e-news.cz - kurzy
Reklama

Průzkum: Ani jeden investiční produkt nezná šestnáct procent Čechů

22.11.2020, Autor: Karolína Hurychová

0 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 5
Průzkum: Ani jeden investiční produkt nezná šestnáct procent Čechů

Ani jeden investiční produkt nezná šestnáct procent Čechů. Produkty, o kterých nějakou znalost mají, zároveň považují za nejméně výnosné. Ukázal to zářijový průzkum, který si nechala zpracovat česká investiční platforma Fondee.


Výsledky doplňují zjištění z lednového šetření, podle kterého Češi mladší čtyřiceti let investují podobně jako jejich rodiče. Většina využívá hlavně spořicí účty a stavební spoření.
„Na 16 procent respondentů překvapivě uvedlo, že by nedokázalo popsat žádný investiční produkt. Z investičních produktů je pro ně nejsrozumitelnější spořicí účet, stavební spoření a penzijní připojištění. A přestože mají Češi v podílových fondech uloženo okolo pěti set miliard korun, jen patnáct procent z nich by dokázalo vysvětlit, jak podílové fondy fungují,“ uvedl spoluzakladatel Fondee Jan Hlavsa.
Průzkum mimo jiné poukázal na rozdíly mezi pohlavími. Ženy proti mužům výrazně podhodnocují své znalosti investičních produktů. Mezi muži a ženami zároveň existují rozdíly v tom, jak je vnímají. „Muži výrazně častěji uvádějí, že rozumí investičním produktům. To neznamená, že ženy rozumí investicím méně než muži, ale každopádně si méně věří,“ podotkla spoluzakladatelka Fondee Eva Hlavsová.
Ženy považují za produkty s vyšším výnosem stavební spoření, podílové fondy nebo penzijní připojištění. Naopak podle mužů jsou výnosnější komodity, kryptoměny nebo sběratelské investice. Ženy jsou vůči výnosnosti alternativních a sběratelských investic a také vůči komoditám výrazně skeptičtější.
Mladí lidé často přiznávají, že by mohli investovat lépe. „Informace z obou průzkumů odhalily, že ani mladí Češi se ještě nenaučili investovat tak, jak jsou zvyklí například na Západě, a že stále lpí na způsobech, kterým je naučili jejich rodiče. V USA například do akcií investuje přes padesát pět procent dospělé populace, zatímco u nás stále převládají spořicí účty nebo stavební spoření,“ dodal Hlavsa.
Průzkum mezi 605 respondenty zpracovala agentura Perfect Crowd.
ČTK


Sdílet
Hodnotit
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Doporučujeme

Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
Reklama

Nová zelená úsporám: Na co máte nárok

04.11.2024, Autor: red

Slyšeli jste už o dotační programu Nová zelená úsporám a rádi byste využili dotaci, ale nevíte, na co máte nárok a jak to vlastně funguje? Pak se pojďme podívat na tento program, jehož cílem je snižování energetické náročnosti obytných domů, podrobněji. Zjistíte, na co lze podporu čerpat, pro koho je určena, jaké jsou podmínky a zda se vám vůbec žádost o dotaci vyplatí.

PVK cvičily rozsáhlý výpadek v dodávkách elektrické energie

31.10.2024, Autor: red

Pražské vodovody a kanalizace absolvovaly další z řady štábních cvičení.Tentokrát pod názvem Blackout 2024 nacvičovaly reakci v případě rozsáhlého výpadku elektrické energie na území hlavního města na vodohospodářskou infrastrukturu v metropoli.

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
Reklama

Dopady ESG reportingu, aneb stíháte implementovat ESG včas?

22.10.2024, Autor: red

V posledních letech se environmentální, sociální a governance faktory (ESG) staly nedílnou součástí nefinančního reportingu firem. Společnosti jsou stále častěji nuceny prokazovat, jak jejich činnost ovlivňuje životní prostředí, společnost a jakým způsobem dodržují zásady transparentního a odpovědného řízení.

Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
Reklama

Inflace v ČR - září 2024 

15.10.2024, Autor: Martin Švehla

Meziroční růst cenové hladiny se proti srpnu zvýšil. Spotřebitelské ceny vzrostly v září meziročně o 2,6 %, což budí dojem aktuálního urychlení nebo alespoň oživení inflace.

Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
Reklama