e-news.cz - kurzy
Reklama

Kdy vyzkoušet aukci?

12.07.2020, Autor: red

0 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 5
Kdy vyzkoušet aukci?

Ještě před pár měsíci se na byty v Praze stála fronta. Zájemci soutěžili, kdo přijde dřív. Koronavirová krize situaci na realitním trhu obrací. Kupujících není tolik jako dříve.


Když na to jdete chytře, můžete se i dnes dostat do situace, kdy se zájemci předhánějí, kdo zaplatí víc. Některé realitní kanceláře tomu říkají online aukce, jiné obálková metoda. Princip je jasný – nejlepší nabídka vyhrává.
Ale pozor – nepleťte si to s klasickou dražbou nebo oficiální aukcí. Dražby pořádají exekutoři, aby prodali zadluženou nemovitost. Pak existují aukční agentury, kde kupující musí napřed složit aukční jistinu. My se tady dnes bavíme o improvizované aukci, kterou pořádá realitní kancelář.
Jak to probíhá? Trik spočívá v tom, že se do inzerátu uvede záměrně nižší částka, než by odpovídala odhadu tržní ceny. Nutnou podmínkou jsou taky atraktivní fotky. Tak přilákáte kupující, i když situace na trhu není zrovna růžová. Když se prohlídky podaří, máte nakonec více vážných zájemců o koupi.
A právě v tom momentě můžete vyhlásit online aukci. Vzpomínáte na obálkovou metodu při prodeji obecních bytů? Tohle je hodně podobné, i když vše probíhá přes e-mail.
Každý zájemce přihodí podle svých možností nějakou částku. Jako vyvolávací slouží cena, kterou jste původně uvedli v inzerátu. Byt nakonec koupí ten, kdo nabídne nejvíc. Realitní kanceláře hlásí, že podle jejich statistik se cena zvedne o deset až patnáct procent.
Podmínkou úspěšné aukce je jedna zásadní věc – důvěryhodný organizátor. Kupující si musí být jisti, že vše proběhne transparentně, diskrétně a spravedlivě. Není to tedy postup vhodný při prodeji bez realitky. Ideální je, když aukci organizuje solidní realitní kancelář.

VLADIMÍR ZUZÁK, ředitel Maxima Reality

Foto 1: pixabay.com
Foto 2: archiv Vladimíra Zuzáka
Zdroj: AMI Communications, spol. s.r.o.
 


Sdílet
Hodnotit
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Doporučujeme

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
Apogeo
Reklama

Sdílená auta stále více používají i lidé ve věku 40 – 60 let

30.04.2024, Autor: Z blogosféry

Carsharing se v posledních letech stává stále populárnější alternativou ke klasickému vlastnictví automobilu. A to nejen ve světových metropolích, ale i v České republice. Není překvapivé, že nejčastějšími uživateli jsou zástupci mladší generace, pro které je sdílená ekonomika součástí životního stylu.

Rozdělený dluhopisový trh

29.04.2024, Autor: Z blogosféry

Akcie a dluhopisy vykázaly v roce 2022 po delší době shodný vývoj, když společně zaznamenaly výraznější propady. Stejný směr nalezly obě třídy aktiv i v roce 2023, ale tentokrát udělaly investorům radost a shodně přinesly výrazné kladné zhodnocení. Co se týká letošního vývoje, dostál vzájemný vztah mezi akciemi a dluhopisy změn: začaly se mezi nimi rozevírat výkonnostní nůžky. 

e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
Reklama

Nálada spotřebitelů se prudce zlepšuje

24.04.2024, Autor: Z blogosféry

Podle dubnového konjunkturálního průzkumu z dílny Českého statistického úřadu vzrostl souhrnný indikátor tuzemské ekonomické důvěry z březnových 94,2 na aktuálních 97,0 bodu.

E-šmejdi způsobili za první čtvrtletí škody za 357 milionů korun

24.04.2024, Autor: Z blogosféry

Za první tři měsíce letošního roku se počet kybernetických útoků na klienty bank zvýšil o 21 procent. Celkově bylo napadeno 20 723 klientů. I přes vyšší počet útoků se snížila celková škoda, a to na 357 milionů korun. Klesla i průměrná škoda na jednoho klienta, která je mírně přes 17 tisíc korun. 

Sazka reklama
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama

Příspěvky na DIP zatím firmy nabízí spíše výjimečně. Zaměstnanci se k novému produktu staví rovněž opatrně

23.04.2024, Autor: Z blogosféry

Dlouhodobý investiční produkt mohou Češi využívat už od začátku letošního roku. Většina z nich ale nadále setrvává u penzijního spoření. Důvodem je především neznalost, ale také váhavost zaměstnavatelů. Ti vyčkávají a zatím pouze malá část z nich svým zaměstnancům na DIP přispívá. Hlavním argumentem je malá informovanost a případná administrativní zátěž.

e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
Reklama