Pandemie koronaviru změnila mnoho odvětví, výjimkou není ani prodej realit. Dočasná nemožnost prohlédnout si kupovanou nemovitost osobně, zrychlila v tomto oboru nástup alternativních řešení.
Lidé místo běžných prohlídek začali upřednostňovat ty virtuální. Realitní kanceláře se musely rychle přizpůsobit a mnozí makléři sáhli po 3D prohlídkách a jiných digitálních platformách.
Dříve bylo zvykem k realitnímu inzerátu dodávat několik fotek. Teď se z video prohlídek stává standard, který makléři využívají při propagaci už i nemovitostí k pronájmu. U klasických prodejů či dražších nemovitostí vystřídaly videoprohlídky 3D scany nemovitostí. Nouzový stav paradoxně virtuálním prohlídkám hodně pomohl.
Sleva a koronakrize 3D prohlídkám prospěla
Vzhledem k časové náročnosti klasických prohlídek pro klienty i makléře, lze i v tomto směru sledovat důraz na zrychlování a zjednodušování celého procesu jejich výběru. 3D prohlídky tedy šetří čas a momentálně i zdraví jak zákazníků, tak i realitních makléřů.
Kvůli nedávným opatřením se makléři začali více zajímat o technologie, které by umožnily bezpečně pokračovat v práci. Právě 3D prohlídky se tak během dvou měsíců staly standardem, a i realitní matadoři, kteří byli k novým technologiím skeptičtí, začínají využívat tyto nové možnosti pro bezpečné zpřístupnění prodávaných či pronajímaných nemovitostech.
Za poslední dva roky na trhu vzniklo několik subjektů, které se zabývaly natáčením virtuálních prohlídek pro realitní makléře. Jenže videoprohlídky, které probíhají skenováním nemovitosti nebyly zrovna levná záležitost. Od té doby ale ceny za naskenování nemovitosti klesly zhruba o osmdesát procent, konkrétně ze zhruba deset tisíc na dva tisíce korun. Spolu s omezeními souvisejícími s nouzovým stavem se 3D prohlídky staly novým silným trendem na realitním trhu.
Budoucnost je v digitalizaci
Rozvolňování přísných opatření proti šíření nemoci COVID-19 neznamenal konec využívání virtuálních nástrojů, právě naopak. Realitní makléři zjistili, že videoprohlídkami se dá získat víc zájemců, ale i reálných klientů, kteří si pak nemovitost opravdu koupí nebo pronajmou.
„S 3D virtuálními prohlídkami jsem začal jako realitní makléř již před třemi lety. Byla to tehdy úplná novinka a realitní portál Videobydlení byl první, který umožnil takovou prezentaci prodávaných nemovitostí. Koronakrize přispěla k tomu, že během posledních dvou měsíců jsme více jak zdvojnásobili počty realizací,“ popisuje realitní makléř Martin Fördös ze společnosti Coreact reality a dodává, že při prodeji realit pomůže 3D virtuální prohlídka předvybrat skutečné zájemce.
„Realitní makléř se s 3D virtuální prohlídkou zatím stále odliší od ostatních. Předpokládáme, že za pár let budou videoprohlídky standardní službou jako jsou dnes barevné fotografie v prezentaci,“ uzavírá Fördös.
JAKUB VEVERKA, ředitel pro strategii a inovace portálu Videobydlení.cz
Foto 1: pixabay.com
Foto 2: archiv Jakuba Veverky
Zdroj: BeFreePR