Mezinárodní akademie manažerského vzdělávání Newton Academy otevírá v Praze a v Brně nový jednoletý studijní obor zaměřený na výuku moderního
marketingu. Studenti absolvují 14 marketingových kurzů vedených 14 experty z branže a získají titul MSc. Postgraduální studium startuje v únoru 2020 a skládá se výhradně z praktických kurzů, ve kterých vyučující představí například UX design, obsahové strategie či projektové řízení a péči o klienty.
Newton Academy otevírá nová postgraduální studia, za které uděluje titul Master of Science – MSc. Tento titul je obvyklý v anglicky hovořících zemích a uděluje se typicky v programech, jejichž základem je praxe a profesní dovednosti spíše než vědecké bádání. Studium je vhodné nejen pro absolventy bakalářského či magisterského studia marketingu, ale například i pro absolventy ekonomie, žurnalistiky či práv, kteří své vzdělání chtějí doplnit o praktické marketingové znalosti.
Studium trvá jeden rok a startuje na konci února. „MSc. patří do rodiny profesních postgraduálních studií, která jsou typická v britském prostředí. Předměty jdou maximálně do hloubky praktického marketingu. Na rozdíl od akreditovaných studií typu bakaláře nejsou nutnou součástí studijního plánu ekonomické a humanitní předměty. Marketing je extrémně dynamická disciplína, proto je důležité studentům ukázat aktuální trendy v podání profesionálů z oboru. Nebudeme studentům přednášet to, co se píše v učebnicích vytvořených před mnoha lety, jak je to, bohužel, běžné na mnoha vysokých školách,” vysvětluje ředitel Newton Academy Jiří Koleňák.
Studenti se s vyučujícími budou potkávat v Brně či v Praze po dobu sedmi víkendů, dále na kurzu seberozvoje a na dobrovolných konzultacích u expertů. S nimi budou studenti řešit především své disertační práce, které poté obhájí před komisí, aby absolvovali studium. „V našem novém oboru nepotřebujeme motivovat studenty zkouškami. Do studia nastoupí dospělí lidé, kteří přesně vědí, proč se chtějí vzdělat a co při studiu potřebují získat. Mají svoji osobní zakázku, kterou chtějí při vzdělávání vyřešit,” vysvětluje Koleňák.
Studenti se při výuce setkají se současnými českými marketingovými experty, kteří jim budou předávat svoje know-how a zkušenosti. Patří k nim například zakladatel společnosti Marketing Miner a odborník na SEO Filip Podstavec, specialista na obsahový marketing a majitel Obsahové agentury Martin Brablec nebo manažer Red Bull Media House a lektor Milan Formánek, který má za sebou stovky marketingových projektů. Jedním z vyučujících je i webový konzultant, designér a expert na UX (User Experience = uživatelský prožitek, který mají zákazníci například při návštěvě webu) Jan Řezáč, který je zároveň autorem známé knihy Web ostrý jako břitva. „Projdeme ty nejdůležitější znalosti o designu webů. Seznámíme se s důležitostí uživatelského výzkumu, brandingu i s technikami UX designu. Weby je nutné tvořit s ohledem na uživatele, a ne pouze podle toho, jaká grafika a texty se líbí majiteli,” vysvětluje Řezáč.
Newton Academy je sesterskou školou soukromé vysoké školy Newton College. Ta vzdělává studenty od roku 2004 v celkem šesti profesních zaměřeních. Newton College a Newton Academy, které sídlí v Brně a v Praze, mají aktuálně dohromady 1 700 studentů.
(na úvodní fotografii ředitel Newton Academy Jiří Koleňák)