Apogeo
Reklama

Prodeje obědů z okénka jsou v druhém lockdownu silnější než na jaře

18.11.2020, Autor: Laura Feketeová

0 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 5
Prodeje obědů z okénka jsou v druhém lockdownu silnější než na jaře

Prodeje obědů z okének a prostřednictvím rozvážkových služeb pomáhají restauracím v jejich těžkých časech k přežití.


V podzimním lockdownu jsou přitom obědové tržby o poznání výše než na jaře, vyplývá z aktuálních dat společnosti Edenred, spočítaných na základě plateb čtvrt milionu majitelů stravenkové karty Ticket Restaurant Card. Je to ale asi jediné pozitivum současné situace – restauracím totiž chybějí tržby za večeře, prodej čepovaných nápojů a nulová je poptávka turistů a návštěvníků ze zahraničí.
Zatímco při jarním uzavření celkové tržby restaurací za obědy spadly na dvacet procent v porovnání s příjmy v před-covidovém období, při současném lockdownu (od 14. října do konce minulého týdne) jsou v průměru na třiceti sedmi procentech běžných čísel.
Zajímavostí ale je, že zatímco na jaře obědové tržby v prvních dnech po lockdownu prudce propadly až na jednu desetinu běžného stavu (jedenáct procent) a pak mírně rostly, nyní byly prodeje jídel nejvyšší záhy po lockdownu.  V prvních dnech po uzavření provozů (14.-16. října) se obědové tržby restaurací snížily na čtyřicet tři procent dříve běžných příjmů, koncem října pak klesly na třicet čtyři procent, aby v minulém týdnu o dva procentní body vzrostly (na třicet šest procent předvcovidového období).
Nynější vyšší prodeje obědů z okének v porovnání s jarem mají několik důvodů. Restaurace si tuto formu nabídky jídel vyzkoušely již na jaře a nyní tedy pokračují v pro ně již známém, byť provizorním modelu. Zároveň se výrazně, zejména oproti prvním týdnům jarního lockdownu, posílil segment rozvážkových služeb a i samotné restaurace se více zaměřily na vlastí rozvozy jídel. Mírně vyšší je i poptávka ze strany lidí, kteří pracují z domova.
Celkově je situace restaurací ale výrazně horší, než jak ukazují obědové tržby. Restauracím prakticky odpadlo vaření večeří, na minimu je prodej nápojů a čepovaného piva, zejména v Praze, příhraničních oblastech a turistických destinacích pak chybí poptávka turistů a návštěvníků ze zahraničí. Přesto se ukazuje, že na druhý lockdown se již celý gastro sektor a návazné služby dokázaly připravit, byť je velmi bolestivý.
To, že na jaře v průběhu lockdownu tržby z prodejů restauracím postupně mírně rostly a nyní na podzim byly naopak nejvyšší záhy po uzavření, je podle Jakuba Ryby dáno zejména tím, že jarní lockdown byl pro celou společnost šokem. Lidé v prvních dnech byli doma a spoléhali se na vlastní vaření. Tak restauratéři nebyli na prodej z okének připravení jako nyní. Teď naopak věděli, že potřebují spotřebovat nakoupené suroviny, a proto byly prodeje zpočátku nejvyšší.
Edenred se snaží restauracím pomoci zajistit jim co nejvyšší poptávku a dostat tak k nim tolik potřebnou hotovost. Od začátku listopadu zahájil rozsáhlý podpůrný cash—back program. Za jídlo v restauraci, zaplacené stravenkovou kartou vrací Edenred zpět na karetní učet pět korun. Program je nyní zaměřen na podporu prodeje obědů ve výdejních okénkách. Plánován je ale jako dlouhodobý a pokračovat bude i poté, co se znovu otevřou vnitřní prostory restaurací. Edenred také snížil své provize restauracím na 4,5 procenta.
JAKUB RYBA, šéf inovací a marketingu společnosti Edenred.
Foto: pixabay.com
Zdroj: Svengali Communications


Sdílet
Hodnotit
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Doporučujeme

Průzkum Acronis: 64 % domácích uživatelů uvádí jako hlavní problém narušení ochrany osobních údajů

09.04.2025, Autor: Z blogosféry

Společnost Acronis, globální lídr v oblasti kybernetické bezpečnosti a ochrany dat, představila výsledky své zprávy o ochraně osobních údajů v roce 2025. Zpráva Data Privacy in 2025: A survey to explore consumer views on cyber protection poskytuje pohled na postoje a chování domácích uživatelů v oblasti kybernetické bezpečnosti a ochrany dat. Zpráva vychází z dotazů položených v průzkumu, které se týkaly soukromí, povědomí o kybernetických rizicích a bezpečnostních opatření používaných k ochraně osobních údajů.

Zájem o práci z domova roste

08.04.2025, Autor: Z blogosféry

Flexibilita pracovního prostředí se stává klíčovým faktorem pro uchazeče o zaměstnání. Portál JenPráce.cz zaznamenal v posledních měsících výrazný nárůst zájmu po nabídkách umožňujících práci z domova. Jak se tento trend promítá do pracovního trhu a co říká aktuální právní úprava home office?

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
Reklama

Češi vydávají za zdraví 500 Kč měsíčně, jsou ochotni platit dvojnásobek

03.04.2025, Autor: Z blogosféry

Průměrné měsíční výdaje Čechů na zdraví se pohybují okolo 500 Kč, tuto částku jsou ochotni zvýšit až na 1 000 Kč. Ukázal to průzkum Ipsos, který mapoval postoje Čechů k našemu zdravotnictví. Z něj dále vyplynulo, že si lidé uvědomují vysokou úroveň české zdravotní péče.

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
Reklama
e-news.cz - kurzy
Apogeo
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama

Česko platí obří účet za alkohol: Náklady přesáhly 43 miliard ročně, ukázala nová studie

28.03.2025, Autor: Z blogosféry

Konzumace alkoholu představuje významné zdravotní riziko, negativně dopadá ale i na státní rozpočet a ekonomiku. Náklady spojené s užíváním alkoholu dosáhly v roce 2021 podle expertních odhadů 43,4 miliard korun, tedy 0,69 % HDP. Ukázala to nová studie think tanku Ministr zdraví na portále Data o zdraví, která jako jediná pracuje s nejaktuálnějšími dostupnými údaji. Největší výdaje se pojily s poklesem pracovní produktivity, zátěží zdravotního systému, kriminalitou a nutností sociální podpory.

Stereotyp odmítání seniorních zaměstnanců je typičtější pro ženy

24.03.2025, Autor: Z blogosféry

Nejde o propastný rozdíl, ale odlišné vnímání starších zaměstnanců podle pohlaví respondenta je znát: že jsou lidé ve věku 50-65 let méně výkonní než mladí si myslí 23 % mužů, ale 29 % žen. Ukázal to reprezentativní průzkum personální společnosti Předvýběr.CZ, pro který data sbírala agentura Talk Online Panel.

e-news.cz - kurzy
Apogeo
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama