Apogeo
Reklama

Během jarní vlny pandemie propouštělo více firem než na podzim

08.02.2021, Autor: Laura Feketeová

0 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 5
Během jarní vlny pandemie propouštělo více firem než na podzim

Zatímco v průběhu jarní vlny pandemie bylo nuceno snížit počty zaměstnanců třicet čtyři procent společností, během podzimní vlny to bylo pouze dvacet jedna procent.


Téměř polovina zaměstnavatelů počet zaměstnanců v průběhu obou období neměnila a na podzim třetina firem dokonce počet zaměstnanců navyšovala. Vyplývá to z průzkumu personální agentury Grafton Recruitment.
Firmy, které byly na jaře kvůli pandemii donuceny propouštět, ve čtvrtině případů již v létě doplnily počet zaměstnanců na původní úroveň. Na podzim pak náborové aktivity českých společností ještě zesílily, plných třicet jedna procent zaměstnavatelů uvedlo, že v listopadu byl počet jejich zaměstnanců na vyšší úrovni než v únoru téhož roku. Nejčastěji šlo o firmy, jejichž aktivity alespoň z poloviny tvoří výroba. Výhled do budoucna je spíš optimistický. V listopadu plánovalo více firem zvyšování počtu zaměstnanců než snižování. Plných třicet šest procent firem plánovalo růst počtu zaměstnanců o méně než deset procent a dalších deset procent zaměstnavatelů dokonce o deset až třicet procent.
Spokojení zaměstnanci snížili fluktuaci
I když je pandemie koronaviru vesměs spojována s negativy, zaměstnavatelům přinesla i jedno pozitivum, a sice spokojenější a loajálnější zaměstnance. Díky velmi nízké míře nezaměstnanosti rostla v předchozích letech fluktuace, v některých oborech se lidé se nebáli měnit zaměstnání i vícekrát do roka. S pandemií se však situace změnila. Lidé aktuálně více upřednostňují stabilitu a jistotu dlouhodobého zaměstnání a patrná je u nich i vyšší míra loajality k zaměstnavateli. Loajalita mimo jiné souvisí i s růstem vstřícnosti a ohleduplnosti vedení firem vůči svým pracovníkům. Právě v době, kdy musí lidé skloubit péči o děti a svůj soukromý život s prací, jsou férový přístup a pochopení zaměstnavatele velmi důležité. Dle průzkumu pociťuje vstřícnost zaměstnavatele padesát šest procent zaměstnanců.
Online prostor zkrátil náborový proces
Téměř všechny společnosti převedly v uplynulém roce většinu svých náborových aktivit do online prostoru a díky tomu zkrátily délku náborového procesu. Polovina firem tak nyní zvládá výběrové řízení na volnou pracovní pozici dokončit do čtyř týdnů. Svou roli v tom často hraje i skutečnost, že firmy při náborovém procesu spolupracují s personálními agenturami, až šedesát sedm procent společností se na agentury obrací právě zejména z důvodu zrychlení procesu a úspory času. Míru využívání agenturních pracovníků pandemie téměř neovlivnila. Pouze šestnáct procent společností v ČR nikdy nebo téměř nikdy nevyužilo při náboru služeb personální agentury. Jejich služby běžně využívá dvacet čtyři procent firem. Polovina společností nejdříve zkouší obsadit otevřenou pozici vlastními silami a teprve poté se obrací na externího dodavatele.
MARTIN MALO, ředitel Grafton Recruitment a GI Group
Foto: pixabay.com
Zdroj: PRCOM
 


Sdílet
Hodnotit
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Doporučujeme

Průzkum Acronis: 64 % domácích uživatelů uvádí jako hlavní problém narušení ochrany osobních údajů

09.04.2025, Autor: Z blogosféry

Společnost Acronis, globální lídr v oblasti kybernetické bezpečnosti a ochrany dat, představila výsledky své zprávy o ochraně osobních údajů v roce 2025. Zpráva Data Privacy in 2025: A survey to explore consumer views on cyber protection poskytuje pohled na postoje a chování domácích uživatelů v oblasti kybernetické bezpečnosti a ochrany dat. Zpráva vychází z dotazů položených v průzkumu, které se týkaly soukromí, povědomí o kybernetických rizicích a bezpečnostních opatření používaných k ochraně osobních údajů.

Zájem o práci z domova roste

08.04.2025, Autor: Z blogosféry

Flexibilita pracovního prostředí se stává klíčovým faktorem pro uchazeče o zaměstnání. Portál JenPráce.cz zaznamenal v posledních měsících výrazný nárůst zájmu po nabídkách umožňujících práci z domova. Jak se tento trend promítá do pracovního trhu a co říká aktuální právní úprava home office?

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
Reklama

Češi vydávají za zdraví 500 Kč měsíčně, jsou ochotni platit dvojnásobek

03.04.2025, Autor: Z blogosféry

Průměrné měsíční výdaje Čechů na zdraví se pohybují okolo 500 Kč, tuto částku jsou ochotni zvýšit až na 1 000 Kč. Ukázal to průzkum Ipsos, který mapoval postoje Čechů k našemu zdravotnictví. Z něj dále vyplynulo, že si lidé uvědomují vysokou úroveň české zdravotní péče.

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
Apogeo
e-news.cz - kurzy
Reklama
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
Reklama

Česko platí obří účet za alkohol: Náklady přesáhly 43 miliard ročně, ukázala nová studie

28.03.2025, Autor: Z blogosféry

Konzumace alkoholu představuje významné zdravotní riziko, negativně dopadá ale i na státní rozpočet a ekonomiku. Náklady spojené s užíváním alkoholu dosáhly v roce 2021 podle expertních odhadů 43,4 miliard korun, tedy 0,69 % HDP. Ukázala to nová studie think tanku Ministr zdraví na portále Data o zdraví, která jako jediná pracuje s nejaktuálnějšími dostupnými údaji. Největší výdaje se pojily s poklesem pracovní produktivity, zátěží zdravotního systému, kriminalitou a nutností sociální podpory.

Stereotyp odmítání seniorních zaměstnanců je typičtější pro ženy

24.03.2025, Autor: Z blogosféry

Nejde o propastný rozdíl, ale odlišné vnímání starších zaměstnanců podle pohlaví respondenta je znát: že jsou lidé ve věku 50-65 let méně výkonní než mladí si myslí 23 % mužů, ale 29 % žen. Ukázal to reprezentativní průzkum personální společnosti Předvýběr.CZ, pro který data sbírala agentura Talk Online Panel.

e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
Reklama