e-news.cz - kurzy
Reklama

CBRE: Roste počet přejednaných nájemních smluv

21.02.2021, Autor: Laura Feketeová

0 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 5
CBRE: Roste počet přejednaných nájemních smluv

Renegociace neboli přejednávání nájemních podmínek za účelem prodloužení stávajících nájemních smluv se v uplynulém roce staly výrazným trendem na kancelářském trhu, který bude v ještě větší míře pokračovat i v roce 2021.


Vloni bylo přejednáno více než 154 tisíc metrů čtverečních kanceláří, což představuje čtyřicet šest procent veškeré nájemní aktivity (uzavření nových smluv činilo třicet jedna procent). Nejaktivnějším regionem byla tradičně Praha a její nejbližší okolí. Podle CBRE, světového lídra v oblasti komerčních realitních služeb, došlo k  nárůstu renegociací především ve druhem pololetí 2020. Data za tretího čtvrtletí ukazují, že v tomto období tvořil podíl obnovených nájemních smluv šedesát čtyři procent; ve čtvrtem čtvrtletí potom padesát jedna procent Fakticky se jednalo o transakce, které netvoří poptávku po nově dokončených prostorách, takže neměly dramatický vliv na míru neobsazenosti. Nicméně vzhledem k pokračující pandemii koronaviru a omezené nabídce nově dokončených kancelářských nemovitostí lze očekávat, že jejich objem poroste i letos.
„Tento fenomén se projevuje u všech firem bez ohledu na velikost kancelářské plochy: přejednávaly se smlouvy v menších kanceláří do dvou tisícich metrů čtverečních, ale také nad pět tisíc metrů čtverečních pronajímatelné plochy. V loňském roce se realizované renegociace týkaly především firem z oblasti informačních technologií, finančnictví či poradenských služeb. Naši agenti loni přejednali téměř třicet sedm tisíc metrů čtverečních kanceláří, což je nejvíce ze všech realitně-poradenských společností na českém trhu,“komentuje Kateřina Havlová vedoucí týmu zastupující pronajímatele kancelářských prostor v CBRE.
Při přejednávání smluv se pro nájemce kanceláří stává klíčovým požadavkem flexibilita – jak v délce nájemních smluv, tak ve variabilitě pronajímaných prostor. Firmy stále ve větší míře dbají na zavádění optimálních strategií uspořádání pracovišť a rozložení pracovních týmů. V současné době je také zvýšená poptávka po parkovacích místech, protože zaměstnanci nechtějí kvůli pandemii využívat veřejnou dopravu v takové míře jako dříve. Souběžně s tím roste i zájem o využívání chytrých technologií, například různých navigačních systémů a aplikací pro nájemce, které umožňují lepší koordinaci lidí uvnitř kancelářských budov a tudíž i efektivnější dodržování potřebných opatření v boji proti koronaviru.
Foto: pixabay.com
Zdroj: Crest Communications, a.s.


Sdílet
Hodnotit
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Doporučujeme

Finanční dopady zvýšení minimální mzdy

22.11.2024, Autor: Z blogosféry

Minimální měsíční mzda se pro rok 2025 zvyšuje z 18 900 Kč na 20 800 Kč. Zvýšení minimální mzdy je příznivou zprávou pro zaměstnance pracující za minimální mzdu a nepříznivou zprávou pro zaměstnavatele nabízející práci za minimální mzdu. Jak se změní čistá mzda zaměstnance? O kolik stoupnou mzdové náklady zaměstnavatele? 

Vánoční tržby e-shopů budou zřejmě vyšší než loni

21.11.2024, Autor: Z blogosféry

Tržby českých e-shopů z letošních předvánočních nákupů by mohly být asi o pět procent vyšší než loni. Nahrává tomu meziroční nárůst prodejů i příznivější ekonomická situace domácností. Nejčastěji Češi plánují utratit za dárky pod stromeček 5 až 10 tisíc korun.

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
Reklama

Ceny nemovitostí ve vyloučených lokalitách vykazují neobvyklé trendy

15.11.2024, Autor: Z blogosféry

Ústecký kraj je dlouhodobě známý svým specifickým realitním trhem, který se vyznačuje nejnižšími cenami nemovitostí v České republice. Tento fenomén je zvlášť patrný ve vyloučených lokalitách, kde sociální a ekonomické faktory významně ovlivňují hodnotu realit. Průměrná cena bytu o velikosti 50 m² se zde pohybuje kolem 25 000 Kč za m², což je výrazně pod celorepublikovým průměrem, který dle posledních statistik přesahuje 60 000 Kč za m².

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama

Češi si všímají nedostatku řemeslníků. Chybí i plynaři, zájem o ně potvrzují delší čekací lhůty

13.11.2024, Autor: Z blogosféry

V České republice je málo řemeslníků. Na tom, že u nás chybí, se shodlo 87 % dotázaných. Nedostatek řemeslníků Češi pozorují zejména na růstu cen a prodlužování čekacích lhůt. Například na služby plynaře pečujícího o domácí spotřebiče si čtvrtina lidí počkala déle než měsíc. Češi současně považují kariéru řemeslníka za vysoce perspektivní.

Mírné ochlazování pracovního trhu pokračuje

09.11.2024, Autor: Z blogosféry

Tuzemská registrovaná míra nezaměstnanosti v říjnu oproti předchozímu měsíci klesla o 0,1 procentního bodu a dosáhla tak hodnoty 3,8 %. Tento výsledek byl v souladu s většinovým očekáváním.

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama

Nová exekuční pravidla mohou sebrat až dvě třetiny zbytku čisté mzdy

08.11.2024, Autor: Z blogosféry

Novela insolvenčního zákona přináší změny v oblasti srážek ze mzdy. Pokud je proti zaměstnanci vedeno čtyři a více exekucí, mohou mu být nově sraženy až dvě třetiny tzv. zbytku čisté mzdy. Výjimkou jsou lidé, kteří pobírají starobní, invalidní nebo sirotčí důchod.

Zotavování maloobchodu pokračuje pomalu ale jistě

08.11.2024, Autor: Z blogosféry

Tuzemské reálné maloobchodní tržby vykázaly v průběhu září meziměsíční nárůst o 0,2 %, což odpovídá meziročnímu zvýšení o 5,6 %. Jedná se o mírně lepší výsledek, než o měsíc dříve (5,0 %) a prakticky přesný zásah do hodnoty, kterou očekával trh. Meziměsíčně tržby narostly již počtvrté v řadě.

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
Reklama