e-news.cz - kurzy
Reklama

Pětina Čechů navštěvuje kamennou pobočku své banky alespoň jednou měsíčně

19.10.2020, Autor: red

0 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 5
Pětina Čechů navštěvuje kamennou pobočku své banky alespoň jednou měsíčně

Navzdory digitální době se Češi stále neobejdou bez osobního přístupu při vyřizování svých bankovních záležitostí. Alespoň jednou měsíčně navštíví pobočku pětina (devatenáct procent) z nich.


Nejčastěji tam chodí právě kvůli individuálnímu přístupu a potřebě finančního poradenství (třicet jedna procent), vliv má i důvěra v banku (dvacet procent). Dvě třetiny lidí (šedesát čtyři procent) zde mají se službami pozitivní zkušenost. Vyplývá to z průzkumu Sberbank, který zkoumal platební zvyklosti Čechů a jejich vztah k online bankovnictví.
Přestože lze většinu bankovních operací dnes provést online a dodržování sociální distance se stalo fenoménem doby, pětina Čechů (devatenáct procent) stále navštěvuje kamennou pobočku své banky alespoň jednou za měsíc. Převážně se jedná o starší generaci a lidi s nižším vzděláním, kteří mají v moderní technologie menší důvěru. Právě tyto skupiny obyvatel mají se službami poskytovanými na kamenné pobočce převážně pozitivní zkušenost (šedesát devět procent). Naopak zcela bez osobního přístupu se v bankovních službách obejde každý osmý z nás (dvanáct procent). „Letos jsme ve Sberbank spustili nové internetové a mobilní bankovnictví a v duchu modernizace digitálního bankovnictví hodláme pokračovat i nadále. Přesto jsme si vědomi, že pravidelná osobní návštěva banky je pro řadu klientů nepostradatelná. Nechceme s nimi ztratit kontakt. V září jsme otevřeli i první Sberbank kiosek v obchodním Centru Černý Most v Praze, kam si klient může kdykoliv přijít pro radu nebo sjednat služby,“ vysvětluje Radka Černá ze Sberbank.
Pro třetinu Čechů (třicet jedna procent) představuje kamenná pobočka, případně kiosek, místo, kam si chodí pro radu ohledně svých financí. Preferují osobní a individuální přístup, který v online bankovnictví nenachází. U pětiny dotázaných (dvacet procent) osobní návštěva banky vzbuzuje větší důvěru a pro čtrnáct procent z nich je „kamenná“ pobočka zárukou stability dané finanční instituce.
Foto: pixabay.com
Zdroj: Sberbank CZ, a.s.
 


Sdílet
Hodnotit
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Doporučujeme

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
Reklama

Sdílená auta stále více používají i lidé ve věku 40 – 60 let

30.04.2024, Autor: Z blogosféry

Carsharing se v posledních letech stává stále populárnější alternativou ke klasickému vlastnictví automobilu. A to nejen ve světových metropolích, ale i v České republice. Není překvapivé, že nejčastějšími uživateli jsou zástupci mladší generace, pro které je sdílená ekonomika součástí životního stylu.

Rozdělený dluhopisový trh

29.04.2024, Autor: Z blogosféry

Akcie a dluhopisy vykázaly v roce 2022 po delší době shodný vývoj, když společně zaznamenaly výraznější propady. Stejný směr nalezly obě třídy aktiv i v roce 2023, ale tentokrát udělaly investorům radost a shodně přinesly výrazné kladné zhodnocení. Co se týká letošního vývoje, dostál vzájemný vztah mezi akciemi a dluhopisy změn: začaly se mezi nimi rozevírat výkonnostní nůžky. 

Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
Reklama

Nálada spotřebitelů se prudce zlepšuje

24.04.2024, Autor: Z blogosféry

Podle dubnového konjunkturálního průzkumu z dílny Českého statistického úřadu vzrostl souhrnný indikátor tuzemské ekonomické důvěry z březnových 94,2 na aktuálních 97,0 bodu.

E-šmejdi způsobili za první čtvrtletí škody za 357 milionů korun

24.04.2024, Autor: Z blogosféry

Za první tři měsíce letošního roku se počet kybernetických útoků na klienty bank zvýšil o 21 procent. Celkově bylo napadeno 20 723 klientů. I přes vyšší počet útoků se snížila celková škoda, a to na 357 milionů korun. Klesla i průměrná škoda na jednoho klienta, která je mírně přes 17 tisíc korun. 

e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
Reklama

Příspěvky na DIP zatím firmy nabízí spíše výjimečně. Zaměstnanci se k novému produktu staví rovněž opatrně

23.04.2024, Autor: Z blogosféry

Dlouhodobý investiční produkt mohou Češi využívat už od začátku letošního roku. Většina z nich ale nadále setrvává u penzijního spoření. Důvodem je především neznalost, ale také váhavost zaměstnavatelů. Ti vyčkávají a zatím pouze malá část z nich svým zaměstnancům na DIP přispívá. Hlavním argumentem je malá informovanost a případná administrativní zátěž.

e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama