Doručování balíků prostřednictvím kurýrů až domů je mezi Čechy dlouhodobě populární. Podle průzkumu společnosti GLS realizovaného agenturou Ipsos na vzorku 1050 respondentů využívá tuto variantu 74 procent lidí.
Během posledních pěti let si lidé postupně oblíbili také jiné metody doručování a dle situace využívají, např. vyzvednutí zboží přímo v kamenné výdejně e-shopu (37 procent) nebo ve výdejních místech přepravců (32 procent), které nahrazují dříve oblíbené doručení do práce. Hlavním důvodem je časová nezávislost na kurýrech.
Nejvíc si Češi nechávají doručovat balíky přímo domů
Výsledky průzkumu ukazují, že 74 procent respondentů využívá doručování balíků na vybranou adresu, tedy až domů. V malých obcích do 1 000 obyvatel se jedná dokonce o čtyři dotazované z pěti (81 procent lidí). Oblibu ztrácí doručování do práce, kterého využívá o čtvrtinu méně lidí než před 5 lety (23procent). Češi se totiž naučili využívat doručení do kamenných výdejen e-shopů nebo do výdejních míst jednotlivých přepravců.
„ParcelShopy jsou skvělým doplňkem pružných doručovacích služeb. Kdykoliv v průběhu doručení se můžete rozhodnout a nechat si balík uložit na libovolném ParcelShopu, nebo si jej zvolit již při objednání zboží přímo v nákupním košíku. Jsou rovněž místem, ze kterého lze snadno a efektivně posílat soukromé balíky nebo vyřešit vratky zboží e-shopům,“ vysvětluje Pavel Včela, ředitel GLS Česká republika a dodává: „GLS ParcelShopy jsou rozmístěny tak, aby pokrývaly všechna sídla nad 5000 obyvatel a byly v rozumné dojezdové vzdálenosti napříč celým Českem.“ K hlavním důvodům, proč lidé preferují výdejní místa, patří časová nezávislost na kurýrovi (43 procent), ušetření na přepravném (33 procent) a větší pohodlí (15 procent).
ParcelShopy zná čtyřikrát více lidí než v roce 2016
Podle průzkumu znalo v roce 2016 pojem ParcelShop pouze 10 procent dotázaných, dnes je to již více než polovina (52 procent). Vůbec poprvé tak převážil počet těch, kteří tento pojem znají, nad těmi, kterým nic neříká. „Velice nás těší, že se GLS ParcelShopy dostávají do povědomí veřejnosti, byť jsme z počátku měli z tohoto anglicismu obavy. Hlavním důvodem je jejich rychle se zvyšující počet, kterým reagujeme na neustálé navyšování objemu přepravovaných balíků a zvyšující se oblibu výdejních míst mezi Čechy. Ještě loni jsme provozovali okolo 350 ParcelShopů, letos jich je přes 500 a rychle přibývají další,“ uvádí Pavel Včela.
Doručování balíků přímo domů u Čechů stále vede, využívají ho tři čtvrtiny lidí
27.06.2020, Autor: Karolína Hurychová