e-news.cz - kurzy
Reklama

Loni Češi nakupovali v autobazarech na úvěr dražší modely aut  

13.03.2021, Autor: Laura Feketeová

0 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 5
Loni Češi nakupovali v autobazarech na úvěr dražší modely aut  

Češi si pořizovali na úvěr v roce 2020 ve srovnání s předchozím rokem dražší modely osobních automobilů. Průměrná cena vozu nakoupeného na úvěr v autobazarech byla 304 070 korun a za posledních deset let se skoro zdvojnásobila.


Vyšší cena v loňském roce byla daná investicí do vyšší modelové třídy a lepšího vybavení. Vyplývá to z údajů společnosti Home Credit, která je poskytovatelem spotřebitelských úvěrů. Průměrný věk kupovaného ojetého auta se výrazně nezměnil, pohybuje se okolo šest až sedm let. Češi si ale kupují vůz v pozdějším věku než před deseti lety, většinou ve čtyřiceti letech, kdežto v roce 2010 si pořizovali automobil již ve třiceti šesti letech.
 Pořizovací cena vozu nakoupeného na úvěr:

Česká republika Slovensko
2010 165 195 Kč 6 890 eur
2011 164 836 Kč 6 487 eur
2012 157 023 Kč 6 382 eur
2013 153 278 Kč 6 505 eur
2014 175 201 Kč 7 444 eur
2015 198 651 Kč 8 752 eur
2016 215 848 Kč 10 371 eur
2017 245 786 Kč 10 617 eur
2018 272 026 Kč 11 397 eur
2019 298 714 Kč 11 884 eur
2020 304 070 Kč 12 545 eur

Zdroj: Home Credit ČR a SR
 Nový trend ve značkách
Škoda, Ford a Volkswagen se dlouhodobě pohybují mezi pěti nejoblíbenějšími značkami nakupovanými na úvěr. V loňském roce se mezi prvních pět značek zařadily Kia a Hyundai.
Nejoblíbenější značky automobilů nakupovaných na úvěr:

TOP 5 značek za 2020 TOP 5 značek za 2015 TOP 5 značek za 2010
Škoda Škoda Škoda
Volkswagen Volkswagen Ford
Ford Ford Renault
Hyundai Peugeot Volkswagen
Kia Renault Peugeot

Zdroj: Home Credit ČR
Češi si pořizují auto v pozdějším věku než Slováci
Češi i Slováci si pomáhají s financováním nákupu auta půjčkou, zatímco Čech si tímto způsobem pořídí auto ve čtyřiceti letech, Slovák si dopřeje nový automobil již ve třiceti pěti letech. „Podle našich údajů si Češi kupují osobní automobil v pozdějším věku než lidé na Slovensku. V obou zemích platí, že lidé zde nakupují dvakrát dražší automobil než před deseti lety,“ uvádí Luboš Ondrůj, ředitel divize Auto Business ve společnosti Home Credit. Slováci také preferují jiné značky, v roce 2020 se mezi nejoblíbenější auta nakupovaná na úvěr zařadily vedle Škody, Volkswagenu a Fordu také BMW a Audi. Tomu odpovídá i vyšší průměrná pořizovací cena automobilu na Slovensku ve srovnání s Českou republikou, v roce 2020 byla 12 545 eur.
Koronavirová krize se nevyhnula ani nákupu osobních automobilů na úvěr. Podle údajů společnosti Home Credit sice Češi nakupovali dražší modely aut, ale jak vyplývá z údajů České leasingové a finanční asociace došlo v roce 2020 k celkovému meziročnímu poklesu prodeje vozů financovaných na úvěr u fyzických osob o dvacet dva procent.
Investici do auta je třeba dobře zvážit a naplánovat
Koupě auta na úvěr je zpravidla investicí na několik let, proto je potřeba ji dobře zvážit. Tak jako platí u všech ostatních úvěrů, je nutno se zamyslet, kolik se bude měsíčně splácet, a počítat s rezervou, a ne vždy je nejnižší splátka tou nejlepší variantou. „Berte v úvahu, na kolik měsíců si půjčku berete, nízká splátka možná vypadá lákavě, reálně zhodnoťte svoje možnosti, a pokud je to možné, raději zvolte variantu kratšího období splácení, ale vyšší měsíční splátky, v celkovém důsledku vás úvěr vyjde laciněji,“ radí Miroslav Zborovský, ombudsman klientů Home Credit.  
Foto: Pixabay
Zdroj: Omnimedia, s.r.o.


Sdílet
Hodnotit
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Doporučujeme

Průzkum Acronis: 64 % domácích uživatelů uvádí jako hlavní problém narušení ochrany osobních údajů

09.04.2025, Autor: Z blogosféry

Společnost Acronis, globální lídr v oblasti kybernetické bezpečnosti a ochrany dat, představila výsledky své zprávy o ochraně osobních údajů v roce 2025. Zpráva Data Privacy in 2025: A survey to explore consumer views on cyber protection poskytuje pohled na postoje a chování domácích uživatelů v oblasti kybernetické bezpečnosti a ochrany dat. Zpráva vychází z dotazů položených v průzkumu, které se týkaly soukromí, povědomí o kybernetických rizicích a bezpečnostních opatření používaných k ochraně osobních údajů.

e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
Reklama

Zájem o práci z domova roste

08.04.2025, Autor: Z blogosféry

Flexibilita pracovního prostředí se stává klíčovým faktorem pro uchazeče o zaměstnání. Portál JenPráce.cz zaznamenal v posledních měsících výrazný nárůst zájmu po nabídkách umožňujících práci z domova. Jak se tento trend promítá do pracovního trhu a co říká aktuální právní úprava home office?

Apogeo
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama

Češi vydávají za zdraví 500 Kč měsíčně, jsou ochotni platit dvojnásobek

03.04.2025, Autor: Z blogosféry

Průměrné měsíční výdaje Čechů na zdraví se pohybují okolo 500 Kč, tuto částku jsou ochotni zvýšit až na 1 000 Kč. Ukázal to průzkum Ipsos, který mapoval postoje Čechů k našemu zdravotnictví. Z něj dále vyplynulo, že si lidé uvědomují vysokou úroveň české zdravotní péče.

Sazka reklama
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama

Česko platí obří účet za alkohol: Náklady přesáhly 43 miliard ročně, ukázala nová studie

28.03.2025, Autor: Z blogosféry

Konzumace alkoholu představuje významné zdravotní riziko, negativně dopadá ale i na státní rozpočet a ekonomiku. Náklady spojené s užíváním alkoholu dosáhly v roce 2021 podle expertních odhadů 43,4 miliard korun, tedy 0,69 % HDP. Ukázala to nová studie think tanku Ministr zdraví na portále Data o zdraví, která jako jediná pracuje s nejaktuálnějšími dostupnými údaji. Největší výdaje se pojily s poklesem pracovní produktivity, zátěží zdravotního systému, kriminalitou a nutností sociální podpory.

Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
Reklama