na těžko dostupné firemní aplikace a obtížnou komunikaci s kolegy pomocí telefonu nebo e-mailu. Chybí jim vzájemný přímý kontakt, na který byli zvyklí.
Řada firem do padesát zaměstnanců překvapivě nevyužívá video hovory pro týmovou práci. Ty jsou běžné spíše ve větších firmách. Děti školou povinné tak paradoxně komunikují s učiteli lépe než většina jejich rodičů na home officu. Dalším problémem je absence plnohodnotného přístupu do firemních aplikací, nestabilita připojení a omezení uživatelských práv.
Firmy se bojí ztráty kontroly nad zaměstnanci a daty
Efektivnější práci z domova brání zejména strach majitelů firem ze ztráty kontroly nad zaměstnanci a daty, ke kterým z domova přistupují.
Bojí se, že by mohl někdo ze zaměstnanců data zneužít či nedbalostí ohrozit informační systémy. Týká se to zejména menších firem, kde manažeři byli zvyklí vše řešit se zaměstnanci v kanceláři. Tam měli dokonalý přehled o tom, kdo co dělá a co se děje. Nyní mají často strach, že tento přehled ztratí.
Obavy ze zneužití dat jsou ale podle odborníků neopodstatněné. Fyzická kontrola zaměstnanců na pracovišti dává falešný pocit bezpečí. Ke zneužití či ztrátě dat dochází z důvodů špatného technologického zabezpečení a zálohování. Práce na dálku bezpečnost firmy nijak neohrožuje.
Padesát šest procent zaměstnanců pracuje z domova skoro pořád
S pokračujícím důrazem na sociální distancování se firmy smiřují s tím, že práce z domova se stává novou normu. Odpor firem podpořit práci z domova se proto pod tlakem vleklé pandemie mění.
Z průzkumu společnosti System4u totiž vyplývá, že zaměstnanci doma tráví čím dál více času: padesát šest procent pracuje z domova pořád či s občasnými výjimkami. Efektivita práce proto rapidně klesá ve firmách, kde nemají plnohodnotný přístup k firemním systémům.
Některé týmy jsou doslova paralyzované, nedokážou se koordinovat, sdílet myšlenky, data, kontrolovat odvedenou práci, fakturovat. V důsledku i ti nejkonzervativnější zaměstnavatelé začínají práci na dálku akceptovat jako novou realitu.
Největší hrozbou pro malé a střední firmy je proto snaha vyhnout se digitalizaci firemních systémů či potřebné kroky oddálit. Řada firem stále nebere digitalizaci firmy jako investici, ale spíše jako nutné zlo.  Návratnost investice do digitalizace je kratší než rok, a to díky vyšší efektivitě práce a novým příležitostem.
Notebooky soukromé či firemní jsou nejčastějším pracovním nástrojem
Z domova pracují zaměstnanci nejčastěji na firemním nebo soukromém notebooku, vyplývá z průzkumu. Vlastní notebook preferují nejčastěji lidé s vysokoškolským vzděláním. Podle společnosti System4u lze do firemní sítě bezpečně integrovat jakákoli zařízení, a to i ta v soukromém vlastnictví zaměstnance.
Bezpečně lze do sítě připojit notebook, telefon i tablet. Je jedno, jestli je zařízení firemní či soukromé, zabezpečení dat technologie zajistí v každém případě. Velké nadnárodní firmy obvykle preferují notebooky vlastní. Menší firmy jsou v tomto ohledu flexibilnější.
Současné technologie umístěné v cloudu navíc umožňují plnohodnotně pracovat na dálku i s průměrným hardwarem. Každá firma si může zvolit řešení odpovídající jejím možnostem, platby většinou probíhají flexibilně podle počtu uživatelů.
MARTIN KOLÁČEK, ředitel technologické společnosti System4u
Foto: Pixabay
Zdroj: MediaKom


Sdílet
Hodnotit
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Doporučujeme

Apogeo
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
Reklama

Sdílená auta stále více používají i lidé ve věku 40 – 60 let

30.04.2024, Autor: Z blogosféry

Carsharing se v posledních letech stává stále populárnější alternativou ke klasickému vlastnictví automobilu. A to nejen ve světových metropolích, ale i v České republice. Není překvapivé, že nejčastějšími uživateli jsou zástupci mladší generace, pro které je sdílená ekonomika součástí životního stylu.

Rozdělený dluhopisový trh

29.04.2024, Autor: Z blogosféry

Akcie a dluhopisy vykázaly v roce 2022 po delší době shodný vývoj, když společně zaznamenaly výraznější propady. Stejný směr nalezly obě třídy aktiv i v roce 2023, ale tentokrát udělaly investorům radost a shodně přinesly výrazné kladné zhodnocení. Co se týká letošního vývoje, dostál vzájemný vztah mezi akciemi a dluhopisy změn: začaly se mezi nimi rozevírat výkonnostní nůžky. 

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
Apogeo
e-news.cz - kurzy
Reklama

Nálada spotřebitelů se prudce zlepšuje

24.04.2024, Autor: Z blogosféry

Podle dubnového konjunkturálního průzkumu z dílny Českého statistického úřadu vzrostl souhrnný indikátor tuzemské ekonomické důvěry z březnových 94,2 na aktuálních 97,0 bodu.

E-šmejdi způsobili za první čtvrtletí škody za 357 milionů korun

24.04.2024, Autor: Z blogosféry

Za první tři měsíce letošního roku se počet kybernetických útoků na klienty bank zvýšil o 21 procent. Celkově bylo napadeno 20 723 klientů. I přes vyšší počet útoků se snížila celková škoda, a to na 357 milionů korun. Klesla i průměrná škoda na jednoho klienta, která je mírně přes 17 tisíc korun. 

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
Apogeo
Reklama