Apogeo
Reklama

Češi nedokončí každou dvacátou platbu v e-shopech, ukazuje průzkum

23.06.2020, Autor: Karolína Hurychová

0 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 5
Češi nedokončí každou dvacátou platbu v e-shopech, ukazuje průzkum

Epidemie koronaviru posílila v Česku objem internetového nakupování. Vysoký je také počet nedokončených plateb za nákupy v e-shopech a storna objednávek. Na první pokus je v průměru každá dvacátá transakce nedokončená, upozorňuje průzkum společnosti Pays.
Prodejcům to způsobuje finanční ztráty a zákazníkům zase komplikuje nakupování. Za nedokončenými platbami za objednané zboží stojí podle expertů řada faktorů. Mezi hlavní patří nedokonalý systém konvenčních platebních bran, dále nezkušenost s platební kartou nebo technický problém na straně zákazníka.
Každá dvacátá platba při nakupování je nedokončená
„Každá dvacátá platba při nakupování v e-shopu neproběhne správně, ukazují výsledky našeho šetření v oblasti internetového nakupování. Zákazník si vybere zboží do košíku, chce zahájit platbu, jenže ji nedokončí. Prodejcům takto vznikají vysoké ekonomické ztráty, které se cyklicky opakují. Každého druhého zákazníka s nedokončenou platbou je přitom možné znovu kontaktovat mailem nebo esemeskou. Nejlépe se to daří e-shopům vybaveným speciální platební bránou, která dokáže přimět 65 procent zákazníků k dokončení přerušeného nákupu a úhradě platby,“ informuje Karel Sasín, poskytovatel platební brány Pays.
Pokud zákazníci neuspěli při prvním pokusu o platbu, díky výzvě Pays se jim to pak v 28 procent případů podařilo při druhém pokusu. Platební brána však umí kvalitně upomínat i nezrealizované platby převodem. Zde je úspěšnost zrealizování poté, co zákazník objednávku neuhradil ani do druhého dne, až 37 procent.
V Česku je přes 40 tisíc e-shopů s tržbami přes 180 miliard korun
Společnost Pays zaznamenala během epidemie koronaviru razantní nárůst nákupů, konkrétně o 27 procent. Dalším zajímavým údajem byla průměrná doba od vložení zboží do košíku a jeho zaplacení. Během epidemie se navýšila až o 11 procent. „Kamenné prodejny byly zavřené, takže lidé ve zvýšené míře nakupovali na internetu a strávili na e-shopech více času. Během koronavirové krize také rostl počet plateb přes naší platební bránu. Měsíce březen, duben a květen byly třikrát úspěšnější než v loňském roce. Trend internetového nakupování v Česku všeobecně sílí. Máme zde přes 40 tisíc prodejen se souhrnným ročním obratem kolem 180 miliard korun a jejich počet neustále roste,“ říká Karel Sasín ze společnosti Pays.
Koronavirus podpořil razantní růst e-commerce v celé Evropě i Česku
Rostoucí objem nákupů v Česku potvrzuje i Asociace pro elektronickou komerci APEK. Koronavirová krize zapříčinila, že česká e-commerce stejně jako ta evropská zaznamenala nečekaný růst. Podle původních odhadů měl prodej e-shopů v ČR růst o přibližně 15 procent, v současné chvíli se zdá, že se bude pohybovat okolo 20 procent a atakovat tak hranici 190 miliard korun. „Internetové obchody v průběhu nouzového stavu uspěly a našly nové zákazníky. Zároveň krize přispěla k rychlejšímu vstupu řady dalších obchodníků do on-line prostředí, které i do budoucna pro ně bude sloužit jako další prodejní kanál. Za výjimečných podmínek by dokonce mohl meziroční růst české e-commerce být až o 10 procentních bodů vyšší, než jsme očekávali v lednu 2020,“ uzavírá šéf APEK Jan Vetyška.
Foto: Pixabay
 
 


Sdílet
Hodnotit
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Doporučujeme

Cla dusí americký obchod: Proč maloobchodní tržby v USA klesají?

22.05.2025, Autor: Josef Neštický

Maloobchodní tržby v USA vykazují slabé výsledky a za viníka se stále častěji označují vysoká cla, která zvyšují ceny a tlumí spotřebitelskou poptávku. Jaké jsou příčiny tohoto vývoje a co to znamená pro globální ekonomiku, včetně České republiky? Pojďme se podívat na data a širší souvislosti.

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
Apogeo
Reklama

Koruna na dovolené: Jak měnový kurz mění naše cestovní plány

21.05.2025, Autor: red

Kurz české koruny má větší vliv na naši dovolenou, než si možná uvědomujeme. Dnes, kdy se koruna drží na relativně silné úrovni kolem 24,95 Kč za euro, můžeme v zahraničí utrácet s větší lehkostí – ale je to skutečně tak jednoduché? Pojďme se podívat, jak měnové výkyvy ovlivňují ceny zájezdů, naše rozhodování a co můžeme čekat v budoucnu.

Mzdy podle profesí: Kde se vydělává nejvíc a proč?

20.05.2025, Autor: Josef Neštický

Jaké jsou průměrné mzdy v České republice v květnu 2025 a proč se tak liší podle profesí či regionů? Data ukazují rostoucí příjmy, ale také přetrvávající nerovnosti – ať už mezi IT specialisty a prodavači, nebo mezi Prahou a Karlovarským krajem. Pojďme se podívat, co za tím stojí a kam směřujeme.

Mateřská v roce 2025: Vyšší sazby, ale pro koho?

20.05.2025, Autor: Josef Neštický

Nové sazby peněžité pomoci v mateřství (PPM) přinesly v roce 2025 mírné navýšení redukčních hranic, což znamená vyšší dávky především pro ženy s nadprůměrnými příjmy. Jaké jsou konkrétní změny, koho se dotknou a co můžeme čekat v budoucnu? Pojďme se podívat, jak se mateřská vyvíjí a zda skutečně odpovídá potřebám českých rodin.

Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama

Letní brigády: Firmy hledají tisíce posil, ale zájem studentů klesá. Nově mohou pracovat i čtrnáctiletí

15.05.2025, Autor: Z blogosféry

S příchodem letních prázdnin se tradičně zvyšuje poptávka po brigádnících napříč Českou republikou.  V roce 2025 však firmy čelí výzvě. Ochota mladých lidí nastoupit na sezónní práce klesá, a to navzdory tisícům volných pozic. Personální agentury upozorňují na znatelný pokles zájmu studentů o klasické manuální brigády a zároveň na změnu jejich pracovních preferencí.

Inflace v dubnu klesla na 1,8 procenta, je tak nejnižší za posledních sedm let

14.05.2025, Autor: Z blogosféry

Inflace v dubnu klesla na nejnižší hodnotu od března 2018 a dostala se i pod průměrnou hodnotu loňského roku. Spotřebitelské ceny podle aktuálních dat Českého statistického úřadu (ČSÚ) v dubnu meziročně vzrostly o 1,8 procenta, což je o 0,9procentního bodu méně než v březnu.

e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
Apogeo
Reklama