Digitální bankovnictví využívá stále více Čechů.
Mobilní aplikace tuzemských bank pokrývají již naprostou většinu transakcí jejich klientů, vyplývá z ankety ČTK mezi největšími bankami.
Mobilní aplikace Smart Banka Moneta Money Bank pokrývá již devadesát šest procent veškerých transakcí, které mohou její klienti standardně provádět na pobočkách. Její podíl v rámci transakčního bankovnictví stále narůstá, během uplynulých deseti měsíců registrovala přes padesát jedna milionů přihlášení. „Ke svému účtu se tak přes Smart Banku hlásí sedmdesát čtyři procent našich klientů,“ řekl dnes novinářům šéf digitálního bankovnictví Monety Dalibor Šajar.
V mobilním bankovnictví České spořitelny George se za posledních deset měsíců uskutečnilo 161 milionů přihlášení, v meziročním srovnání jde o dvojnásobný nárůst. Mobilní aplikace George Bank pokrývá devadesát šest procent veškerých transakcí, které mohou klienti standardně provádět na pobočkách. „Ke svému účtu se přes mobilní bankovnictví George hlásí 870.000 klientů, což představuje padesát tři procent z našich klientů,“ uvedl mluvčí spořitelny Filip Hrubý.
Digitální kanály v Raiffeisenbank využívá téměř osmdesát procent jejích aktivních klientů. Internetové bankovnictví používá celkem šedesát sedm procent klientů, mobilní aplikaci 40 procent, upozornila mluvčí banky Petra Kopecká. Z dlouhodobého hlediska bance přibývá počet uživatelů mobilního bankovnictví. Počet uživatelů internetového bankovnictví ale neklesá, což podle ní znamená, že klienti využívají čím dál více oba kanály. Průměrný klient se měsíčně přihlásí do mobilní aplikace čtyřikrát častěji než do internetového bankovnictví.
Nákupy pouze v hotovosti nebo převodem z účtu hradí podle průzkumu České bankovní asociace patnáct procent Čechů. Debetní platební kartu využívá osmdesát procent lidí a kreditní úvěrovou kartu pětina. Díky technologickému pokroku se pak v poslední době rozšířilo i placení mobilním telefonem, k platebním terminálům jej přikládá 18 procent Čechů. Nejčastější službou pro placení mobilem je Google Pay nebo Apple Pay.
Moneta dnes novinářům představila novinky, kterými jsou online směnárna v reálném čase, komunikace s klientem přes aplikaci WhatsApp, investování v mobilu, refinancování hypotéky online nebo plně online sjednání půjčky i těm, kteří nejsou klienty banky. Online směnárna ve Smart Bance láká podle Šajara na výhodný kurz na českém trhu. Klient si může otevřít bezplatný euro nebo dolarový účet, ke kterému získá i bezplatnou debetní kartu s výběry z bankomatů v zahraničí zdarma. „Prakticky to znamená, že klient dopředu zná hodnotu nákupu v okamžiku, kdy platí,“ dodal vedoucí týmu Smart Banky Jakub Komenda.
ČTK