Apogeo
Reklama

Českým podnikatelům vadí špatné vzdělávání, globální oteplování i fake news

24.03.2021, Autor: Laura Feketeová

0 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 5
Českým podnikatelům vadí špatné vzdělávání, globální oteplování i fake news

Čtyři z deseti českých podnikatelů chtějí v budoucnu založit firmu, která by se aktivně podílela na řešení velkých problémů 21. století. Čtvrtina z nich tak dokonce už činí.


Vyplývá to z průzkumu společnosti Perfect Crowd realizovaném mezi tuzemskými podnikateli a zakladateli firem především z oblasti technologií a startupů. Oslovení zakladatelé chtějí svou činností zejména zlepšovat úroveň vzdělávání, potlačovat dezinformace a fake news nebo například snižovat globální oteplování či posilovat demokracii. Zadavatelem průzkumu byla nezisková organizace Transhuman Institute z.ú. pod vedením Víta Horkého a Davida Šišky, kteří jsou současně organizátory komunity zakladatelů firem s globálními ambicemi Founders. Průzkumu se zúčastnilo 117 podnikatelů a majitelů firem ze startupového a technologického světa.
Podle průzkumu by se šedesát dva procent českých zakladatelek a zakladatelů firem rádo angažovalo ve zlepšení vzdělávání, padesát šest procent by pak rádo řešilo problémy s dezinformacemi a fake news. Dalších čtyřicet čtyři procent podnikatelů chce být aktivní ve snižování globálního oteplování, přičemž čtyřiceti třem procentem záleží zejména na ochraně ovzduší, vody a oceánů, podobně jako na podpoře energetické udržitelnosti a obnovitelných zdrojů. Čtyřicet jedna procent pak vnímá jako svou prioritu posilování demokracie, míru a nezávislé justice.
„Globální otázky se nevyhýbají ani českým podnikatelům, a jak nám potvrdil průzkum, velká část z nich tuto odpovědnost silně vnímá,“ říká Vít Horký, který v minulosti založil startup Brand Embassy a nyní je organizátorem komunity Founders. „Motivace měnit svět k lepšímu je přitom většinou dvojí: podnikatelé za sebou jednak chtějí nechat lepší svět pro své potomky a za druhé vnímají globální otázky jako zajímavou obchodní příležitost, která dokáže vygenerovat slušný zisk,“ přibližuje výsledky průzkumu Horký.
Čeští podnikatelé se pak zároveň cítí připraveni problémy efektivně řešit. „Tři čtvrtiny respondentů se již nyní snaží zapojit do řešení globálních problémů, nebo je to dokonce přímo v jádru jejich podnikání. Jejich řešení jsou často technologická a škálovatelná, tedy mohou přinášet užitek v globálním měřítku,“ upřesňuje Horký.
Odstranit bariéry v cestě za lepšími zítřky
Průzkum zároveň mapuje i překážky, kterým musí podnikatelé ve svém snažení čelit. „Mezi těmi nejčastějšími je nechuť spolupracovat se státem a nutnost podnikání v netržním prostředí, které je spojené s korupcí. Dále lidé uváděli jako hlavní bariéru komplexitu problematiky a do třetice hrají velkou roli vlastní pochyby o tom, zda jde skutečně o zodpovědnost podnikatelů – a zda by neměl tuto roli raději převzít stát,“ říká podnikatel a investor David Šiška.
A co by se podle českých podnikatelů mělo zlepšit? Jako klíčové se podle odpovědí jeví vytvoření spolupracující komunity zahrnující veškeré hráče: inovátory, investory, filantropy, neziskové organizace, akademii, stát a veřejnost. „Podnikatelé by dále uvítali větší podporu ve svém snažení, například prostřednictvím legislativy, která by umožňovala škálovatelné inovace za pomoci nejmodernějších technologií, jakými jsou blockchain, umělá inteligence nebo drony,“ tvrdí Šiška.
Foto: Pixabay
Zdroj: HustáKomunikejšn s.r.o.


Sdílet
Hodnotit
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Doporučujeme

Průzkum Acronis: 64 % domácích uživatelů uvádí jako hlavní problém narušení ochrany osobních údajů

09.04.2025, Autor: Z blogosféry

Společnost Acronis, globální lídr v oblasti kybernetické bezpečnosti a ochrany dat, představila výsledky své zprávy o ochraně osobních údajů v roce 2025. Zpráva Data Privacy in 2025: A survey to explore consumer views on cyber protection poskytuje pohled na postoje a chování domácích uživatelů v oblasti kybernetické bezpečnosti a ochrany dat. Zpráva vychází z dotazů položených v průzkumu, které se týkaly soukromí, povědomí o kybernetických rizicích a bezpečnostních opatření používaných k ochraně osobních údajů.

Zájem o práci z domova roste

08.04.2025, Autor: Z blogosféry

Flexibilita pracovního prostředí se stává klíčovým faktorem pro uchazeče o zaměstnání. Portál JenPráce.cz zaznamenal v posledních měsících výrazný nárůst zájmu po nabídkách umožňujících práci z domova. Jak se tento trend promítá do pracovního trhu a co říká aktuální právní úprava home office?

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
Apogeo
Reklama

Češi vydávají za zdraví 500 Kč měsíčně, jsou ochotni platit dvojnásobek

03.04.2025, Autor: Z blogosféry

Průměrné měsíční výdaje Čechů na zdraví se pohybují okolo 500 Kč, tuto částku jsou ochotni zvýšit až na 1 000 Kč. Ukázal to průzkum Ipsos, který mapoval postoje Čechů k našemu zdravotnictví. Z něj dále vyplynulo, že si lidé uvědomují vysokou úroveň české zdravotní péče.

e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
Reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
Sazka reklama
Reklama

Česko platí obří účet za alkohol: Náklady přesáhly 43 miliard ročně, ukázala nová studie

28.03.2025, Autor: Z blogosféry

Konzumace alkoholu představuje významné zdravotní riziko, negativně dopadá ale i na státní rozpočet a ekonomiku. Náklady spojené s užíváním alkoholu dosáhly v roce 2021 podle expertních odhadů 43,4 miliard korun, tedy 0,69 % HDP. Ukázala to nová studie think tanku Ministr zdraví na portále Data o zdraví, která jako jediná pracuje s nejaktuálnějšími dostupnými údaji. Největší výdaje se pojily s poklesem pracovní produktivity, zátěží zdravotního systému, kriminalitou a nutností sociální podpory.

Stereotyp odmítání seniorních zaměstnanců je typičtější pro ženy

24.03.2025, Autor: Z blogosféry

Nejde o propastný rozdíl, ale odlišné vnímání starších zaměstnanců podle pohlaví respondenta je znát: že jsou lidé ve věku 50-65 let méně výkonní než mladí si myslí 23 % mužů, ale 29 % žen. Ukázal to reprezentativní průzkum personální společnosti Předvýběr.CZ, pro který data sbírala agentura Talk Online Panel.

Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama